Onberispelijke Roland 106 gezocht...

Status
Please reply by conversation.
ik heb nou eigenlijk pas je avatar in de gaten...
mijn eerste auto was een 304, nog in de goede oude roesttijd. recent een 307 gehad.
ze zitten nu toch bij 308? nog even wachten dan, op de 309 rav-o-lution

maar zullen we even on topic gaan voor de topicstarter?

ik heb een zo goed als onberispelijke 106 in de aanbieding. alleen moet je op een aantal vuile schakelaars harder drukken, die moeten even allemaal schoongemaakt worden. de synth is sowieso nogal vuil, en 1 voice klinkt niet goed als het filter dicht is. er ontbreken 2 slider caps. maar verder is ie in onberispelijke staat.

Onberispelijke staat juno 106 ga je nooit vinden, niemand "verlaagt" zichzelf tot het goed plegen van onderhoud aan zon bak, en iedereen probeert ze voor de hoofdprijs te slijten onder het mom van "vintage". Repareren dat doen nog maar een paar mensen (hier op het forum) inclusief mijzelf. Originele stemmen zijn of gaan uiteindelijk verrot en zullen vervangen moeten worden, hercalibratie is meestal niet voldoende of een korte termijn oplossing op zijn best. Er zijn 2 manieren om stemmen te repareren: De originele van het pek met veren jasje ontdoen en hopen dat je de printbreukjes kan herstellen. Of bij renaissance nieuwe onverwoestbare plaatjes bestellen. Wat je het beste kan doen is gaan voor een juno 106 die er nog heel mooi (spierwitte knopjes) uit ziet en het voiceboard door een van de techneuten hier laten servicen. :geslaagd:

ik heb nou eigenlijk pas je avatar in de gaten...
mijn eerste auto was een 304, nog in de goede oude roesttijd. recent een 307 gehad.
ze zitten nu toch bij 308? nog even wachten dan, op de 309 rav-o-lution

Ik rij al jaren in een onberispelijke 309 van 20 jaar terug.

het leek zijn blijkt wel als je een mint 106 wil kopen waar niet aan gerepareerd is

In het kort gezegd komt het daar wel op neer maar dat kun je de topicstarter niet kwalijk nemen, techneuten die er al tientallen gerepareerd hebben weten immers alleen hoeveel werk er kan zitten aan een ogenschijnlijk als nieuwe uitziende Juno 106, en geldt niet alleen voor deze synth.... Meest robuuste spul wat ik ken is van Akai, en dan bedoel ik het oude mintgrijze of bruinzwarte hardware spul. :W

Status
Please reply by conversation.
Back