Hoofdtelefoonversterker

Gnn

A D# F# E
Als band staan wij op het punt om een Mackie Onyx 1640i aan te schaffen om mee af te mixen en mee op te nemen. Er zitten ook 6 aux'en op, waar wij er 5 van willen gebruiken voor een individuele hoofdtelefoonmix (we repeteren altijd met een koptelefoon). Daarvoor hebben we echter een koptelefoonversterker nodig.
Twee opties mogelijk:
- 5 losse eenheden met mono in, stereo uit
- 1 apparaat met 5 mono in en 5 stereo uit
Volumeregeling voor elk kanaal is leuk/handig, maar kan opzich zelfs met de aux-sends worden gedaan. Belangrijk is dat dingen een beetje betrouwbaar werken (zonder te veel brommen, zoemen, ruizen,...), maar budget is gelimiteerd.

Zelf had ik gezien (maar sta open voor suggesties):
- ART Headamp 6
- Samson S-AMP
- ART Headtap
- Millenium HP-1
- Presonus HP6 (duur!)
- Behringer MA 40 (kwaliteit?)
- Millenium HA4 (kwaliteit?)
Heeft iemand een of meerdere van deze modellen gebruikt? Wat zijn de ervaringen?

Alvast bedankt!

Ik heb hier op t forum een Behringer HA4700 te koop staan, misschien is dat wat. Deze heeft een main input, en daarnaast nog 4x een aux input. Achter elk van de 4 outputs kunnen 3 koptelefoons geplaatst worden.
Ik heb er zelf nog 1 in gebruik, en deze valt me zeker niet tegen. Op hoogohmige koptelefoons geeft ie voldoende vermogen en de vu metertjes kunnen ook handig zijn. Voor de enkeling die het gebruikt zit er per groep ook nog een 2bands eq op.

Ik heb een Samson S-amp gehad, maar deze had m.i. een behoorlijk hoge ruisvloer. De anderen heb ik geen ervaring mee.

Bedankt voor de snelle reacties!

@Remmelt: 4 aux is te weinig. Er moeten vijf individuele mixen op. En een 2 bands EQ is idd niet veel toevoeging :P Verder heb ik persoonlijk geen goede ervaringen met Behringer uit eerdere aankopen, dus ben daar een beetje huiverig voor. Heb echter geen ervaring met Behringer HPAmps...

@shiftr: kabels staan al op de begroting ;) 5 losse is inderdaad handig omdat het dicht bij staat, behalve dat het extra apparaten (en dus 5 extra stopcontacten, adapters en kabels) geeft in onze niet-al-te-grote repetitieruimte. Maar het hoeft geen probleem te vormen.

De ART lijkt een ok oplossing voor 5 losse? Is dit goede kwaliteit?
De ART Headamp 6 of de Presonus lijken ook goed te voldoen: weet iemand wat deze dingen doen in kwaliteit?

Ik heb zon klein Behringer AMP800 dingetje. Kost geen drol, 4 tientjes geloof ik en verbazingwekkend hoe goed het ding is voor het geld dan. 2 stereo inputs. 4 hp outputs met eigen volume en balance control. Verder zou ik ook geen behringer in mijn opname/weergave chain willen.
Maar dit is alleen monitoring.

Back