ringmodulator

je kan het beste gepaarde germanium diodes nemen..
en anders met instel pots de diodes afregelen.

en wat altijd vergeten wordt bij trafo gebalanceerde modulators is de nominale aanstuur impedantie.
die is vaak erg laag, dus gewoon twee kleine powerampjes voor 8 ohm gebruiken om het geheel aan te sturen.
dan komt er opeens ook nog echt laag uit...

ow ja, en pak de trafo´s in in een huisje van printmateriaal, dan pikken ze ook geen brom op.
:koffie:

:P maar dan wel met transformers!?!?! ik heb er een stapeltje van liggen en die moeten ook nuttig worden hergebruikt! maar denk dat ik zelf eerst ga aanklooien en misschien komt er wel iets onverwachts moois uit. ik hou t bij in dit draadje

jep had ik ook al gezien, ik heb nu een klein voorversterkertje en er een achter zitten en een vco-tje werkt perfect, wil nu nog een soort bandpass filtertje voor erachter om nog harder te freaken. Hij gaat "YARM" heten. En ik heb genoeg trafootjes liggen om een serietje te maken. hier komt volgende week een lasersnijder binnen dus kan wat frontjes gaan maken, was eigenlijk van plan om een soort resonant basssyntje te maken rond wat -T filters, had daar al een website voor opgezet (www.ginkosynthese.wordpress.com) maar daar ga ik denk ik ook een stuk of 10 ringmodulators voor maken. Kwam bij toeval op wat paaseitjes in mn fuzzcircuit waardoor die veel warmer en dieper klinkt dan het originele fuzzcircuit dat al sinds jimmy uitgemolken is. Was bezig met een fuzzcircuitje voor in mn synth en kwam hierop uit. ik post het schema deze week nog wel ergens op het forum.

dus voor 2012, We gaan er wat noise van maken!

Laatst gewijzigd:
Back