Roland TB-303 Devil Fish

Status
Please reply by conversation.
Belastingdienst gaat boven alles Appel...... :smeris: Je kan in Nederland hennep kweken wat strafbaar is maar als je geen inkomstenbelasting betaald staan ze zo op de stoep (niet dat ik kweek, gebruik of wat dan ook)

(niet dat ik kweek, gebruik of wat dan ook)
Even je naam 'cleanen' haha. Je drinkt ook geen alcohol? Goed voor elkaar dan. Mij maakt het geen ene donder uit wat iemand doet. Als de persoon zelf maar goed in elkaar zit.

en waarom ook belasting betalen over transportkosten????
Dat heb ik altijd de grootste naaierij gevonden. :stupid
En die uitleg van "je betaalt belasting over een 'dienst'; de invoer van goederen", I'm not buying it...

Ik betaal verzendkosten aan bijv. een Amerikaan, die die kosten vervolgens uitgeeft bij z'n postkantoor, om het item te verzenden. De Amerikaanse post draagt 't over aan de Nederlandse post, dus die zullen vast wel een bepaald contract hebben, dat ze daar een percentage van krijgen. Je gaat mij niet vertellen dat PostNL een pakje aanneemt van USPS en 'm doodleuk GRATIS aflevert in Nederland.
Dus via een omweg betaal ik die verzendkosten ook om er een Nederlands bedrijf beter van te maken.
Overigens, invoerrechten betaal je pas vanaf een waarde van 176 euro. BTW normaliter vanaf 22 euro.

Ligt ook aan het type verzending. Als het een gift is dan betaal je inklaringskosten en BTW als het een waarde van boven de 45eu heeft.

Als je iets goedkoper verzend/verzekerd dan de werkelijke waarde.....kan je ook beteuterd zijn als er iets mee mis gaat.....
Is net een mes, snijd aan twee kanten..

Als je iets verstuurd om te laten repareren of verbouwen in het buitenland, moet je dat opgeven voordat het het verstuurd. Dan weet de douane dat het terugkomt als het gedaan is en dat er dus al een keer importkosten voor betaald zijn.

Daarentegen werd ik 'ns gebeld door FedEx of zo'n oud keyboard (een Minimoog) wel $2000 waard was. Xe vonden dat wel erg veel en als ik een andere waarde wilde opgeven dan was dat ok.
Daar moest ik natuurlijk wel heel lang over nadenken ;)

De verzekering betaald dan de afzender toch het verzekerde bedrag uit en mij 45eu?

Tja, ik ga geen BTW betalen over 2400eu over een tweedehands product. Lijkt me een beetje van de zotten toch?

Tja, ik ga geen BTW betalen over 2400eu over een tweedehands product. Lijkt me een beetje van de zotten toch?

Dat bedrag kan je terug krijgen in het land van herkomst. (good luck)
Maar nogmaals, als je iets naar het buitenland opstuurt wat later terugkomt, moet je dat van te voren aangeven. Dan hoef je geen BTW te betalen als hij terugkomt omdat je dat al gedaan hebt.

invoerrechten + BTW, wist je dat niet? de Devilsfish word zo inderdaad duur betaald :D

bijna 3000euro voor een devilfish of so dan uiteindelijk?

jongens waar zijn we mee bezig ff :r

Nee, gaan ze niet doen. anders sturen we 'm terug en via ander bedrijf laten verzenden. En als ze vragen waarom het zo hoog verzekerd was: emotionele waarde...

Ach 3000 euro is niet veel voor een jongensdroom toch? voor een goede vakantie ben je het ook kwijt

Ach 3000 euro is niet veel voor een jongensdroom toch? voor een goede vakantie ben je het ook kwijt

Als je het zo bekijkt heb je hier wel meer aan. Een vakantie duurt maar enkele weken, uitzonderingen daargelaten. Na een paar (werk/school-) dagen ben je het vakantiegevoel al weer kwijt en hier heb je weken, maanden, jaren plezier van :P

Ik ben benieuwd of ik deze week wat te horen krijg van de douane. Of dat het gewoon vrijgegeven wordt.

Status
Please reply by conversation.
Back