USB repeater + midi interface

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het koppelen van een usb midi interface via USB met een USB repeater?
Ik wil graag een 10 meter lange USB kabel tussen zijn computer en midi interface.
Ik ben bang dat de repeater een vertraging heeft die storend kan werken op mijn midi timing.

Als er een betere oplossing is dan een repeater dan hoor ik het ook graag.

Ik moet ook waken voor de stroomtoevoer. Het gaat om een Motu 128 midi unit. Deze heeft geen netstroomaansluiting en ook geen adapter aansluiting. Hij kan zijn voeding dus enkel via de USB input ontvangen.

Vie het stopcontact is dus geen optie, en ik vraag me ook af of een UTP extender gaat werken omdat ik niet weet of er voeding door de UTP kabel wordt doorgegeven.

Ben ik weer...

Ik heb een verlengkabel gekocht van 5 meter (zonder repeater of hub oid) en dat werkt.
Ik heb nu in totaal 8 meter kabel tussen mijn midi interface en computer liggen.

Dit is een mazzeltje denk ik dan maar, want het valt net buiten de officiƫle USB mogelijkheden.
Misschien dat ik over weken/maanden toch problemen (m.b.t. timing of wat dan ook) met, dan post ik ze hier wel weer..

Bedankt voor de hulp tot dusver.

gr.

Back