Vocoder clone finished

R. Koppes

Ouwe rot
Ja hij is af en werkt als een tierelier!
Het is diegene die hier als bouwpakket te koop stond.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=143288&highlight=roland+svc-350

Vocoder%20innerwork.JPG

Vocoder%20Okita.JPG

Ik ben er iig erg blij mee, dat wilde ik even delen..
Mooie case eromheen gebouwd.
En een extra Chorus (van een oud yamaha orgel gepikt), want die hoort er toch wel bij..

Een beetje hype creëren om je marktplaats threadje te boosten: terecht. Geen sounddemo: jammer.

Ik denk dat €450 voor een vocoder van dat niveau ook niet zo gek veel geld is. Ga je er nog meer maken? What about Sennheiser?

Eeeh hype ?!- threadje ? Ik ga hem niet verkopen...

Demo komt eraan.
Sennheiser , wat bedoel je daarmee ?

De Sennheiser vocoder.

Erg leuke Roland kloon! Wat een toeval, ik bedacht me net dat ik vanavond eens ga experimenteren met de Elektor vocoder, want dat is er nog niet van gekomen sinds ik hem heb.

gaaf! ben benieuwd naar de demo's.
heb je hem kunnen vergelijken met een echte roland?

Ziet er netjes uit! Ik lees in de advertentie dat de frontplaat er niet bijzat. Heb je deze zelfgemaakt? Hoe heb je de tekst op de frontplaat gekregen? Zo op de foto zou het gezeefdrukt kunnen lijken. Hoewel de spiegeling van de frontplaat lijkt te verraden dat het om kunststof gaat?

Ja ik heb een lasergraveer machine en dat is tof!
Nu heb ik een glans zwarte kunststof plaat genomen met goude letters.. tres chique en zeer fijne gravure.
En gelukkig zat er al een metalen frontplaat achter waardoor het goed stevig is.
..

Hier is tie dan, een testje....freestyle en wat bijgenkipt. (vocoder, Moog opus, 808, prophecy)
Geeft wel wat mogelijheden aan ! Erg veelzijdig en sterk afhankelijk van carrier signaal..
Ook leuk op drums en erg fijn met volle string sounds.. heb nog geen kale saw geprobeerd..
De chorus heeft nog wat input correctie nodig, daar hij snel overstuurd..
Bij Soundcloud heb ik wat commentaar gezet met betrekking tot de settings.

http://soundcloud.com/reciproke/vocoder-test-4

Ja ik denk dat het wel scheelt met een enkele golf..
Het is idd snel onverstaanbaar, maar mooie klanken gestuurd door de stem is ook nie mis..
En nu snap ik waarom er een hiss knop en mix funktie op zit :-)
ik zal tzt eens proberen met andere inputs..

we want more demoos van welek roland is dit een clone
de svc ?

:engel:

Vet project en heel erg mooi gebouwd!
Wat betreft de demo (en 6 traks opmerking) denk ik dat er veel winst te behalen valt met carrier/microfoon afstelling.
Wat mij altijd erg goed helpt is: een condensator mic voor de voice en wat compressie tussen de bronnen den de vocoder inputs

Dat moet ik ook nog stéééds eens proberen: compressor tussen de mic en de vocoder. Eigenlijk heb ik ook nog eens gewoon een fatsoenlijke microfoon nodig.

Back