Roland TB-303 Devil Fish

Status
Please reply by conversation.
Ik heb nu contact met iemand uit Australië. denk dat ik 'm wel ga kopen binnenkort. Hij doet er ook een midi naar 3din synch kabel bij, wat wel van pas zal komen.

Ook heeft hij een
[FONT=&quot]moogerfooger cp251, maar wat hij ervoor vraagt weet ik nog niet. Even onderhandelen dus.
[/FONT]

Ik heb hier dubbele gevoelens over.

Aan de ene kant is het heel veel geld voor een tasje (en gaat het natuurlijk nooit weg voor de prijs in deze ad op ebay, maar stel dat het voor 100 euro weg gaat dan is het nog veel).

Aan de andere kant heb ik hier zo'n tasje liggen dat al jaren in de kast ligt en waar ik geen enkele waarde aan hecht omdat ik totaal geen verzamelaarstype ben. Het zat toevallig bij de 303 die ik jaren geleden kocht. Zeg jij dan maar wat ik moet doen: het tasje aan een verzamelaar verkopen voor 10 euro of het op ebay zetten en er meer voor vangen? En wat zou je zelf doen?

Maw je vind het belachelijk maar als je zelf de ontvanger bent dan ben je zo opertuun om dat bedrag te accepteren?

Hoe Hollands kan je zijn...

=(

Ik heb hier dubbele gevoelens over.

Aan de ene kant is het heel veel geld voor een tasje (en gaat het natuurlijk nooit weg voor de prijs in deze ad op ebay, maar stel dat het voor 100 euro weg gaat dan is het nog veel).

Aan de andere kant heb ik hier zo'n tasje liggen dat al jaren in de kast ligt en waar ik geen enkele waarde aan hecht omdat ik totaal geen verzamelaarstype ben. Het zat toevallig bij de 303 die ik jaren geleden kocht. Zeg jij dan maar wat ik moet doen: het tasje aan een verzamelaar verkopen voor 10 euro of het op ebay zetten en er meer voor vangen? En wat zou je zelf doen?

Niet gaan lopen blaten dat het belachelijk is terwijl je zelf graag wel de vruchten wil plukken van een hype! dat is hypocriet...

Maar goed, dat tasje voor 299 gaat niet verkopen..dat is een illusie..

Ik ben voorstand van bij de TB-303 houden en samen als mooi pakket verkopen ivp alles te lost te verkopen. Mensen vinden complete pakketjes mooi.

Ja het is belachelijk maar.............moet je daarom niet de vruchten ervan plukken...dat is de vraag en die is lastig te beantwoorden.

Als de rente belachelijk hoog staat stop jij je geld dan in een ouwe sok?
Als jij je oude auto verkoopt en de koper gaat meteen akkoord met je vraagprijs van 500 euro terwijl je hem ook voor
250 had willen verkopen zeg jij dan........ach doe maar voor 250?

Ja het is belachelijk maar.............moet je daarom niet de vruchten ervan plukken...dat is de vraag en die is lastig te beantwoorden.

Als de rente belachelijk hoog staat stop jij je geld dan in een ouwe sok?
Als jij je oude auto verkoopt en de koper gaat meteen akkoord met je vraagprijs van 500 euro terwijl je hem ook voor
250 had willen verkopen zeg jij dan........ach doe maar voor 250?

Nee is ook wel prima, echter de Nederlandse tendens is zeuren dat alles zo duur is geworden echter bij verkoop wel dubbel de hoofdprijs vragen.........

Dat is krom..

het tasje aan een verzamelaar verkopen voor 10 euro of het op ebay zetten en er meer voor vangen?
Verkoop hem aan mijn voor 25 euro, ik ben een verzamelaar (geen grap) en ik hou hem netjes bij mijn 303.

Ik heb sinds eind december contact met iemand uit Australië en heb het bedrag overgemaakt een tijdje geleden. Hij is al verstuurd.

12.01.2012: De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
12.01.2012: Ontvangen in land van bestemming
12.01.2012: De inklaring van de zending wordt afgehandeld
17.01.2012: Inklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd

17 januari was is er dus een brief naar mij gestuurd door de douane met de vraag wat de inhoud en waarde van het pakket was.

Ik verstuur vandaag de brief weer terug, en zoals in Australië al aangegeven was, is het pakket een 'cadeau'. De waarde vaststellen van een ding uit 1982 is moeilijk. 20 jaar gleden kon je de TB-303 nog tegen komen in een tweedehands-winkel voor 50eu.

Alle cadeau's onder de 45 betaal je geen inklaringskosten en BTW voor, dus de waarde is ook niet meer dan dat. Ik heb de inhoud omschreven als een "plastic baslijn instrument".

Maandag zullen ze de brief in ontvangst nemen en hopelijk het pakket eindelijk versturen. Ik wacht nu al veel te lang op mijn geliefde Devil Fish. Hij is trouwens in mint conditon. Het is echt een pracht ding.

Heb ooit een drumcomputer uit de USA laten komen met een zogenaamde waarde van 20 USD zijnde vermeld als speelgoed piano :) Dat moet hier ook wel want de belastingen/extra kosten zijn hier echt schrikbarend hoog (reken 30% extra op aankoopbedrag plus verzendkosten) en oja de administratieve kosten natuurlijk.
Verder ben ik dan 3 uur kwijt aan reizen en afhandeling (dat vindt ik nog het ergste)
*hier in Budapest natuurlijk :D
Succes

Oh ja. Ik omschreef het ook als een plastic baslijn 'speelgoed'. En je betaald vaste inklaringskosten van 12,50eu en 19%BTW voor de invoer. De rest zou ik totaal niet weten, maar ik hoop dat deze informatie genoeg is.

Ik had 'm verdomme al deze week kunnen hebben als die *kuch*kut*kuch*douane niet moeilijk deed.
En nu maar hopen dat ze niet nog moeilijker doen.

Vandaag de brief even op de post doen. En dan pogen te genieten van m'n weekend. Alhoewel dat 'plastic baslijn speelgoed' erg in mijn hoofd zit te knagen.

Oh! Ik had allang aan die knopjes kunnen draaien. Ik had al een goede adapter gekocht: Roland PSA-230S. En nog wat extra kabeltjes voor als ik iets wil gaan doen met de extra in en -outputs op de Devil Fish.

Ik ben echt benieuwd of de douane meegaat in het "plastic baslijn instrument" verhaal.....hoop het wel voor je!
tja, er stonden ook slechts 4 kleine regeltjes waar ik kon invullen wat de inhoud was. Dus echt in details gaan was ook geen optie.

Zij wisten de inhoud niet. Maar volgens mij gaat de douane niet moeilijk doen. Althans, dat hoop ik.

Ik laat het jullie sowieso weten. En post uiteraard een foto van mijn nieuwe aanwinst.

Reken er maar op dat de douane een database heeft met aangegeven waardes..
Dan zouden ze het pakket open moeten maken. En kijken wat erin zit.
Het is een Devil Fish, dus het TB-303 logo is weg. En dus weten ze niet wat het is lijkt me.

Douane heeft ook gewoon internet hoor (zal wel even zoeken worden voor ze)
Vindt dat hele BTW gedoe op tweedehands spullen maar vaag, binnen de EU (sommige uitzonderingen) weer niet want vrij handelsverdrag...... Er is al een keer belasting over betaald en waarom ook belasting betalen over transportkosten????
Zou er een gaatje in de wet zijn?

Ja, maar hoe willen ze de prijs op gaan zoeken van een Devil Fish? En dan hopelijk geen Ebay prijs. Ze nemen maar gewoon genoegen met wat ik op papier heb gezet, en laten mijn pakketje gewoon dichtzitten.

Ze blijven verdomme met hun gore klauwen van mijn 303'tje af.

Status
Please reply by conversation.
Back