ROLAND MPG 80

Hoe kom je daar nu bij, het is 800 euro.
Normale prijs, ik heb voor mijne 850 euro betaald.

Verkeerd gezien, kan toch. Vind niet duur is een mooie aanvulling als je de MKS al heb staan.

mooie aanvulling als je de MKS al heb staan.

Ik heb 8 jaar zonder MPG-80 (moeten) werken, moeilijk aan te komen.
Tijdrovend om een MKS-80 zonder MPG-80 te programmeren.
Worden meestal als set verkocht en als er al één los wordt aangeboden kost hij bijna evenveel als de MKS-80.
Gelukkig heb ik 2 jaar geleden een hele mooie kunnen kopen en doe van deze set geen afstand meer.

Worden meestal als set verkocht en als er al één los wordt aangeboden kost hij bijna evenveel als de MKS-80.

Ik vind het trouwens niet raar dat "een knoppendoos waar geen geluid uit komt" zoveel moet kosten als de klankbron (ik weet dat jij ook niet zei dat je het raar of fout vond). Tenslotte kost een synth met veel knoppen op ook véél meer dan een gelijkaardige synth met enkel een alpha dial -de moog source uitgezonderd. :)

Ik vind het trouwens niet raar dat "een knoppendoos waar geen geluid uit komt" zoveel moet kosten als de klankbron (ik weet dat jij ook niet zei dat je het raar of fout vond). Tenslotte kost een synth met veel knoppen op ook véél meer dan een gelijkaardige synth met enkel een alpha dial -de moog source uitgezonderd. :)

Die MPG zijn er minder van en is een zeer leuke aanvulling op de MKS. Ik vind het niet raar.

Hoe kom je daar nu bij, het is 800 euro.
Normale prijs, ik heb voor mijne 850 euro betaald.

Normale prijs, kijk dan staat dit toch in de goede rubriek. Zie de laatste tijd veel met abnormale prijzen. Ik vind het juist goedkoop deze MPG.

Ik heb ooit wel eens een MPG-80 voor 1200 euro zien staan, of die daar ook voor verkocht is weet ik echter niet.
Ach wat is duur, ik heb 12 jaar gelden een Elka Synthex verkocht voor 2400 gulden en dat vond de koper destijds al duur.
Tegenwoordig moet je daar al gauw 4000 euro voor betalen en worden ze ook nog verkocht.
Als iemand graag iets wil hebben wat zeldzaam is of populair en gewild dan wordt het toch wel verkocht.
De tendens is dat op bepaalde types synths de prijsstijging nog lang niet ten einde is.

Een Roland MKS-80 met MPG-80 gaat tussen de 1800 en 2200 euro, wel afhankelijk van de staat en uitvoering.
Omdat de REV-4 door zijn Cutis chips gewilder is, wordt daar algemeen meer voor gevraagd/betaald dan voor de REV-5.

Back