Akai Z8 Sampler

Status
Please reply by conversation.

Resonance

Turn up the reso!
Als iemand een Akai Z8 sampler heeft of ergens weet te vinden laat het me dan AUB weten. Prijs die ik bied zou afhangen van gebruikers sporen aangezien er een redelijk groot risiko is dat deze sampler niet gaat werken onder windows 7 - 64 bit en ik m dus weer door moet verkopen als ik m inderdaad niet aan de praat kan krijgen . Uiteraard moet intern ook alles 100% zijn :)

De akSys software draait in principe niet onder W7 x64...
Wel zou je dit kunnen oplossen door bijvoorbeeld een virtueel systeem te draaien voor dit doeleinde.

Ik weet niet of je akSys ook kan starten zonder een Z<x> sampler, maar lijkt me van wel. Dan kan je checken of je het aan de praat krijgt zonder eerst geld uit te geven.

Succes in ieder geval.

ha leef je ook weer :D ? Ben er zelf ook even 3 jaar uitgeweest, nu begint het weer te spelen en met de achterliggende gedachte van een kindje dat komst is maar snel een ghost gekocht :luv: nu het nog kan en mag haha.

Emu sampler kapot? of ben je het gebruik van scsi zat?

Ikzelf wel dikke dooddoener voor inspiratie dat scsi, hangt ook niet meer met scsi aan de pc.

Uit gemakszucht haal ik lange samples etc (eigenlijk alles) nu uit de pc zijn kaart ik gebruikte die 8 outputs daarvan toch niet eigenlijk, het enige wat ik nog uit de sampler trek zijn eigenlijk eigen aangepaste 909 kicks.

hmm scsi gezeur beu dus :D

Stond laatst een akai s5000 op de marktplaats van sf met usb board voor maar 125 euro. Dingen zijn minder omslachtig als een s3000 door hun menu structuur en zoiezo door leeftijd een stuk goedkoper als een z4 of z8 en met usb kun je heel makkelijk samples heen en weer knallen.

Maar je mist dan wel de lekkere filters van je emu.

Hey :biertje:

Leuk om jou ook weer eens te zien hier :)

Ben inderdaad al dat scsi gepruts beu vraag me ook ineens af of ik de software die t mij wat makkelijker maakte nog wel zou werken met de pc die in de tussen tijd gekocht heb. Ook de sampler zelf is niet echt makkelijk om mee te werken. Heb er een originele handleiding bij van 418 paginas en zie t echt niet zitten om mezelf alles weer aan te leren. Ik wil de sampler idd net als jou gewoon alleen voor kicks en misschien wat andere percussie samples gebruiken. Al heb je me nu wat betreft de filters weer aan het twijfelen gebracht. Was alweer vergeten waarom ik uberhaupt een emu heb gekocht destijds lol

Maar goed, aan die filters heb weinig als alle motivatie ontbreekt de sampler vol te stoppen en met elk project weer helemaal klaar te zetten. Denk dat ik maar een paar uurtjes per week heb nu en dan wil ik gewoon meteen gaan met die banaan *D

Ik ga jullie tips eens uitzoeken.. Bedankt voor de tips :)

En je heb een ghost nu ? :{
Ben erg benieuwd naar je gebruikers ervaring en wat audio demotjes van overstuurde kicks.. Ik heb zelf nog steeds die midas venice maar oversturen is geen succes lol. Heb er een mackie aangehangen om kicks en tb me te oversturen. Ik stuur je ff een Pbtje :)

Status
Please reply by conversation.
Back