AKAI MAX49

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
max49_ortho_web_medium.png

- 49 semi-weighted keys with Aftertouch for complete musical expression
- Built-in step sequencer for detailed track construction
- Expanded arpeggiator with latch and time division controls
- Included AkaiConnect software automatically maps to VST plugins
- 12 backlit, real MPC pads with MPC Note Repeat and MPC swing
- Eight backlit LED touch faders for gradual or instant parameter value changes
- Four pad banks & four fader banks provide a total of 80 assignable pads & faders
- CV & Gate outputs for use with vintage analog synths (1V/Oct) <
- Large, centrally-positioned transport controls & rubberized pitch and modulation wheels
- Mackie Control & HUI modes provide instant compatibility with many DAWs
max49_back_web_medium.png

http://www.akaipro.com/max49

Deze ziet er best interessant uit! Goeie drum pads, geen crappy sliders maar gewoon touchscreen (handig voor de huidige iphone-generatie :D ), CV is ook erg leuk. Alleen dat rood moet me nog bekoren, maar ziet er verder degelijk uit 8~

Wat zou die gaan kosten ? Ik gok nèt iets meer als de MPK serie.

ontbreekt nog de sampler, dan was t de dj-mpk-49 max pro geweest.

vind dit al 10x leuker dan alle 3 de nieuwe mpc's bij elkaar

Ben benieuwd of Novation met een antwoord komt (ondanks dat ze recentelijk de impulse geintroduceerd hebben)

Deze akai heeft namelijk "akai Connect" een soort automap software... automap was voor velen (ik incluis) de reden om voor de novation te kiezen.

Grote voordeel van de akai was de stevige bouwkwaliteit. Grote nadeel t.o.v. SL Mk2 is dat deze een stuk minder knoppen heeft en geen automap had.

Zo lang er geen draaiknoppen op zitten is ie voor mij niet compleet.

Waarom niet gewone sliders? Ze zien er goed uitgedacht uit, maar maakt het 't geheel niet duurder?

waarom geen faders ? ik vind t wel slim eigenlijk, met deze controller jump je meteen naar een andere waarde wat dus op live gebied zich heel anders uit dan de huidige controllers. Bovendien heb je ook geen flying faders nodig dus het apparaat kan goedkoper geproduceerd worden.

En idd, meer cv zou leuk zijn, maar geef toe, tof dat t erop zit als is maar 1v/oct.

Ik vind het altijd irritant als ze faders erop zetten die niet motorized en touch sensitive zijn.
Ja dan gaat prijs omhoog maar dan heeft het ook veel meer nut.

Deze touch gevallen met leds lijkt me een goed idee. :)

mwah die nieuwe mpc's behoren tot een andere definitie, 2 zijn gewoon controllers en ik twijfel nog over de mpc fly...wel praktisch enzo maar de form factor van de Ipad3 zal dikker uitkomen met de nieuwe A6 SoC. Hij zal dus niet compatible zijn met nieuwe Ipads..

Back