Ralph : Jupiter 8 and Roland MC-4 sequencer in de studio

aux

Aux tha Masterfader
een hele andere benadering nog door hele andere andere mensen dan ye olde average synthsjaak in een hele andere tijd... maar de sfeer word nutuulk ook voor een groot gedeelte bepaald door die noten die er gespeeld worden... de synth werd nog meer gezien als een wonder ding die echte muzikanten voornamelijk kon vervangen, de sounds waren daarom ook vaak gebasseerd op conventioneel achtig klinkenden instrumenten (check ye olde factory synth presets maar eens)...
mooie combo trouwens met die fluit er bij :koffie:

En elke noot + rust intypen op een soort rekenmachine toetsenbord is best tedious.
best wel maar daar stond weer tegenover het niet hoeven gebruiken van vele mensen... per stapje invoeren hoeft niet tedious te zijn als je pcies weet WAT je wil invoeren nutuulk, ik denk dat het toen vooral als een pre werd gezien omdat de plaatsing van noten exact was...

Op zich ook een heel logische fase om zo te moeten werken.
De midi data staat in het geheugen en die is net zo sober van aard als wat er werd ingeklopt.
Eigenlijk is het een beetje 'wat joe klop is wat joe get'.

Handiger interfaces zijn nieuwe innovaties geweest op dit soort bestaande middelen. Ergens beginnen ideen voor hardware en dat evolueert.

Ik merk het zelf ook met coden, eerst bouw ik functionaliteit daarna komt er een interface overheen.
In dit geval is die interface bijna net zo beperkt als de data die wordt opgeslagen.
Maar het zal op een bepaalde manier wel heel stabiel zijn geweest qua er mee werken, dus ook wel weer effectief ergens.

De midi data staat in het geheugen en die is net zo sober van aard als wat er werd ingeklopt.

De MC-8 is natuurlijk nog CV/gate, want van 6 jaar voor de uitvinding van MIDI. Maar behoorlijk geavanceerd in vergelijking met de stepsequencers waar je tot die tijd van afhankelijk was. Ik kan me goed voorstellen dat als je alleen nog maar met 16-step sequencers gewerkt had dit een wonderapparaat was.

Wat je ook ziet is dat ze helemaal gefocust zijn op wat ze horen, en dan doelbewust iets wijzigen (waarbij, zoals 6 Trak terecht zegt, ze precies weten wat ze willen wijzigen, dus met relatief weinig handelingen). Dus op zich best een muzikale aanpak.

Ik ga Logic System nog maar even opzetten... (MC-8 + TR-808 )

En elke noot + rust intypen op een soort rekenmachine toetsenbord is best tedious.

nah ja, je kan 't ook inspelen. dan fungeert de mc-8 als cv/gate recorder en kan je je noten achteraf corrigeren.

het is over het algemeen ook niet meer dan reedsch bestaande data inkloppen ipv "wat zal ik nu eens voor'n randoms ingeven" principe...
opzich is het notenschrift op zichzelf staand nutuulk net zo'n starre notatie...
Ik merk het zelf ook met coden, eerst bouw ik functionaliteit daarna komt er een interface overheen.
da's in geval van vsti's kloppen ook zo hoewel het 'boven-de-motorkap' gedeelte voor de end-user wel de doorslag zal geven,
en dan bedoelen we niet de eye-candy maar een logische positionering en het gemak waarmee gewerkt kan worden...

Laatst gewijzigd:
Back