video-freak vriend van me met dikke vette eigen home-theather (dan praat ik over een top beamer met huge scherm op de muur) vindt DTS juist beter klinken dan dolby enzo....
Voor mensen die geinterresseerd hier in zijn onder staande link van de zweedse radio.
Daar zijn DTS wav files te downloaden.
Downloaden en de wav branden als audio CD.
Natuurlijk alleen af te spelen al sje een 5.1 set hebt.
nu in mijn vaste videotheek de VSH banden er ongeveer allemaal uit zijn, en mijn oude CD speler het ook begint te begeven, ben ik ook weer naar dit DVD verhaal aan het kijken.........bij mij ligt de focus vnl op de audio kant (niet vreemd hier natuurlijk ) ...............
van pioneer kan je voor een hele prima prijs al een goede DVD speler kopen die ook DVD-A en SACD aankan...da's mooi...... waar ik wel benieuwd naar ben is of ik ten eerste het verschil in DA convertor met mijn oude CD speler goed kan horen....het is een 24/192 DA dus dat zou je eigenlijk al wel moeten kunnen horen, ook omdat de techniek natuurlijk verder is verfijnd...... maar nog veel interessanter: een normale audio CD upsamplen naar 24/192 en 24/96 en op DVD-A branden en dan eens kijken of het beter klinkt...omdat de bovenste frequency-range veel hoger ligt dan bij 44.1 zou het eigenlijk best wel eens beter kunnen klinken...... lijkt me leuk om daar eens mee te stoeien.......als dat zo blijkt te zijn zou het zeker interessant zijn voor DVD-speler bouwers om zo'n HQ upsampling optie in realtime te doen als je er een CD inknalt......... ook interessant om LP/12"- en tape-opnames direct naar 24/192 op te nemen en op DVD-A te branden.......eens kijken of dat verschil maakt.......
ohja....wavelab5 van steinberg kan ook DVD-A's branden
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.