Interessant op Marktplaats

Wel mooi, die 88 keys maar ik weet niet of ik het prijsverschil met een CS6x (gaat voor zo'n €275) gerechtvaardigd vind.

88 gewogen keys, plaats voor 2 pluginboards, zelfde CS6X engine plus een heleboel realistische geluiden (die doorheen dezelfde synthengine gehaald kunnen worden), volgens mij ook meer filtermodellen dan de CS6X...enfin hij vult in mijn studio in ieder geval veel gaten op. (en de mijne was wel wat duurder dan 500 :))

Eigenlijk raar dat de tweedehands waarde van de S80 zoveel hoger ligt dan de CS6x. Ik meen dat de nieuwprijs van beide niet veel verschilde. CS6x heeft weer andere voordelen zoals meer realtime knoppen en een ribbon controller, scene morphing en phrase clip sampling.

Ik dacht dat de S80 nieuw toch wel wat duurder was? Nuja, een (heel) goed 88 keys gewogen klavier blijft waarde houden.

Aanvulling: het scheelde nieuw maar 100 pond, destijds zal dat zo'n 160€ geweest zijn. Tja, zoals gezegd krijg je én de CS6X engine, én een heel goed masterklavier, én realistische geluiden waarvan sommigen nog steeds zweren bij de S80 piano (je hoort ook vaak dat voor veel klanken sommigen de S80 beter vinden dan de S90), én dan nog 2 PLGkaart slots.

Ik vond hem niet en zie hem nu ook niet op de eerste pagina staan, maar als dat er al is dan mag een modje gerust alles samenvoegen zodra dat bewuste draadje gevonden is.

Back