Tr909 op marktplaats, 5500,- geboden :S

MonoTron

Initiating Sequence..

Lijkt me onzin, zelfs op Reverb zitten ze nog maar net rond de 5k
Moet niet gekker worden, wordt er iets gratis aangeboden, gaat er een mafkees meer dan 5000 eypo op bieden :D

Dure TR909.jpg

Bepaalde influencers doen er op YT video's mee.. en dan weet je het wel.. De 5500 bieding is wel een beetje onzin maar het viel me laatst al op dat ie flink boven de 3500 zit.

Laatst gewijzigd:
Wat een treurig verhaal, over z'n gezin.

Het is een vitrine machine. Leuk om naar te kijken.

Een near mint TR-909 gaat zonder probleem 4k een jaar terug,of hoger lukt nu weet ik niet.

Ah wat fijn , weer een discussie waarop geen goed antwoord is. Maar je kan er van vinden wat je wilt maar eigenlijk is 5000 euro helemaal niet zo'n gekke prijs. We leven niet meer in 1999 en ze worden al sinds mid jaren 80 niet meer gemaakt. Ondertussen groeit de wereld bevolking maar door en komen er dus elke dag meer studio's bij die graag zo'n klassieker hebben staan. Dan word het natuurlijk een spelletje van vraag en aanbod en dan is het niet meer dan logisch dat ze duurder worden. Ik blijf mij vooral verbazen over het feit dat mensen zich hierover verbazen ;)

En zoals ik al zo vaak heb gezegd, kijk eens wat een Pultec Passive EQ kost. Of een Fender gitaarhals uit "62, of een RCA microfoon uit het Beatle tijdperk. Dan ga je je afvragen hoe het komt dat de 909 nog geen 10k kost.

ps als je het geld niet heb is alles duur.
Screen Shot 2021-06-25 at 14.12.51.png

Wees er maar zeker van. Op reverb kost alles 6k en meer. Dat is niet omdat ze aan 5k er niet vanaf zijn geraakt. Als die minder dure zijn verkocht. Ik volg t al jaren op.
was grappig dat rsb dit nu verdedigt en poos terug hier zocht voor paar 1000 minder.
ivm dat gezin, vanavond zijn die stiefkids hier weer en dat belemmert me idd in mijn hoofd muziek maken. Geweten zegt dat je er mee bezig moet zijn, t weinige dat kan ipv in de mancave associaal te zijn.

grappig dat rsb dit nu verdedigt en poos terug hier zocht voor paar 1000 minder.
Tja, je moet niet uitgeven wat je niet heb

Maar inderdaad, ik WAS opzoek, derde week maart 2020 heb ik er nog 1 kunnen kopen voor 2500euro. Stond 2 minuten op Marktplaats onder audio/hifi, heb meteen gebeld en ik stond binnen een uur bij diegene op de stoep met geld cash in mijn hand. Dit was echt een mazzeltje want ze gingen toen al gemiddeld voor 3500+ .

Maar heb daarvoor wel 2 jaar elke dag op meerdere veilingsites zitten zoeken met de meest onmogelijke termen zoals drumdoos, drumkompjoeter, hardcore drummachine, rt909 etc. en dan ook in categorieen zoals orgels, hifi, zolderopruiming, meetapparatuur etc.

Hier de link naar het verhaal waar klinske naar doelde: 808 ruilen voor een 909

Ik was op een gegeven moment zo 909-geil dat ik bijna mijn 808 wilde ruilen voor een 909 hahaha

Laatst gewijzigd:
Sinds de RD-9 is een TR-909 kopen puur een verzamelaarsactie geworden. Voor 2500 euro waar het een tijdje terug voor ging is een echte 909 nog wel te rechtvaardigen als je echt die typische techno sound zoekt, gezien de kwaliteit en de prijs van de klonen destijds, maar nu er een fatsoenlijk alternatief is voor een fractie van de prijs is het gewoon niet meer nodig. Natuurlijk had ik zelf liever de echte gekocht toen hij voor 750 hier te koop stond. Maar 5000? Get a life.

5000 heb ik er ook niet voor over! Vorig jaar 16 k voor jup 8. Nu 25k
over 3 jaar zeggen we ‘had ik die 909 maar gekocht voor 6k, dat was n bargain’

ja gelukkig hebben we je genezen, rsb van die dwaling ivm die 808 ;)

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Voor mijn part mag die 909 rommel 100.000€ gaan en verdwijnt hij in bankkluizen van woekeraars. Hoe minder mensen er mee spelen, hoe beter.
En dan hebben de eigenaars tenminste een reden voor hun elitair gedrag.

Sinds de RD-9 is een TR-909 kopen puur een verzamelaarsactie geworden. Voor 2500 euro
Al die mensen die onder een steen leven. Er is al meer dan 14 jaar een tr-9090 en klinkt werkelijk exact het zelfde als je niet weet hoe een originele klinkt. Maar dan heb je idd niet het beruchte merkje Behringer waar iedereen zo dol op is. Iets anders kan ik er niet van maken.

Tja, collectorsitems en gewilde exclusieve dingen worden nu eenmaal duurder.
In (ruim) een jaar dat mensen hun geld niet aan alles kunnen uitgeven gaat dat wel extra hard, ondanks de RD9's en TR09's van deze wereld.

Als je niet in een situatie komt waarin je wat moet verkopen omdat je het geld nodig hebt, heb je een leuke hobby.
Lekker beats maken op een snel groeiende spaarpot, wie wil dat nou niet.

Maar eerlijk gezegd had ik 5,5k in NL niet zo snel verwacht nee.
Op Reverb oké, maar dat is ook niet te vergelijken.

Back