Waar heb jij voor gekozen? Motif XF of Kronos?

FrankB

Stamgast
Ik sta voor de gelukkige keuze: een Yamaha Motif XF7 of een Korg Kronos 73.

Je zou simpel kunnen zeggen: ga spelen en maak een keuze. Dat is ook precies wat ik ga doen. Tot nu toe heb ik ook al wel een goed beeld gevormd van beide beesten.

Mijn voorlopige comclusie: Volgens mij doe je aan beide instrumenten een hele goede koop en hangt de keuze af van persoonlijke voorkeuren en waar je de meeste waarde aan hecht.

Mijn vraag aan jullie indien je voor dezelfde keuze hebt gestaan:

1. Wat heb je uiteindelijk gekozen?
2. Wat heeft de doorslag gegeven?

IK zou denk ik voor de Korg gaan, gezien de uitgebreide mogelijkheden/engines..MAAR dan wel voor de 61-key versie gezien de vele slechte reacties op de grotere versies.. :erm:

Al moet ik zeggen dat ik ze allebei eerst zou gaan testen idd..

als je hem in de studio gebruikt dan zou ik voor de kronos gaan. Gebruik je hem veel in een live band dan zou ik op dit moment kiezen voor een motif.

dat is dan puur een selectie op basis van kwaliteit en robuustheid. Ik vind de kronos niet echt geschikt voor gebruik on the road. De motif met zijn robuuste buildkwaliteit juist wel.

in de studio speelt dat niet natuurlijk, dan zou ik kiezen voor de kronos, en dat is dan puur een keuze op basis van sound mogelijkheden. De kronos kan op dat vlak echt veel meer.

Dus aangezien je verder niets hebt aangegeven, zijn dat de 2 overwegingen die wat mij betreft mee kunnen spelen bij je keuze

Dank voor jullie reactie.

Wat ik ermee ga doen is op zich niet zo interessant. De vraagstelling is immers: waar heb JIJ voor gekozen en WAAROM.

Bij het nemen van een besluit zal ik uiteraard rekening houden met wat ik wil gaan doen met de Workstation.

Door middel van deze post hoop ik een zo compleet mogelijk beeld te vormen over datgene waar ik rekening mee zou moeten houden. Wellicht heeft iemand voor de ene gekozen om een reden waar ik nog helemaal geen rekening mee heb gehouden.

Zoals ik al zij: het zijn beide top apparaten!

Wat ik ermee ga doen is op zich niet zo interessant. De vraagstelling is immers: waar heb JIJ voor gekozen en WAAROM.

ok, ik had het niet gelezen op die manier, je bent dus niet op zoek naar advies voor jouw situatie, maar je wilt weten waarom mensen een bepaalde synth kopen.

daar kan ik je niet mee helpen in dat geval.

Ik kan (eindelijk) morgen mijn Kronos 73 op gaan halen.

Beide (Kronos en XF) klinken geweldig. De diversiteit aan sound engines en de user interface gaven bij mij de doorslag.

Onlangs toch ook maar een Motif XS6 aangeschaft. Moet zeggen dat ik daar een stuk makkelijker mee uit de voeten kan dan met de Kronos. Bij de Kronos blijf ik aan het zoeken hoe ik iets moet doen terwijl het bij de XS als vanzelfsprekend gaat.
Bijzonder! Aangezien destijds de user interface van de Kronos mij erg aansprak.

Back