Remix voor label in Argentinie

Jason31

Madman J
Ik heb al heel lang geen track meer gepost hier maar 2 weken vakantie met eindelijk productie-tijd en vind het wel leuk om weer eens iets te delen. Ik ben gevraagd om een remix te maken van een track op een Label in Argentinie, het is overigens mijn 2e remix daar. Ik vind hem zelf goed gelukt, de originele artiest had een hele mooie akkoord progressie en aangezien dat niet zo mijn sterkste kant is heb ik mijn krachten gebundeld met zijn akkoorden, daarbij is vrijwel alle sounddesign wel van mij, ik kan de originele hier niet posten helaas maar het is een behoorlijk verschil in sound, maar de sfeer is vrijwel identiek.

Gebruikte synths:
VPS Avenger
Serum 2
Cube
een paar stems van de originele track.
en een hele grote lading aan percussie samples om een strakke beat te maken.
én
inmiddels mijn favo multi-fx (echt een dikke aanrader) = BEAM !!

Track is overigens al goed gekeurd door het label maar technische feedback is altijd welkom!
FIJNE KERST!

Een akkoorden progressie in een Madman J track? I'm confused. :D

Mooi gedaan hoor! Klinkt heel zomers. Gelijk zin om met een cocktail op het strand te zitten.

Heb geen verstand van deze muziek maar klinkt super!

Klinkt als muziek in mijn oren :P

Productie-technisch is deze DIK in orde. Zeer zuivere sound.

Cocktailtje, zee, zon, strand en een paar ferm tetten 8o)

Denk dat dit de eerste keer is dat we het over alles eens zijn, Jan…

lekkere plaat hoor!

Klinkt goed Jason! Lekkere vibe in de track!

Paar kleine details die misschien helpen:
- Bepaalde lifts vind ik iets te hard staan/scherp in het hoog bijvoorbeeld op 2:04 min.
- Op 4:39 vind ik die bandpassed pad te hard. Iets te scherp resonerend hierdoor.
- De kick heeft een aanwezig click. Die vind ik misschien iets te aanwezig (valt vooral op bij de drop na de break). Misschien iets softer maken (bijvoorbeeld met transient shaper en dan de attack iets terugdraaien). Dan blend het mogelijk net iets lekkerder met de rest.

Een akkoorden progressie in een Madman J track? I'm confused. :D

Mooi gedaan hoor! Klinkt heel zomers. Gelijk zin om met een cocktail op het strand te zitten.

Haha ja het gebeurt niet vaak, meestal ben ik wat meer van het monotome geluid. Wel een contrast dan bij -10 om die zomerse gedachtes te krijgen. Bedankt en alvast een fijne jaarwisseling!
Heb geen verstand van deze muziek maar klinkt super!
Top, bedankt voor het luisteren! fijne jaarwisseling alvast.
Klinkt als muziek in mijn oren :P

Productie-technisch is deze DIK in orde. Zeer zuivere sound.

Cocktailtje, zee, zon, strand en een paar ferm tetten 8o)
Bedankt Jan, die ferme tetten zie je niet vaak meer op het strand sinds de mobieltjes bestaan. Maar je mag ze nog altijd visualiseren :D fijne jaarwisseling
Denk dat dit de eerste keer is dat we het over alles eens zijn, Jan…

lekkere plaat hoor!
Ah ik bespeur hier verbroedering! bedankt! fijne jaarwisseling
Klink goed, maar zou toch aan het begin en eind de hats/shaker er uit laten ivm in en uit mixen.
Bedankt voor de tip, zelf mix ik juist graag met shakers als referentiepunt maar ik ga hem nog even uittesten op mijn setje. fijne jaarwisseling
Klinkt goed Jason! Lekkere vibe in de track!

Paar kleine details die misschien helpen:
- Bepaalde lifts vind ik iets te hard staan/scherp in het hoog bijvoorbeeld op 2:04 min.
- Op 4:39 vind ik die bandpassed pad te hard. Iets te scherp resonerend hierdoor.
- De kick heeft een aanwezig click. Die vind ik misschien iets te aanwezig (valt vooral op bij de drop na de break). Misschien iets softer maken (bijvoorbeeld met transient shaper en dan de attack iets terugdraaien). Dan blend het mogelijk net iets lekkerder met de rest.
Top feedback, daar heb ik wat aan, en ook nog met tijdsaanduiding. Ik ga hier en daar wat aanpassingen doen. Bedankt en ook alvast een fijne jaarwisseling.

Back