zoek tb 303

Status
Please reply by conversation.
Tegenwoordig heb je bijna 3 X0XB0X'n voor de prijs van 1 TB303.......
Misschien is t de overweging waard... :okdan:

ik ben best blij met me x0xbox..het klinkt zoals ik me een tb303 herinner...
dus, tis het overwegen waard... ik wilde het geluid hebben uit jeugdsentiment redenen.
originele te duur.. een voorgebouwde x0x van ebay gehaald voor weinig..

stiekum een mooi moment voor een voorbeeldje :

een xoxio is een xoxbox met extra's.. en die kan je ook weer uitzetten..
dan klinkt ie weer als een xoxbox/tb303..
ik had me x0xbox al voordat ik wist dat er ook een xoxio was.. heh beter moeten googlen..

De verschillen vind ik echt minimaal, je hoort het pas duidelijker als de resonantie open wordt gedraaid.
In een mix? Nee.. zij de verschillen voor mijn oren te verwaarlozen.

Een x0xi0 is natuurlijk veel indrukwekkender qua specs en heeft kan een breder palet van geluiden creeëren, alleen daarom al zou ik ca 600 euro betalen voor een x0xi0 dan dik 1200 voor een eckte 303

ik heb nog niemand horen zeggen dat de xoxbox uit me filmpje anders klinkt dan een originele tb303.

Er is naast het filter en de resonantie ook iets met de envelopes wat de 303 anders maakt dan de xoxbox. Iets met hoe de envelope uiteindelijk in de sustain terecht komt. Het verschil met de xox vs de echte is wellicht net zo groot als 303's onderling, maar dat verschil is altijd anders terwijl de xox altijd deze zelfde twee verschillen heeft.

Ik hoor het verschil niet... en ben blij met me clone.. vandaar dat ik dat best wil delen met iemand die een tb303 zoekt.

maargoed, als de topicstarter echt precies een tb303 wil.. mijn zegen heeft ie.. ik hoef het niet te betalen..

Status
Please reply by conversation.
Back