Bestaan er nou (buiten Eurorack) geen spring reverb drivers? Ik heb een aantal reverb tanks en zou die graag willen gebruiken als een pedaal of FX bak zonder dat ik daar mijn eurorack systeem voor nodig heb.
Dit is de eenvoudigste diy versie , ik heb hem in het verleden ook verschillende keren gemaakt [ zelf zoeken op Hilltree en stage center reverb hier op het forum]
deze doet het goed en als je hem zelf maakt is die rond de 10 euro
Het resultaat wat je uit je veer gaat halen is wel voor een deel afhankelijk van de veer en dan met name van de impedantie van de driver-spoel. Ik heb hier een dito stapeltje Hammond veren uit jaren 60 en 70 orgels liggen welke allemaal een vrij hoge driver impedantie hebben. Daar vallen prima spring-reverbs mee te maken maar de extreme diepte die ik uit een reverb gebouwd op basis van een Fender buizen reverb unit trek (laagohmig met een driver trafo) krijg ik niet voor elkaar met hogere driver impedanties. Om die reden vind ik reverb springs van marktplaats (ze komen genoeg voorbij) ook alleen leuk als ik de type code kan lezen, en de eigenaar niet in de $$-veronderstelling leeft dat een oude reverb spring beter klinkt dan een nieuwe.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.