eerste met monitoren

RED JOURNEY

Ingeburgerd
ik heb na veel te lang monitoren gekocht, nu ik mijn andere tracks luister schaam ik mij diep.
Ik wil echt heel graag willen weten wat jullie van dit stukkie techno vinden qua mix.

Ja, het is net zoals andere techno
Nee, het is idd niet orgineel en andere kunnen dit 10000 keer beter dan wat ik nu heb gemaakt.
het is geen nummer wat ik af ga maken, maar ik wou iets maken wat jullie kunnen/willen bekritiseren.

En dan heb ik nog een vraag.
Hoe doen jullie het mixen van je track.?
-maken jullie eerst je nummer en ga je dan alles in de mix passen
-doen jullie het "Along the way"?
-of anders?

In ieder geval. Bedankt!http://soundcloud.com/nickroodenrijs/hmz

Kben even met mn dj headphones aan het luisteren (is een beetje laat voor boxen nu), en het klinkt allemaal best mooi in balans idd. Het trackje heeft op zich ook wel wat, heeft zeker potentieel.

Eigenlijk zouden we moeten kunnen vergelijken met een mix die gemaakt is voor je u monitors had...

Btw uw vraag: gaandeweg het creatieve proces bouw je wel een mix op. Maar dat is voor mij meer om alle elementen te kunnen horen. Als ik dan tevreden ben over een bepaalde "groove" dan zwier ik alles op 0 en ga ik ze beter op elkaar afstellen en wat eq/compressie/reverb toevoegen. Kdenk dat ze dat "mixen" noemen. Maakt eigenlijk niet uit hoor hoe je het doet, wat werkt voor u is de juiste manier! En aan u huidige mix te horen lukt dat wel aardig.

even die pad die er op 0:31 met de kick in komt weg laten drukken door een sidechain van de kick, gaat het meteen wat meer van leven. En als die pad erin komt is het best lekker, maar 10 seconden later is het saai want dat is dus ook blijkbaar alles wat er in zit. Aangezien het een beetje als techno klinkt kun je werken met terug kerende sounds op tel 2 bijv snare, bleep of sonar met flink veel reverb :D dus beetje drumpattern maken maar ipv drums lekkere korte geluidjes gebruiken, nog een laag synth rifje maken met langzame lfo over de cuttoff op de achtergrond, 303 lijntje er boven op, en wat pads of strings, maakt het allemaal wat meer luisterbaar, wil je het helemaal in mijn smaak maken, gooi dan de hele master track door een flinke distortion met het liefst een flinke 909 ride tussen de kicks. boomtssssssssssssssboomtsssssssssssssbmmmtsssssssss etc :D

Ohja en de mix waar het om ging, vind het best goed, doet niet onder voor raphie zijn mixen hier op het forum. Die klinken precies het zelfde hier op zo'n 2.,1 setje en dat is de bedoeling ook toch dat het overal goed op klinkt?

Mix is goed, denk dat je je setup wel kan vertrouwen, iets minder sublaag misschien nog maar verder zover ik het kan horen behoorlijk in balans

Zo, ik werd wakker en ik had helemaal niet deze positieve reacties verwacht :)
dit is nog is goed wakker worden en ik ben gelijk verder gegaan met dit nummer want ik had er zin in gekregen.
Ik heb wat geluiden erbij geplaats en wat langer gemaakt, wat tips van anoniempje verwerkt (de 909 ride)en iets minder sublaag gedaan(raphie)

Nu hoor ik door dat ik het telang geluisterd heb niet meer of het vooruit is gegaan of juist niet, ik laat hem even rusten tot morgen.
Hier is versie 2.

http://soundcloud.com/nickroodenrijs/hmz-versie-2

Laatst gewijzigd:
Tweede versie is stukken beter. Bij mij houdt het de aandacht iig langer vast! Komt ook door dat chord-soundje wat je hebt toegevoegd. Bas en chord sound is wel een ander tooncentrum. Dus voor mijn gevoel "lost het niet op". Het klinkt wel spannend nu, maar ik verwacht op een gegeven moment dat de chord, of de bas gaat veranderen bas -> kwart omhoog, of kwint naar beneden :). De track zelf vind ik sfeervol.

Back