1 ms recording

meloyoungster

Ouwe rot
IK wil graag mn blofeld recorden en dat gaat goed.
alleen kan mn interface niet lager instellen als 2 ms
dat wil zeggen dat het uit de maat loopt. ik heb al geproeerb dit via asio4all te proberen/ niet gelukt.

wat kan ik doen, iemand een idee?

IK wil graag mn blofeld recorden en dat gaat goed.
alleen kan mn interface niet lager instellen als 2 ms
dat wil zeggen dat het uit de maat loopt. ik heb al geproeerb dit via asio4all te proberen/ niet gelukt.

wat kan ik doen, iemand een idee?

2ms 'uit de maat'?
Dat hoort NIEMAND! Jij niet, ik niet, iemand met absoluut gehoor niet. BULLSHIT.
Wanneer stoppen we op dit forum nu eens met die technische onzin.
Ga muziek maken!

nou nou... dat kan best wat vriendelijker.

maar inderdaad, 2ms latency? dat hoor je echt niet, behalve als je dubbelt met 2ms vertraging. dan krijg je kamfilter effecten. maar 'uit de maat lopen' zal hierdoor niet komen. als dat het geval is, heb je waarschijnlijk een ander probleem.

Misschien is ie wel splittercore aan het maken, dan kan 2ms echt nasty uit de maat lopen :D

Komt 't geluid van de Blofeld ( tijdens het spelen ) ook vertraagd uit je monitoren ?

het loopt echt uit de maat.. maar dat met dat dubbelen wat bedoel je daar precies mee

Je hebt dus een ander probleem. Dat zit hem niet in 2ms latency van je interface. Ik ken trouwens geen merk wat lager gaat. RME stond/staat bekend om zijn uitstekende drivers, en die gaan ook niet lager. Je probleem zal waarschijnlijk inderdaad in je MIDI setup zitten.

gelukt. het beginpunt was de eerste noot. maar er moest een stukje leeg blijven, apart want de melodie begint wel bij sec 1

2 duizendste van een seconde later beginnen hoor je niet als uit de maat lopen. (punt )

heb je het tempo wel constant ingesteld in je midisequences of zoiets ?
en hoe zorg je dat de opname steeds op hetzelfde moment begint ?
ik krijg de indruk dat je op de een of andere manier ergens iets fout hebt ingesteld, maar dat dat Niet de latency van 2ms betreft. dat heeft er voor zover ik kan bekijken weinig tot niets mee te maken.
ik denk dat je moet aangeven Hoe je opneemt , en vooral met Welke softwaresequencer-recorder. en Hoe je die hebt ingesteld voor opname.
anders kan je geen verdere zinnige hulp verwachten ben ik bang.

tot slot: je moet wel een vrij goede configuratie hebben om alles met 2ms latency maximaal te kunnen opnemen. misschien vergis je je in de waarde en is het 2 sec ???

misschien iemand met superoren ?

kan me gewoon niet voorstellen dat je echt een kaart hebt die 2ms geeft en ondertussen zo weinig concrete info kan leveren over het probleem...
1 wat voor een soort audiokaart / merk / type heb je eigenlijk ?
en
2 met welk programma probeer je op te nemen ?

Laatst gewijzigd:
Maar, met opnemen maakt het toch niks uit wat delay is door je asio audio buffer? Als je hardware sequenced en bounced naar audio, of live inspeelt, dan wordt delay tussen in the box audio en audio opname in de meeste gevallen automatisch gecompenseert in een beetje normale DAW.

En als dat niet zo is, dan vertraag je andere tracks, of versnel je de opname in de tijd, eventeel handmatig in een wave editor, of met plugs die op sample niveau tracks kunnen versnellen of vertragen. Voxengo heft een gratis plug die kan vertragen.

Met de oude Logic op pc kon je per track in milliseconde tracks vertragen en versnelen, cubase kan dat vast ook wel. Oplossingen genoeg. Reaper kan het ook. Energy XT kan het niet, Ableton weet ik niet. Studio One wel dacht is gelezen te hebben.

Als het om midi jitter gaat, dan kan je dat ook oplossen door een beetje creatief te zijn, audio opname in brokken knippen en goed uitlijnen in het grid.

Als je vst plugs draait over inkomende audio, en dat wilt opnemen, dan kan je als je live inspeelt last krijgen van latency, boven de 10ms schijnt het effect te hebben op hoe je speelt.

Laatst gewijzigd:
Back