Drewtronics Sherlock klaar!

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Heey allen,

in een andere thread vroeg ik hoe Arrested Development aan die vette lo-fi geluiden kwam, en toen zei CoolRunning "Da's een Shure LevelLoc" (vintage limiter).

Op deze site zijn DIY clone kitjes te koop kwamen we toen achter, en ik heb er meteen een besteld.
Lekker, m'n eerste wat serieusere DIY kit!

Hij kwam met 19'' rack case om 'm in te bouwen, maar de bewerking van alluminium viel me zwaar, ik had niet het goeie gereedschap in huis.
Toen ben ik de kit verder gaan installeren in een plastic doos die ik toen voor de kraakdoos had gekocht maar niet gebruikt had. Het paste allemaal maar NET, ik heb eerst nauwkeurig een lay-out moeten verzinnen, maar toen eenmaal bleek dat het eigenlijk wel ging passen was ik niet meer te stoppen. Wel is de adapter aansluiting midden erbovenop moeten komen. Och, het is weer 's wat anders :D
Na 2 avondjes solderen, desolderen, zweten en zwoegen ligt thans voor me op tafel een zwarte doos die meteen qua uitstraling al mijn andere gear in het nachtlicht zet. Want er valt gewoon niet te zeggen wat het doet bij aanblik ervan. De "mad professor" look druipt ervan af. En dan die chickenhead draaiknop.... wat vadsig old school, waarom zijn niet alle draaiknoppen zo?!
Ik wil hem wel nog labellen.

Na aansluiting bleek er een keiharde "piiieeeeep" uit te komen. Godver, ik wist het wel....... ik wist het, damn. En nou dan, dat kan ALLES wel zijn.... zucht..... Ik dacht nog wel misschien moet de adapter tip en ring andersom, en wat bleek, inderdaad..... na deze omgedraaid te hebben deed ie het meteen, in volle glorie en inderdaad ERG lo-fi :D, zelfs zo basic dat als je een switch aanraakt je meteen hum in je signaal krijgt.... charmant, hoor!

Ik kan meteen wel ff melden dat die beats van Arrested Development NIET lauter door een Shure LevelLoc zijn geweest. Die beats hebben toch echt een vroeg-digitaal lo-fi kwaliteit waar ik van houd. Denk toch richting SP-1200.
Maar dit terzijde, want ik ga deze limiter zeker wel gebruiken, de sound is lo-fi en noisy. Maar niet vies. Ik zal ook binnenkort ff wat mp3's posten... ik ben er in ieder geval blij mee! En hij heeft pas alleen de test gehad door een koptelefoon. (het is te laat om over de stereo te gaan)
Hij limit (volgens mij eerder compressie) in ieder geval als een idioot in bepaalde settings (ik ga straks voor het slapen gaan de handleiding maar 's goed lezen), EN hij heeft een phase-switch knop, die zit niet op de orginele, waar je bepaalde frequenciegebieden van de orginele snare ZO mee weg duwt bij omgekeerde fase... VET. Tenminste ik hoor de toepassing ervan wel.

ben benieuwd wat ik morgen over de monitors ga horen.

Nog 1 kanttekening over Drew van Drewtronics; hij kan niet tegen kritiek en vergeet wel 's adapters in de doos erbij te stoppen. Dus ff extra naar vragen bij bestelling :duivels:, zal ie wel nog 's aan me denken.

Attachments

• untitled-2.jpg
    untitled-2.jpg
    6 KB · Bekeken: 179
Da's snel gedaan!

Lachuh, post eens een keer een mp3-tje zodat ik die
phase reversal switch kan horen :)

Wat betreft het geluid & Arrested Development: Neem
nu eens een sampler, en downsample alles naar 8 of 12
bit, en gooi dat eens door de level-loc? Volgens mij kom
je dan echt een heel eind in de buurt...

En you gotta love them chicken-head knobz :D

Mvg.

CoolRunning

tja limiten is compressen met ratio op oneindig toch ...

maar doe maar mp3 posten !

en graag ook over vocal opnames .. als dat kan natuurlijk !

Back