Software Arpeggiator : Catanya

Whoooo, ziet er erg vet en handig uit.
Was van plan om naar zoiets op zoek te gaan om te kijken of er handige hulpmiddeltjes waren.
Blijkbaar bestaan ze dus...
En ook nog tegen een betaalbare prijs.

Hoor ook graag of iemand hier ervaring mee heeft of wellicht een (goede/betere) tip voor iets soortgelijks.

De eerste gedachte die ik wel meteen heb of je niet snel uitgekeken bent op de 1200 beschikbare ARP patroontjes.
Aangezien ook niet altijd alles bruikbaar is.
Waardoor het snel weer waardeloos wordt en niet gebruikt gaat worden.

En Dacide, bedankt voor het noemen van deze tool....

Nou, ik zit hier op kantoor, dus kan niet vrij de productvideo etc bekijken.

Ik heb dus geen idee of deze plugin enkel presets bevat, of dat je ook zelf mooie arpeggios kunt maken.

Het liefst zoek ik een soort Arpeggiator-plugin die werkt zoals die van Sylenth1.

Alle presets kunnen direct aangepast worden en het is ook mogelijk je eigen patroontjes te maken.
Ik heb geen ervaring met sylenth, dus kan daar niets over zeggen.

Deze tool is iig wel een mooie basis om een melodie/patroon mee te beginnen,
en dan indien nodig zo aan te passen dat het bruikbaar is.

nou nu nog een VSTi die automatisch akkoorden progressies genereert en een VST for harmonieen en je hoeft helemaal niks meer te doen: nieuw project > randomize en daar is je nieuwe track. terug op niveau "Band In A Box" (voor de ouderen onder ons, jonkies, dit is ver van voor jullie tijd)

Nou, ik zit hier op kantoor, dus kan niet vrij de productvideo etc bekijken.

Ik heb dus geen idee of deze plugin enkel presets bevat, of dat je ook zelf mooie arpeggios kunt maken.

Het liefst zoek ik een soort Arpeggiator-plugin die werkt zoals die van Sylenth1.

Sylenthlines
Sylenthlines is a 512 preset soundbank containing sophisticated arpeggio sounds for Sylenth1 from Lennar Digital. This soundset includes complete basslines, trance gates and chords to spice up your music production. Perfectly suitable for Techno, Trance and Dance music.

dat bedoel ik dus i.d.d. is toch geen muziek maken meer

koop een sylenth preset packje
zet er een vengeance beat onder
genereer een progressie
ze je arps erop
genereer harmonieen
pleur wat FX samples erop
klaar.......

geen wonder dat al die shite hetzelfde klinkt

dat bedoel ik dus i.d.d. is toch geen muziek maken meer

geen wonder dat al die shite hetzelfde klinkt

Ben ik volledig met je eens.
Daarom mijn eerdere reactie.
Marf schreef:
De eerste gedachte die ik wel meteen heb of je niet snel uitgekeken bent op de 1200 beschikbare ARP patroontjes.
Aangezien ook niet altijd alles bruikbaar is.
Waardoor het snel weer waardeloos wordt en niet gebruikt gaat worden.

Daarmee doelde ik o.a. ook op de instant presets, meer van hetzelfde.

Ik ben nog een beginner en lijkt me wel een handige en vooral leerzame tool om te zien hoe bepaalde structuren in elkaar zitten. Dus voor mij een handig opstapje om daarna zelf goed aan de slag te kunnen met eigen ideeën en structuren.

Heb geen reden om mij hierin te verdedigen, maar wilde het graag wel even noemen.
:P

Lol, magix is idd helemaal een drama.

om te leren is die harmonizer dan wel weer handig en wat hem uniek maakt is dat je weer direct in kan spelen in je sequencer, en niet met ALT + TAB akkoordjes moet opzoeken. Vind hem zelfs zo handig dat ik hem net heb gekocht. :D

Raphie, vind wel dat je erg simplistisch denkt.

Wie zegt dat ik op zoek ben naar een tool die alles voor mij instelt of bepaald.

Ik hoef geen presets op een synth, en ik hoef ook geen presets in een arp plugin. Wel zoek ik naar een tool waarmee ik zelf op een prettige manier arpeggio's kan maken. :)

Sinds ik Arpache SX van Cubase gebruik, hoef ik eigenlijk niets anders meer. Drop je midipart in Arpache SX en gaan!

De gratis Kirnu arpeggiator is één van de beste arpeggiators van dit moment geloof ik (na Arpache SX ben ik gestopt met zoeken naar arpeggiators). Kirnu had in 't begin wel wat bugs en ik heb geen idee of die verholpen zijn.

kirnuarpeggiator.jpg

Raphie, vind wel dat je erg simplistisch denkt.

Wie zegt dat ik op zoek ben naar een tool die alles voor mij instelt of bepaald.

Ik hoef geen presets op een synth, en ik hoef ook geen presets in een arp plugin. Wel zoek ik naar een tool waarmee ik zelf op een prettige manier arpeggio's kan maken. :)

simpel voorbeeld, ik wil klinken als DADAlife / Avici, scale kiezen wat akkorjes inslaan (ik sla ze dan nog zelf in ipv de arp tool en klaar ;D het is zooooooo FUCKING simple om te klinken als iedereen
wat je nu hoort was 7min werk inclusief het mixen... met de harmonizer: ik kan niet meer zonder :)
en als je m'n andere tracks hoort dan weet je dat ik normaal NOOIT met dit soort progessies kom (ik zit meestal in D of GMaj)

nu programmeer ik nog alles zelf, maar als je gewoon sampleloops pakt en je basline ed transponeert dan heb je gewoon in een avondje een track gebouwd

blijf op de kleurtjes binnen de key en een kind kan de was doen, echt JOSTIBAND niveau

simpel voorbeeld, ik wil klinken als DADAlife / Avici, scale kiezen wat akkorjes inslaan (ik sla ze dan nog zelf in ipv de arp tool en klaar ;D het is zooooooo FUCKING simple om te klinken als iedereen
wat je nu hoort was 7min werk inclusief het mixen... met de harmonizer: ik kan niet meer zonder :)
en als je m'n andere tracks hoort dan weet je dat ik normaal NOOIT met dit soort progessies kom (ik zit meestal in D of GMaj)

nu programmeer ik nog alles zelf, maar als je gewoon sampleloops pakt en je basline ed transponeert dan heb je gewoon in een avondje een track gebouwd

blijf op de kleurtjes binnen de key en een kind kan de was doen, echt JOSTIBAND niveau

Wel grappig, nou maak je een demo met zo'n tool die je helemaal afbrand omdat het te simpel wordt om tracks te maken en het zit vanuit theoretisch oogpunt (en ook hoorbaar) barstensvol fouten :D

Dus dat is direct het punt denk ik, je kunt wel boos zijn dat het allemaal zo simpel wordt maar als je niet in staat bent om te horen wat er fout gaat en dat kan herstellen heb je er allemaal niet zoveel aan.

Ik vind het juist een zegen dat er steeds meer handige tools beschikbaar komen, ik zie het vooral als tijdbesparende tools. Het is echt complete onzin om maar te zeggen dat het voor iedereen zo makkelijk wordt. Tools maken geen muziek, dat doet de muzikant erachter door het inzetten van die tools. Een arpeggiator pattern gelijk stellen aan dat je dan niet meer hoeft te kunnen spelen getuigt niet van enig muzikaal inzicht. Er is geen enkel verschil tussen het zelf inspelen van een repetatief patroontje of daar een arpeggiator voor te gebruiken of akkoordjes zelf inspelen of dat via een tool doen. Who cares, het gaat om het uiteindelijke eindresultaat.

En zelfs als je dan een track maakt die klinkt als 1 van de 100 commerciele tracks van dit moment. Who cares, die tracks zijn toch populair dus dat is toch logisch dat je zelf dan ook iets in die richting wilt maken als je dat zelf ook leuk vindt.

Dat kunstenaars gedrag van ik wil uniek zijn is zooooooo 1970 :D

klopt, maar ik bedoel maar ff aan te geven hoe makkelijk het is, ik kan geen noot spelen, hoef dus nu niet na te denken over welke akkoorden bij elkaar passen, of hoe ik binnen een schaal blijf, het niet meer "zoeken" is een gigantische tijdbesparing, Ben wel nieuwgierig: welke fout hoor jij en waarom? ik had het over de harmonizer trouwens en niet over de arp he? je bedoelt dat het kleine pluckje niet mee gaat met de baslijn? ik ben wel blij met deze harmonizer, kan dingen proberen waar ik anders door gebrek aan kennis nooit zelf opgekomen was.

klopt, maar ik bedoel maar ff aan te geven hoe makkelijk het is, ik kan geen noot spelen, hoef dus nu niet na te denken over welke akkoorden bij elkaar passen, of hoe ik binnen een schaal blijf, het niet meer "zoeken" is een gigantische tijdbesparing, Ben wel nieuwgierig: welke fout hoor jij en waarom? ik had het over de harmonizer trouwens en niet over de arp he? je bedoelt dat het kleine pluckje niet mee gaat met de baslijn?

nee dat bedoel ik niet, de baslijn klopt totaal niet met de akkoord progressie, is gewoon vals.

grappig hij speelt namelijk exact hetzelfde wat de akkoorden door de harmonizer genereert.
kan zijn dat je de MOOG niet helemaal zuiver vind? opwarmen duurt altijd even, het zal geen halve noot zijn maar wel iets

Back