Klassiek op een synth

Dit heeft alvast geen negatieve effecten op mijn lichaam. :) Het is muziek die ik zelf niet meteen zou kopen, maar qua klanken bevalt dit me al veel beter omdat de cymbalen veel rustiger in de mix zitten en ik zeer grote fan ben van P90 gitaarpickups. Dus ik ga niet zeggen dat ik fan ben, maar ik ga er ook niet gillend van lopen. :)

Norah Jones vind ik eerder saai dan ontspannend. En dat terwijl ik muziek al snel veel te druk vind. Lastige klant...

Ik vond Norah Jones eerst ook saai, maar ben het toch zeker wel gaan waarderen..

Maar het hangt van je stemming af, het tijdstip, wat je aan het doen bent, met wie je bent en wat je op dat moment wil. Ofzo.. :D

William Orbit heeft ook een aantal jaar terug een album uitgebracht genaamd 'Pieces in a Modern Style' met composities van Barber, Vivaldi, Gorecki, L van Beethoven in een ambient-jasje gegoten. Volgens mij heeft hij daar wel wat synths voor gebruikt..8)

Gezien de topictitel had ik de naam Isao Tomita wel verwcht. Kennen jullie die? Heeft o.a. De schilderijententoonstelling van Mussorgsky en de Firebird suite van Stravinsky op synthesizer gespeeld. Maar de mooiste is The Planets, oorspronkelijk van Gustav Holst.

Kurzweil had ooit een reclame stunt voor één van hun synthesizers (welk type weet ik niet).
Daarbij hadden ze een publiek uitgenodigd om blind een klassiek concert bij te wonen en er niet bij zegende dat het uitsluitend door synthesizers werd gespeeld.
Het publiek was toch echt in de veronderstelling dat het zich om een echt orkest handelde.
Geniaal :eureka:

Back