HELP rex files Cubase5 Essential op MAC

Stage73

elektromechanisch lid
hoihoi, ik kan helaas niet direct RX2 files in mijn Cubaseprojektje laden, en nu heb ik op het internet veel tips gevonden hoe dit op te lossen.

Ik heb de laatste REX universal library gedownload en geïnstalleerd maar kan m nergens vinden (ook niet bij 'applications support') en dus, kan ik geen files naar mijn Cubase package slepen (???) Weet iemand de weg? Ik draai Lion, en alle software is officieel.

Momenteel kan ik alleen maar REXen draaien over Battery3, wat ik opzicht prima vind, maar het is nogal irritant als je door mijn verzamelingetje net gekochte Rex2 files wil brossen (misschien heeft iemand ook een batterij3 tip die t m doet)

DANK!!!

"Niet vinden" als in: ik weet niet waar het opgeslagen is? Dan zal er best wel een zoek functie in de verkenner zijn waar je kan zoeken op datum (ik ken Lion niet)

Anders kan je tich ook door de rex files browsen via de browse functie van Battery?

Succes
Paul

het zoeken naar je rex of rx2 bestanden zal je toch zelf moeten doen... er zit vast wel een verkenner op je mac... gewoon even een zoekopdracht voor de bestanden met een .rex of .rx2 geven

maar bestanden importeren kan je toch gewoon via de pool window (CTRL+P) in windows

In de pool window kan je naar hartenlust je bestanden importeren en vervolgens naar je project slepen!

de rex bestanden vinden is niet het probleem, maar als ik die dan in mijn projektwindow sleep krijg ik een foutmelding met 'invalide media'. De oplossing zou hier moeten staan:

http://ftp.propellerheads.se/suppor...24,325,326,395,517&SupportType=Area&Product=9

maar ik kan dus die Rex Shared Library niet vinden.

dank alvast voor de tips!

wazig :/

Maar als ik het zo lees, is het opnieuw installeren dus nodig (ze geven aan dat het outdated of damaged is) na het downen en installeren van de shared library file moet je alles opnieuw overschrijven installeren... waarschijnlijk staat er misschien nog een oude versie ergens op je mac?!

have the exact same issue with rx2 files. (Regular REX files present no problems.) Though the remedy seems to have something to do with updating/replacing the "rex shared library.dll", nothing worked for me. Until the proper fix is posted, here's a great way around the problem:

1 Import rx2 files into your CUBASE project, as usual.
2 BEFORE closing and saving project, open POOL, click "+" beside AUDIO folder.
3 Highlight all REX files; right-click, and choose CONVERT FILES.
4 A new window opens: At the 5 drop-down menus, choose, in order; 44.100kHz... 16 bit... Keep... Wave File... Replace Files.
5 Click OK, then PROCEED. (All REX files will now be converted to WAV files in the pool.)
6 Close and Save project.

There should be no problems or errors whenever you reopen. The cool thing about this method is that, even though the rx2 files have been converted to WAV, the individual "slices" within the bar(s) are preserved for editing. Also, you can experiment with different settings at the drop-down menus... the ones listed above are what I use. Always remember to go through this procedure whenever you import new rx2 files into your CUBASE project, and before you Close and Save.

hmmz daar gaat het al in stap 1 mis, daar krijg ik dan "invalid media" om de oren...

Back