JX3P edit issues

Luftmeister

Lid synths 2002
Ik heb zojuist een 3P binnen gekregen. Gekocht via Ebay.de. Ben er blij mee maar er is wat raars mee aan de hand. Een aantal parameters zijn niet te editten. In zowel group A als B zijn er maar een paar parameters die werken als ik schuif aan de SENS - slider. Een hard reset schijnt niet te bestaan bij de 3P en het lijkt erop dat het een hardware probleem is. Zijn er misschien mensen die dit eerder hebben gehad of gezien? Ik zou graag willen weten of dit nog gemaakt kan worden. Ik heb er nog geen PG-200 bij maar zouden de parameters daarmee wel kunnen worden geëdit of zouden de parameters ook niet reageren op een PG?
Hopelijk kan iemand me meer hierover vertellen...

...en iedereen een gelukkig 2012 toegewenst! :okdan:

Welke parameters zijn het?

Sommige parameters moet je met de A, B, C en D toetsen instellen en niet met de SENS slider.

En als er inderdaad een hardwareprobleem is: het meest voorkomende hardware "defect" bij de 3P zijn simpelweg de bandkabels die losgetrild zijn.

Resetten schijnt wel te kunnen (van de site van Florian Anwander):

The reset may be done in different ways (partially depending on the EPROM Version):
  • All EPROM-Version: Some very early versions of the operating system of the JX3P do not work as explained in the following. In this case you have to
    1. switch off the JX3P
    2. set the MIDI/Programmer-switch on the rearside to the MIDI-Position
    3. connect the MIDI-Input with the MIDI-Output
    4. press and hold six keys of the keyboard
    5. switch on the JX3P and release the six keys after two seconds
    Remember: This will disable the Omnimode and set the JX3P to MIDI-Channel 1 only. All other functions cannot be reached this way (or at least: I did not manage it...).
  • Newer EPROM-Version only: Switching power on means a reset. So holding the needed tone selector button while switching on is one off the possible ways.
  • Newer EPROM-Version only: Switching from "Tape Memory" mode to normal mode results in a reset too. So if you need to change a setting of a hidden function, you should hit the "Tape Memory" button, then press and hold the needed button and hit the "Tape Memory" button again and leave the tone selector button then is the second way.

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. De gouden tip bleek die van organix. De parameters die niet met de SENS - knop werkten werken idd wel met de ABCD toetsen. :okdan:

Back