6 trak
?ILLEGAL QUANTITY ERROR
dat bestaat al; de report knop...ik zou zeggen maak een vote zodat als er te veel negatieve stemmen zijn dat hij automatische verdwijnt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dat bestaat al; de report knop...ik zou zeggen maak een vote zodat als er te veel negatieve stemmen zijn dat hij automatische verdwijnt
dat bestaat al; de report knop...
en wie moet dan uiteindelijk de post weghalen dan? en hoelang moet dat voten doorgaan en na hoeveel votes pas?
Je schetst hier wel een doemscenario zeg! Maar ik geef toe, dit soort kinderachtigheden zal zeker wel eens voorkomen. De moderatoren blijven op een forum dan ook absoluut noodzakelijk.
Maar ik verwacht dat forumleden zich over 't algemeen wel drie keer zullen bedenken voordat ze een post verwijderen, zeker als ze zelf daarvan het onderwerp zijn (een situatie die zich hoofdzakelijk in Tracks voordoet). Immers hun reputatie en geloofwaardigheid als forumlid staan op 't spel. Mensen staan liever te boek als tolerant dan als scheidsrechter die elke wedstrijd kapot fluit en bij het minste of geringste met de rode kaart wappert.
Waar 't mij om gaat is dit. Een topic starter heeft veel meer belang om ervoor te zorgen dat zijn draad on topic blijft en zal, veel meer dan welke moderator ook, gemotiveerd zijn - en tijd uittrekken! - om te voorkomen dat de discussie uit de hand loopt, door bijv. even een bp-tje te sturen naar leden, in geval de emoties te hoog oplopen. En alleen al de wetenschap dat topicstarter het recht heeft om, in een uiterst geval, een post te verwijderen, daarvan gaat volgens mij een heel heilzame, preventieve werking uit.
Een heel ander effect, denk ik, is dat forumleden anders tegen SF gaan aankijken als ze zelf af en toe de rol van moderator spelen. Ze zullen ook beter snappen dat modereren niet altijd even makkelijk is. Eigen verantwoordelijkheid maakt volwassen en vergroot de betrokkenheid.
Mijn zorg over SF is, dat op dit moment geen effectieve regie, discussieleiding meer mogelijk is. Ik vind dat daardoor teveel shit in discussies terecht komt die weliswaar niet in strijd is met de forumregels, maar niettemin heel veel discussies doet stranden. Ik ben ervan overtuigd dat velen daarin een reden zien om SF de rug toe te keren. Slechts 10% van de leden is actief, en een nog veel kleinere fractie, van 100 tot 200 leden, houdt dit forum feitelijk al schrijvend bij elkaar. Daarmee krijgt SF een veel te hoge twitterfactor, als je het mij vraagt. Sommige namen zie ik toch wel heeeeel erg vaak terug komen, de meesten nooit. Ik denk dat dat beter kan, als de leden zelf behulpzaam worden bij de moderatie van het forum.
dan sla je de shit van anderen toch over, als die je niet bevalt?
...
zo heel erg is het allemaal niet.
ik zie best gebeuren dat topicstarters het 'gezeik' van een ander weghalen, maar hoe zit het met hun eigen gezeik?
mooie post waveguide
die #32
wat een onzin dit allemaal
TSen in het algemeen hebben sowieso meestal al een obsessief dit-is-mijn-discussie-syndroom.
Als je een discussie openbaar maakt is ie niet meer van jou, maar van alle deelnemers. Ieders duit in het zakje telt toch even hard mee mag ik hopen?
dit is typisch iets voor mensenschuwe controlfreaks met een issuetje of 2 3
Ik begrijp heel goed, fjoeszen en andere forumhooligans, dat je niks ziet in dit plan, want je beseft terdege dat het precies jouw eigen, intimiderende en woest rondmeppende forumgedrag drastisch gaat inperken. Moet ik een lijst maken van alle discussies die jij de afgelopen jaren opzettelijk naar z'n grootje hebt geholpen met je monotone, niet te stuiten stroom van steeds weer dezelfde debiele scheldwoordjes en beledigingen? Discussies waarin je alleeen maar eventjes inbreekt om een scheet te laten, en waarin je verder geen enkele betrokkenheid voelt. Dat per maand slechts zo'n 2000 mensen schrijven op SF en dat die andere 18.000 er het zwijgen toe doen is zo ongeveer volledig aan die fjoesz-mentaliteit te wijten.
En alsof de kwaliteit en waarde van een forumlid wordt afgemeten aan het aantal posts dat-ie neerschrijft. Ja dat zul JIJ ongetwijfeld vinden. Heb je niks beters te doen dan de hele, godsganselijke dag op SF rond te hangen en anderen te kleineren? Anders ik wel.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Ik begrijp heel goed, fjoeszen en andere forumhooligans, dat je niks ziet in dit plan, want je beseft terdege dat het precies jouw eigen, intimiderende en woest rondmeppende forumgedrag drastisch gaat inperken. Moet ik een lijst maken van alle discussies die jij de afgelopen jaren opzettelijk naar z'n grootje hebt geholpen met je monotone, niet te stuiten stroom van steeds weer dezelfde debiele scheldwoordjes en beledigingen? Discussies waarin je alleeen maar eventjes inbreekt om een scheet te laten, en waarin je verder geen enkele betrokkenheid voelt. Dat per maand slechts zo'n 2000 mensen schrijven op SF en dat die andere 18.000 er het zwijgen toe doen is zo ongeveer volledig aan die fjoesz-mentaliteit te wijten.
En alsof de kwaliteit en waarde van een forumlid wordt afgemeten aan het aantal posts dat-ie neerschrijft. Ja dat zul JIJ ongetwijfeld vinden. Heb je niks beters te doen dan de hele, godsganselijke dag op SF rond te hangen en anderen te kleineren? Anders ik wel.

overigens, wat kunnen mij hoeveelheid posts schelen.. alsof ik daar ooit 1 keer naar gekeken heb. Is er soms oud zeer tussen jou en mij wat we nog even uit de weg moeten ruimen of zo?