Laptops en Firewire

Wel als je:
- niet van OSX houdt. (Bootcamp=een extra Windows-licentie kopen, zie punt 3) extra licentie? Als je al een windows computer hebt kun je windows dus ook op mac installeren.
- al redelijk wat Windows-only software aangekocht hebt. veel sofware is hybride.
- een niet al te groot budget hebt. (2e hands genoeg te krijgen)
- de Apple-visie maar niks vindt.(bedrijfs visie heeft niets met de hardware te maken)

Deze fanboy haal je zomaar niet onderuit ;)

De Applevisie kan me echt aan mn reet roesten als het maar gewoon werkt. Heb de firewire-windows-hel lang geleden verlaten en geheel visieloos zet ik tegenwoordig de boel aan en het werkt. Ook op het podium, gelukkig. MET firewire.

USB2 is denk ik wel meer futureproof, maar firewire is prettig als het draait en houdt je usb-poorten vrij qua bandbreedte voor ander spul. Op OSX draait firewire probleemloos.

Deze fanboy haal je zomaar niet onderuit ;)
Fanboys zijn onbegonnen werk :D

- Je mag een licentie maar op 1 pc installeren (en de DRM zorgt er ook voor dat dat niet anders kan).
- Veel software is ook niet hybride.
- Als je dan toch 2de hands zoekt ga je een overeenkomstige Windows laptop goedkoper vinden.
- Het heeft misschien niets met hardware te maken, maar wel met OSX, als je dat wil draaien.

Welke software is niet hybride en toch essentieel behalve Soundforge?

Succes met het zoeken naar een werkende combi W7, laptop en firewire-kaart. Ik zag de bomen door het bos niet meer en ben erg blij dat ik die vraag niet meer hoef te stellen als OSX-gebruiker.

Welke software is niet hybride en toch essentieel behalve Soundforge?

Succes met het zoeken naar een werkende combi W7, laptop en firewire-kaart. Ik zag de bomen door het bos niet meer en ben erg blij dat ik die vraag niet meer hoef te stellen als OSX-gebruiker.
FL Studio en veel plugins van IL, OPX(Pro) en alle synthedit plugins, ... da's waar ik nu direct op kan komen.
Kijk eens naar de HP Probook/Elitebooks... (ik ben niet 100% zeker dat die TI Firewire hebben, maar zoek het eens op ;) )

edit: mogelijks de Lenovo Thinkpad T/W serie ook

Vooroordelen tov van "Apple-fanboys" zijn niet heel anders. En ik kon er best om lachen haha

Affijn, eenieder die graag de gok neemt een laptop en geluidskaart te kopen om er dan pas achter te komen of het werkt, succes! Ook in FL-studio!

En fanboy stond terecht tussen aanhalingstekens. Dat was namelijk jouw vooroordeel ;)

Direct voor de MAC gaan. Hoef je ook geen USB audio device aan te schaffen.
Firewirepoort werkt perfect op de MAC....

Zou ik ook doenm voor de mac gaan. Ik heb 'n redelijk oude macbook.. maar nooit problemen met firewire. Zelfs niet als ik um flink op z'n flikker geef.

Oudje als deze is voor niet veel te vinden op MP.

Attachments

• Screen shot 2012-01-12 at 9.17.58 PM.png
    Screen shot 2012-01-12 at 9.17.58 PM.png
    29,4 KB · Bekeken: 106
Goedendag!

Ben het spoor helemaal bijster wat betreft laptops en Firewire.. en ik bedoel de goede TI Chipset Firewire, geintegreerd danwel via expresscard slot (al schijnt die laatste weinig zin te hebben las ik ergens)

Heeft iemand een idee waarom dit zo lastig is te vinden?? Zijn ze nu écht alleen nog maar huis-tuin-en-keuken crap aan 't maken voor een beetje internetten en spreadsheeten?? Ik zie mensen om me heen met i5 laptops die alleen maar internetten en af en toe eens een simpel spelletje doen.. hoe bedoel je overcapaciteit. Maar een firewire poort erop, zit er niet in lijkt 't.

Is er hier op 't forum iemand die een goedkope laptop gebruikt mét Windows, en een goed werkende Firewire verbinding met een geluidskaart?? (rme of motu bijv)

Da's het enige wat ik ermee wil doen, opnemen.. maar wil geen 1000+ uitgeven puur en alleen om een windows laptop te vinden waar het op zit, dan neem ik m'n PC wel mee desnoods. Met m'n oude pentium3 450mhz kon ik al 10 sporen tegelijk tracken zonder hapering.. dus over de snelheid maak ik me absoluut geen zorgen.

Kwam laatst een laptop tegen met goede specificaties voor weinig geld (€280,-), zij het dat hij wel 2-de hands is, een HP Compaq 6910P.

Webpagina waar ik hem zeg: http://biyapc.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-7122880/Hp-Compaq-6910P-Intel-Core™-2Duo..html

Uitgebreide review: http://www.notebookcheck.nl/Testrapport-HP-Compaq-6910p-Notebook.10721.0.html

Op de Firewire-pagina van wikipedia staat een handig overzichtje van de maximale doorvoersnelheden van de diverse interface-soorten: [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/FireWire"]http://nl.wikipedia.org/wiki/FireWire

Om het misschien nog lastiger voor je te maken, je hebt natuurlijk ook nog de zogenaamde Mac Mini met een aanzienlijke batterij aansluitingen: 4 x USB 2.0, Firewire 800 en Thunderbolt(!). Laatstgenoemde heeft een maximale doorvoersnelheid van 10 Gbps (voor vergelijking: zie wikipedia pagina inzake Firewire).

step1-tech-macmini-ports

De goedkoopste Mac Mini is €599,- (moet je waarschijnlijk wel ff kijken waar je het goedkoopst geheugenuitbreiding kunt krijgen).

http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/mac_mini/select

Laatst gewijzigd:
op mijn PC ooit was FW een ramp, deed het vaker niet dan wel.
een tijd terug probeerde ik bij een vriend de FW werkend te krijgen op zijn nieuwe W7 computer. uiteindelijk heeft zij zijn interface omgeruild tegen een USB versie.

er staan hier drie macs in huis: een 2006 imac, een 2010 macbook pro en een nieuwe mac mini. bij alledrie werkt FW probleemloos, al moet ik zeggen dat ik geen fan ben van FW800 connectoren.

Waarom niet naar een 2e hands wit of zwart MacBookje kijken dan? Uit 2007/2008 ofzo heb je meer dan genoeg aan...kost geen reet en desnoods draai je er windows op haha gaat ook prima

Back