SF-remix contest: Secrets

nakken7

Ouwe rot
Hallo allen,

Eind februari wil een een EP uitbrengen van mijn werk met een soloproject waarmee ik in 2011 begonnen.

SF-lid beatzofbucket draagt al vocals bij aan twee tracks. Een remix van SF-leden zou ik waarderen.

Ik heb nog ruimte voor één remix, er komen er al drie aan van anderen. Omdat ik geen gedoe wil over verdeling van de inkomsten wil ik de rechten van de beste remix graag overnemen voor een schappelijk bedrag.

Het gaat om de openingstrack van mijn EP: "Introducing Querist: Secrets".
http://soundcloud.com/querist/secrets-2

Als je interesse hebt om mee te doen, laat dan een PM achter, of laat hier een bericht achter, dan neem ik contact met je op.

Omdat ik de track volgende maand wil uitbrengen moet de remix over ongeveer een maand klaar zijn.

Stijl: Als het maar dansbaar is en enigszins op zijn plaats is tussen mijn andere tracks.

Wie heeft interesse?

Mijn versie, de Rutten Edit, ik heb al wat puntjes van kritiek van Nakken gekregen, graag hoor ik ook jullie mening. Onderstaande puntjes zijn nog niet verwerkt in deze versie, maar er zullen vast nog meer dingen zijn, die anders of beter kunnen.
- Het laag is behoorlijk oververtegenwoordigd, zowel de (lage) kick als de bassynth
- het snaregeluid vind ik niet helemaal lekker. Iets met een clap erbij en iets meer rond 4 khrtz eq-en werkt wel denk ik
- De leadsound die je van mij hebt gebruikt die er na de break in knalt vind ik erg lekker, maar mag wel iets meer naar de voorgrond. Tikje harder en wat eq-en rond 5 khrtz, wellicht?
- Na de break mag het nog wel iets langer doorgaan, plaat is dan vrij snel afgelopen, misschien dat stukje met die lead nog even door laten gaan?
- het einde kapt plotseling af en het begin begintookvrij plotseling.dat laatste is al op te lossen door die ruissound iets eerder te laten beginnen

http://soundcloud.com/rrutten/introducing-querist-secrets

ja excuses voor het overdreven gebruik van de compressie, ben nog redelijk onbekend op het gebied van de technische kant van het produceren.
Synnys erg lekkere remix, ja jouw versie klinkt ook helderder en meer open zeg maar, ik ga deze week er eens voor zitten en kijken of ik dit ook kan bereiken.
Die RMS moet die rond -10dB tot -15dB zitten ongeveer?

-10dB/-12dB RMS, voor dance/electronische muziek

-15dB RMS, meer voor akoestisch/ballads etc.

Das op zich wel een goede maatstaaf om te hanteren.

Want als je het met zoveel compressie erop naar een mastering engineer stuurt, kan ie er bijna niets meer mee.
Ik kreeg vorige week nog een track toegestuurd met een RMS van ongeveer -5dB, een dikke rechte worst dus. Daar kun je dus praktisch niks mee...

Alles omgegooid, de tips proberen toe te passen, hele nacht eraan doorgewerkt, ondertussen nog naar tips gezocht hier op het forum, compressie omlaag gebracht, nou ja luister zelf maar, wat je er van vindt en daarna hoor ik natuurlijk graag jullie mening voor nog meer tips.

http://soundcloud.com/rrutten/introducing-querist-secrets-1

Back