Reparatie vintage spring reverbs

Crimson King

Ingeburgerd
Ik heb een Great British Spring Reverb met een brom en een onlangs gestorven AKG BX-5 spring reverb die ik zou willen laten repareren. Enig idee waar ik terecht zou kunnen?

Ik vermoed dat de GBS een voedingsprobleem heeft. De adapter die erbij zit ziet er een beetje ghetto uit. Heb al een hum remover (hardware, isolator) geprobeerd maar dat hielp niet. Het is de ongebalanceerde versie van de spring reverb.

De AKG BX-5 deed het tot voor kort redelijk. De VU-meter werkte niet, reverbtank 1 oscilleerde en het ding ruiste als een moeder (recap nodig?). Na aanzetten gaf de VU-meter een piek en gingen de lampjes uit. Ik heb overigens schema's van de BX-5

Ik heb ook nog een BX-20 die een beurt zou kunnen gebruiken maar ik wil eerst deze jongens goed werkend krijgen.

Wie kan me helpen...

interessant, als iemand iets weet, ik heb ook nog wel links of rechts wat ( hopelijk ) reparabels liggen

als je de tijd hebt, dan kan ik er wel naar kijken, wordt wel pas over iets van 2 maanden.

ik doe overigens alleen volledige reparaties, dus oplappen tot iets weer een beetje werkt, daar doe ik niet aan....

:mega:

Back