Onberispelijke Roland 106 gezocht...

Status
Please reply by conversation.

Freelander

Ouwe rot
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een Roland 106 (geen 60 dus) en stel hoge eisen aan zowel optische als technische staat.
Ik zie af en toe wel een dergelijk exemplaar voorbij komen op MP maar ben nog niet gekomen tot een concrete aankoop. Dit omdat veelal de omschreven conditie mij weerhoud tot het maken v.e. rit of ik twijfels krijg door heimelijke antwoorden.

Ik wil dus geen 106 die knoppen mist, kraakt, krassen heeft en ook geen nicotinebak.
Liefst (aantoonbare) onderhoudshistorie en in MINT conditie. Tja, ik stel hoge eisen...

Dus heb je een hele mooie staan en bereid deze te verkopen dan zie ik met enorme belangstelling je reactie tegemoet !

Hartelijke groet

Rob

een aantoonbare onderhouds historie.....

je bedoelt, je wilt een exemplaar waar alle voices al vervangen zijn?

:koffie:

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een Roland 106 (geen 60 dus) en stel hoge eisen aan zowel optische als technische staat.
Ik zie af en toe wel een dergelijk exemplaar voorbij komen op MP maar ben nog niet gekomen tot een concrete aankoop. Dit omdat veelal de omschreven conditie mij weerhoud tot het maken v.e. rit of ik twijfels krijg door heimelijke antwoorden.

Ik wil dus geen 106 die knoppen mist, kraakt, krassen heeft en ook geen nicotinebak.
Liefst (aantoonbare) onderhoudshistorie en in MINT conditie. Tja, ik stel hoge eisen...

Dus heb je een hele mooie staan en bereid deze te verkopen dan zie ik met enorme belangstelling je reactie tegemoet !

Hartelijke groet

Rob

een aantoonbare onderhouds historie.....

je bedoelt, je wilt een exemplaar waar alle voices al vervangen zijn?

Beste J.Baars,

Ik zoek een exemplaar die eruit ziet als gekocht in 2012 en het blijft doen de komende 25 jaar. Als een dergelijke vervanging een langere levensduur geeft, zonder dat de klanken wijzigen, ja

Vanzelfsprekend is onderhoud noodzakelijk en biedt garandeerd langer muzikaal plezier... Ik heb hier nog wat staan uit de jaren 70 en dat ziet er nog uit als nieuw, mede door manier van gebruik alsook het onderhoud.

Suiker en melk graag :)

Onderhoud? Hoe doe je dat dan? Als een synth het doet, dan doet ie het. Ik laat pas "onderhoud" plegen als iets kapot is. Ik maak ze regelmatig schoon maar dat is alleen aan de buitenkant. Als ik net een instrument heb gekocht gaat hij wel helemaal uit elkaar. De eisen die aan gebruikte instrumenten worden gesteld worden steeds - onrealistisch - hoger.

Het schijnt dat de regering in 2014 een APK voor vintage synthesizers verplicht wil stellen. Als een VCO oud is kan hij onhoorbare frequenties gaan lekken wat kan leiden tot gehoorschade. Ook wordt nagedacht over een volumebegrenzer ;-)

Als een dergelijk 106 exemplaar zich bij mij voordoet, weet ik vrijwel zeker dat de verkoper en ik er samen uit kunnen komen, natuurlijk in alle redelijkheid.

Onderhandelen bij voorkeur via de mail.

enne P-5 : onderhoud is iets anders dan het verhelpen van defecten volgens mij, maar ik ben nog een leek...

Ik vraag me alleen af hoe je je dat onderhoud dan voorstelt. Ga je een keer in het jaar met je Juno naar een reparateur om hem na te laten kijken?

Ik vraag me alleen af hoe je je dat onderhoud dan voorstelt. Ga je een keer in het jaar met je Juno naar een reparateur om hem na te laten kijken?

Ik heb wegens het overlijden van mijn broer vorig jaar zijn hele synth verzameling hier thuis gekregen, ik was van origine meer een "snaar-figuur". Geheel gedreven door enige muzikaliteit (en emoties natuurlijk) die ik van huis uit heb meegekregen zet ik zijn hobby voort en raak sindsdien weinig snaren aan.
In die verzameling zitten ook synths die -naar ik weet- enig onderhoud hebben gehad omdat ze uit de 70/80 jaren komen, wellicht door mijn broer aangeboden voor onderhoud wegens een defect, dat weet ik niet.

Wel weet ik dat alles wat hier staat ook werkt zoals het hoort en er cosmetisch perfect uitziet, volgens mij is dat ook een gevolg van onderhoud. En het intervalschema is natuurlijk niet elk jaar...

Een redelijke prijs ? Het is natuurlijk altijd wat de liefhebber ervoor geeft en of je te maken hebt met een verkopende partij onder invoel van winstbejag.
Die prijs die jij noemt vind ik voor een prachtige 106 zeker niet te duur.

haal jij nooit een plumeautje langs je spullen ??

in alle redelijkheid,...
je bedoelt, ik wil een pracht exemplaar, met alle voices vervangen voor pak um beet 400,- a´ 450,-?

precies "dit is mijn mening natuurlijk maar het is zo'n verspilling van tijd deze draadjes" als die gene die "dit wilt" gelijk zegt dat hij er 1250 euro voor over heeft (ju106)heeft het nog interesse
Anders verloedering is mijn eerste gedachte. Of de persoon in kwestie heeft smet frees/fobie.

Mijn mening over de Juno 106 is de volgende: originele voicechips zijn "end of life", ik ben alleen maar defecte exemplaren tegen gekomen de laatste jaren en ik laat ze dus links liggen. Als je een werkende Juno 106 wil hebben zonder voice problemen dan alle voice chips vervangen. Als je dat niet doet, dan loop je 100% zeker tegen problemen aan.

Onderhoud? Hoe doe je dat dan? Als een synth het doet, dan doet ie het. Ik laat pas "onderhoud" plegen als iets kapot is. Ik maak ze regelmatig schoon maar dat is alleen aan de buitenkant. Als ik net een instrument heb gekocht gaat hij wel helemaal uit elkaar. De eisen die aan gebruikte instrumenten worden gesteld worden steeds - onrealistisch - hoger.

Het schijnt dat de regering in 2014 een APK voor vintage synthesizers verplicht wil stellen. Als een VCO oud is kan hij onhoorbare frequenties gaan lekken wat kan leiden tot gehoorschade. Ook wordt nagedacht over een volumebegrenzer ;-)

100% mee eens.

Beste mensen,

Hartelijke groet

Rob

30 jaar oude electronica in jouw omschrijving vinden is een illusie.

S&W-tijdmachine_spot_07c2.jpg

ik heb m'n laatste brakke juno106 ooit geruild tegen een prima 707, want die van mij was kaduuk.
Nooit spijt van gehad trouwens.

Status
Please reply by conversation.
Back