Reason nerds only!!!!

mario010

kijk diep in mijn ogen
:?:?:? Ok,. dus,.... ik link de gate out van een matrix aan de master volume op de achterkant van de nnxt om te gaten,.
De hoeveelheid gate vs rechttoe rechtaan volume regel je met dat kleine modulation knopje er vlak naast,..
KAN IK DAT AUTOMATEN????? En zo ja,. Hoe??? :?:?:?

Als je die knop gewoon centered laat staan en je automate de master volume zelf (aan de voorkant dus) heb je dan niet hetzelfde beoogde effect ?

Ik denk dat hij op de achterkant [TAB] bedoelt en in dat geval gaat dat volgens mij niet.

EDIT: ow beetje lang gewacht met posten van mijn al getypte bericht zie ik...

Ik heb geen reason bij de hand maar misschien dat je m.b.v. een combinator patch iets in elkaar kan flansen?

Deze dus!

img1457131949.jpeg

Nee,. als je de knop centered laat staan heb je gewoon een halve gate,. ik wil vanaf geen gate tot volledige gate automated hebben
Hmm da's vast geen nederlands! Mgoed,. dat wil ik wel dus! Iemand? Andere oplossingen zijn ook welkom!

wat voor waardes zend gate uit ? Alleen een pulse toch, geen waardes ?

Wil je een soort van stotter effect creëren ?

Werk dan met de curve cv out van de matrix met waardes 0 en 127 om de master volume te automaten.

Tis alweer een tijd geleden dat ik reason gebruikt heb (2.5) dus dat wist ik ff niet meer :D Ik hoop dat iemand anders je t verlossende antwoord kan geven ;)

Wat is een halve gate dan, wat hoor je dan ? Ik kan me er alleen iets bij voorstellen dat hij wel gate maar op een minder/meer hard volume, dus dan master level automaten toch ?

Als je aan die pot achterop draait stuurt hij gewoon een zwakker signaal dus reageert hij minder 'volledig' wanneer je bijvoorbeeld toepast op modulatie van de amp. Maar voor moduleren van de masterout zou ik dan inderdaad de master level automaten (had ik even overheen gelezen dat dit de bedoeling was; modulatie van het master level).

Ik heb snel even wat zitten kutten en ik kan niet helemaal vaststellen of het nu een meerwaarde zou hebben om die knop te automaten in vergelijking met centered houden van die knop en master level automaten of gewoon een curve tekenen in het gate gedeelte van de matrix.
Wellicht wil je een controller koppelen aan die knop for whatever reason en dat gaat inderdaad niet.

Wat je (naast master automaten of curve tekenen in de matrix) nog meer zou kunnen doen is die gate naar een spider leiden en die mergen met bijvoorbeeld een lfo out van de subtractor (of van een malstrom, heb je nog veel meer lfo vormen). Als je die lfo rate/amount tweakt krijg je ook rarigheden.

Of een Redrum kanaal gebruiken in plaats van de matrix en de gate daarvan moduleren via velocity (die kun je dan volgens mij ook toewijzen aan een controller knop (die velocity dus)).
Of nog beter, de matrix gate weer in de spider en die mergen met de velocity gate van de redrum (die je dus ook kan tweaken met een controller knop). Daarvoor moet je in de Redrum lane even 1/64 nootjes (althans dezelfde resolutie als op de matrix) tekenen op bijv. kanaal een.
Nou moet toch wat bij zitten dacht ik.

O jee, Mario ligt al te pitten, en ik maar denken dat hij een urgent probleem heeft:)

O jee, Mario ligt al te pitten, en ik maar denken dat hij een urgent probleem heeft:)

Ghehe,. Neee man,.. Mario slaapt niet zo snel vriend! Maar tnx allemaal voor t meedenken,. :mega:
Ik wist wel dat t moelijk uit te leggen was,.. Maar ik probeer t nog eens,..

Nee,. kijk,. @ Niel en Kneelz
Stotteren dat weet ik wel,. da's dus de gewone gate die makkelijk te doen is door een cv gate uit van matrix (of ingewikkelder patronen door de midi in van de arpeggiator en dan cv uit) te linken aan die volume modulator van bv de nnxt,. da's easy,.

Maar ik heb nu een onwijs effect ontdekt door simpel aan dat knoppie te draaien,..
Als je 0 draait heb je gewoon signaal op vol volume,. zodra je open gaat draaien gaat ie steeds meer gaten en minder recht signaal sturen maar hij blijft intussen wel op volume,.. Alleen tijdens de gates verloopt t volume gelijdelijk naar 0,.. snappie?

Dus ik wil,..geleidelijk van een gewone aanhoudende wave naar een gated (stotter door matrix sequence getriggerd) gaan over een periode van 8 maten,.. die gate wil ik door de matrix laten triggeren omdat ik m dan niet hoef te tekenen wat fukkin ingewikkeld is omdat mn sequence sowieso nogal ingewikkeld is en uitgesmeerd is over 4 patterns,. wat dus een heleboel mathematisch tekenwerk zou inhouden met continue veranderende waarden als ik de master volume zou automaten! Terwijl dat knoppie en de matrix realtime de job doen!

Mgoed,. iedereen ligt iig al te pitten en ik ben dus de enige die nog wakker is,.. gheheh!:P

Als je per se dat knopje wil automaten dan lukt dat gewoon niet.
Maar ik vraag me dus af of het verschil maakt om dat knopje te automaten ten opzichte van het moduleren van de velocity van de gate (vergeet het automaten van de master level). Bijvoorbeeld door in de Matrix die te tekenen, dan wel die te automaten via de Redrum.
Ik bedoel dan bereik je toch het zelfde effect, namelijk dat de gate maar bijv. half wordt uitgestuurd. Of je dat nu regelt via die velocity of dat knopje dat moet niet uitmaken.
Heb je het wel uitgeprobeerd ?

Trouwens, die patterns kun je volgens mij gewoon mergen door ze te kopieren en te plakken in een andere lane.

Nee,. dat knopje is niet te automaten,. dat weet ik ook intussen,.
Gate velocity heeft geen invloed hier op,. heb al op verschillende manieren een omweg gezocht,.. gaat m niet worden ben ik bang.
Heb intussen t hele ding al gewoon met de hand gedaan en opgenomen en gesampled,. dus dat is niet meer ter zake. Maar wil nog steeds wel een oplossing hebben hiervoor! Kan t niet uitstaan dat er zo'n los eindje hangt!

Duseuhh,.. Wat bedoel je precies met automaten via redrum?

Patterns kopieren naar lanes heeft trouwens geen zin want dan werkt t hele cv gate verhaal sowieso niet. Hier had ik al eens een andere omweg voor verzonnen via de midi in van de arpeggiator.

Wat een kloterij met die kabels in Reason. je kan dan routen maar zie de nut niet echt van gewoon overstappen naar flstudio :D

De nut ?

Die kabels ruleren juist. Geen geneuzel met venstertjes en menuus.
Gewoon zoals het is. Het is de hardware manier van denken in software vorm.
Voor mij is dat een snelle workflow en directe creativiteit.

Dat is het nut :halleluja

ps. als de kabels te druk worden druk je op K, dan laat ie alleen de kabels zien aan je geselecteerde module zit.

Back