Professionele Hardstyle kicks

Status
Please reply by conversation.

Creative

Stamgast
ik zoek iemand die professionele hardstyle kicks kan maken / leveren. Ik zoek een aantal verschillende soorten kicks met een eigen klank, en uiteraard professionele kwaliteit .

Budget € 500,- (maar daar wil ik uiteraard wel volledig voorzien zijn).

voorbeelden heb ik via pb beschikbaar

Wat vind jij profi kicks? voorbeeld van wat je zoekt? zitten hier hoop kickbakkers op het forum

Ik heb natuurlijk wel rekening gehouden met die afkeurende reacties maar ik ben gewoon slecht met sounddesign ik probeer dit al jaren maar ik krijg er geen grip op en ik zou nu ook wel eens wat leuke tracks maken als iemand me daar mee verder kan helpen dan zie ik daar geen probleem in.

wat ik goede kicks vind,

en een iets andere klank

denk dat het idee zo wel duidelijk is :)

deze laat ook duidelijk horen wat ik zoek, krachtige sound / mooie kraak / vol geluid en belangrijk dat hij in het laag goed blijft klinken.

kun je niet beter een nummer 1 hit van iemand kopen ?
Nog minder moeite

ja ja "Slapen en Creative" wat een combinatie idd maar goed.. suggereren dat ik lui ben om het zelf te proberen of liever alles laat doen is onzin.. met een kick heb je nog geen track.. Na jaren kloten vind ik het wel een keer genoeg daarom roep ik hulp in van iemand die wel tot degelijk resultaat komt.. Produceren en sound design zijn 2 werelden. Kon ik maar alles. Dus wat is het probleem dat ik hier hulp bij vraag?

Ok, maar ik gebrijp dat je dus rifjeshebt klaar liggen en over alles van je tracks tevreden bent behalve de kick?
waarom koop je niet METRUM met een hardstyle pack van 10 euro dan kun je naar harelust mixen en matchen en METRUM doet het moelijke werk voor je

Hier heb je mijn tip voor 500 euro: Youtube

Hier staan zo veel voorbeelden voor het maken van (hardstyle) kicks dat er echt wel een goeie bij zit voor jou.
Als het alsnog teveel moeite is dit een middag te doen voor je eigen muziekale ontwikkeling,

STOP DAN MET HET MAKEN VAN MUZIEK EN ZOEK EEN ANDERE HOBBY

Succes

doe maar ;) maak het maar ff.. in een uurtje dan he ;) was het maar zo eenvoudig.. caps is ook niet echt nodig..

beter lezen dan had ie dit niet geplaatst denk ik.. om mijzelf even te quoten" suggereren dat ik lui ben om het zelf te proberen of liever alles laat doen is onzin.. met een kick heb je nog geen track.. Na jaren kloten vind ik het wel een keer genoeg daarom roep ik hulp in van iemand die wel tot degelijk resultaat komt.. Produceren en sound design zijn 2 werelden. Kon ik maar alles. Dus wat is het probleem dat ik hier hulp bij vraag? "

.. Produceren en sound design zijn 2 werelden. Kon ik maar alles. Dus wat is het probleem dat ik hier hulp bij vraag? "
Creative je hebt gelijk, maar vertel eens hoe moet dat praktisch uitgevoerd worden ?
Wanneer zullen die kicks aan jou eisen voldoen, gezien je jarenlange 'gekloot' ermee ?
Een goede kick kan je ook verneuken door een slechte mix of opname...
Producen en sounddesign zijn 2 werelden die toch closer bij elkaar horen dan je denkt.
(En.... we zijn hier ommekaar, ommekaar... :duivels: je kent dat liedje wel hé).

Maak je ze met software of hardware, en wat gebruik je dan.
Wellicht handig om ook aan te geven hoe je nu doorgaans te werk gaat (stappen).

Vast wel iemand die je dan op weg kan helpen om jezelf te verbeteren zodat je misschien wel het gewenste resultaat kan behalen....

Audiocollage>>

m.b.t. de kwaliteit het is idd lastig om dit te beoordelen daar je de kicks in de mix hoort in mijn voorbeelden maar mijn laatste voorbeeld "ctrl alt delete" is volgens mij wel duidelijk. Ik kreeg hier via p.b. ook al een opmerking over dat ik zulke kicks te gelijk met mijn tracks moet maken omdat het anders niet op elkaar afgestemt is en ik maar moet hopen dat het bij elkaar past... Maar ik ben iig al blij als ik wat heb om mee te werken.. ctrl alt delete is een goed uitgangspunt m.b.t. de kwaliteit :) Vol / scherp / goed hoorbaar in de mix en in het hoog geen "poing" effect.

Marf >> Wat ik nu doe is hetvolgende:

30HZ lowcut om de distortion de ruimte te geven op deze manier drukt de kick de mix ook niet dicht.

voorheen probeerde ik een kick uit 1 geheel te maken maar nu maak ik een kraak een sinewave sub waar ik attack vanaf haal + een punch aan het begin dit schuif je in elkaar en dit is echt milimeterwerk maar zo krijg je dus volle ronde kicks zoals uit bijvoorbeeld het decibel outdoor anthem.

Mijn voornaamste probleem is het afstellen van de distortion en eq daar dit een compleet rack aan effecten is maak je (als je niet weet wat je precies moet doen) snel een fout..

Download hydra/junglist en gebruik de dirt kick samplle.
Gooi die in de mixer en gebruik wat Equalizers, distortions.
Ik maak mijn kick door middel van layeren.

- Een tok
- Een bass
- Een tail ( het geluid wat achter de klap aankomt )

de tok blijft standaard op 1 lijn en de bass en de tail kun je in hoogtes veranderen.
Een handig effect wat ik veel gebruik is Omhicide Vst, erg handig voor de distortion. Zeker een aanrader om te kopen/downloaden!!
En verder is het gewoon veel oefenen om het te leren.

Waarom sample je niet gewoon wat kicks uit hardcore/hardstyle/weetikwatvoorstyle nummers? Die kan je dan eventueel wat veranderen met effecten (bijv. distortion).

Het is inderdaad niet zo heel moeilijk, vooral niet met een leuke analoge tafel!:D
Lijkt me ook beter om daar dan geld in te investeren ipv enkel betalen voor wat samples.

Wil ze ook wel maken voor je hoor, maar dan voel ik me een beetje een oplichter haha!8o)

Status
Please reply by conversation.
Back