Active monitors to Mac

Sikoski

Ingeburgerd
Hi,

Ik zoek men reeds aangekochte Alesis MK II Active monitors aan te sluiten op men Mac. Dit gaat op een aantal manieren uiteraard. Echter zoek ik een goedkope (= 50 - 150€) oplossing.

Rechtstreeks op de soundcard van de mac werken lijkt me wel belabberd. Daarom zou ik voor een simpele audio interface gaan met 2 inputs (liefst blanced XLR of 1/4" jacks).

Wat me bij de essentie van deze thread brengt:

- Hebben jullie een aantal suggesties?
- Zijn er momenteel in de aanbieding?

Alvast bedankt!

Apogee Duet.

De 'originele' wordt niet meer gemaakt en is firewire. Kan je voor jouw budget wellicht 2e hands vinden.
De Duet 2 is de huidige versie en ipv firewire is deze USB 2.0. Deze is wel wat duurder.

Zelf gebruik ik al een tijdje naar tevredenheid de originele Duet. Heeft 2 inputs en 2 outputs (allen jack). Tevens 2 XLR ins. Dus voor de basics prima om af te luisteren en op te nemen. Let op; Apogee spullen werken enkel op Mac. Dit heb je al als ik het goed lees, maar mocht je in de toekomst eventueel op Windows over willen stappen is het iets om rekening mee te houden.

Ik heb wat onderzoek gedaan naar deze Duet, maar hij komt nog steeds 'prijzig' (€275+), echter heb ik wel een mooi alternatief gevonden lijkt me:

- TASCAM US-144 MKII USB audio/MIDI interface

of zijn er toch nog betere suggesties? ^^

Er zijn zo ontzettend veel suggesties, als ik het zo lees zouden tientallen geluidskaarten aan jouw eisen voldoen. Het hangt er ook een beetje vanaf waar je de meeste waarde aan hecht;

- Geluidskwaliteit (ook voor recorden)
- Hoeveel inputs en outputs wil je
- Eventueel MIDI ins/outs erop
- Mac / Windows drivers

De reden waarom ik de Apogee (2e hands) voorstelde is omdat die vrij basic is en goed samenwerkt met Mac. Daarnaast heeft Apogee een goede naam betreffende de converters. Misschien kan je verder uitleggen wat je exact zoekt in je geluidskaart en dan kan men je wat beter aan suggesties helpen.

Wel momenteel zal het alleen zijn nut hebben op mijn monitors aan te sturen. Maar het mag toekomstgericht wel nog een extra midi ingang hebben voor een keyboardje aan te koppelen.

Uiteraard zoeken we allemaal naar geluidskwaliteit, maar moeten wel nuchter blijven dat dit niet geoptimaliseerd word bij een budget aankoop :)

En sinds ik een Apple Employee ben, zal het altijd Mac driven moeten zijn ;-)

Cheers!

Apogee Duet.

De 'originele' wordt niet meer gemaakt en is firewire. Kan je voor jouw budget wellicht 2e hands vinden.
De Duet 2 is de huidige versie en ipv firewire is deze USB 2.0. Deze is wel wat duurder.

Zelf gebruik ik al een tijdje naar tevredenheid de originele Duet. Heeft 2 inputs en 2 outputs (allen jack). Tevens 2 XLR ins. Dus voor de basics prima om af te luisteren en op te nemen. Let op; Apogee spullen werken enkel op Mac. Dit heb je al als ik het goed lees, maar mocht je in de toekomst eventueel op Windows over willen stappen is het iets om rekening mee te houden.

de eerste duet is heeft geen gebalanceerde outputs

Ik vind de geluidskaartvan mn Macbook gewoon goed.. Ik hoor geen verschil met mn Audiophile 2496..

Hoe heb je dan je Monitors aangesloten Furious5? Gewoon de ene converter op de andere? :p

Gewoon jackkabel in mn headphone out van mn Macbook > mixer > monitors

Back