Waar kan ik het beste platen persen/snijden?

Manic

Ouwe rot
Ik ben een beetje aan het rondkijken op internet waar ik platen kan laten snijden en/of persen. Er is genoeg keus, maar ik heb geen idee hoe goed ze zijn etc.

Nu hoop ik dat er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben en mij kunnen vertellen wat volgens hun de beste keus is voor een kleinere oplage (300 stuk)

Wat ik belangrijk vind is natuurlijk de prijs, maar ook de kwaliteit. En als ze er ook nog bij masteren is dat een leuke bijkomstigheid, maar niet persé nodig. Áls ze het doen, wil ik wel zeker weten dat ze er goed in zijn... Hoes vind ik minder belangrijk.

Iemand suggesties?

Zonder het draadje te kapen;
Zijn er nog oldskool persers die 100% analoog persen?
Altijd jammer als de 1 na laatste stap toch digitaal wordt als de rest analoog is.

Thxn brz

Records Industry had ik al gezien ja. En van gehoord ook, kwaliteit moet wel goed zijn. Maar ik had gehoopt dat de prijs nog wel wat goedkoper kon :)

Hoe is Curved Pressings qua kwaliteit?

2euro per LP is toch niet duur :? verkoop ze voor 5euro en je hebt een dikke 1000euro winst.
Waar zie jij 2 euro per LP dan? Ik wil btw gewoon 12" 45 toeren en zo klein mogelijke oplage. Volges mij die 2 euro baseer jij op een oplage van 500 of nog meer? Zoveel krijg ik er nooit verkocht :P

Record industry is een goeie en in de buurt.
Voorbeeld van één van onze persingen waar ik erg tevreden mee ben is Z-T 008 Tieum - say it to my face. Of Hellfish op usr 016, bryan fury op usr 015. Allemaal 45 toeren ook.

300 stuks deden we zelf op het laatste ook, geen punt.
Als je lager gaat zitten betaal je iets van 75 euro extra vanwege de lagere aantallen.
Maar ik ben er alweer 3 jaar uit :D

Verkijk je niet op de verzendkosten, wij haalden alles altijd zelf op (2 releases per keer).
Afhankelijk van waar je woont natuurlijk.

Record Industry Haarlem.....
Curved pressings London./

yep dat dus....beide partijen doen aan mastering, maar ikzelf kies voor de mastering van Curve en laat ze persen in Haarlem.
Fijne van RecordIndustries is dat het gewoon een neerlandsch bedrijf is, dus je kan goed overleggen en mocht er iets zijn dan kan je er altijd ff langs.
Je kan ook gewoon een rondleiding in de fabriek/perserij krijgen, de mensen bij RI zijn erg relaxed :)

Voordeel van persen in nederland is dat je als er iets aan de hand is je langs kan gaan en bij RI zijn ze erg behulpzaam.
Ik laat zelf masteren en snijden door Lawrie bij Curved en persen bij RI. Tot nu toe als er problemen waren zijn ze door beide partijen opgelost. Laat zelf niet in engeland persen vanwege de postkosten.
Dan liever hier persen en ze zelf ophalen.

Ik pers op 140 grams vinyl, 120 is mij net te dun en 160/180 is ongunstig als je dozen gaat versturen, zijn telkens net te zwaar waardoor je meer betaald.

Je kan denken aan 1250 euro voor 500 platen, 140 grams, 2 mm spine sleeve zwart, innersleeve met twee gaten. Mastering en cutting door Curvepusher, persing door Record Industry.

grtzzz

Je kan denken aan 1250 euro voor 500 platen, 140 grams, 2 mm spine sleeve zwart, innersleeve met twee gaten. Mastering en cutting door Curvepusher, persing door Record Industry.

grtzzz

Is dat excl btw en incl verzendkosten?

Incl. btw en de post van engeland naar RI.
Ik haal ze zelf op bij RI en dat kost me 20 euro en een traditioneel hapje eten op de terugweg:)

Back