Onweer maken met analoge synth!!

Origineel geplaatst door major-hostage
ik weet niet hoe je het maakt

Dat is toch poepsimpel : het enige dat de oscilatoren mogen produceren is ruis waarvan je de kleur bijregelt met de filter die je ook moduleert met de juiste envelope... een beetje prutsen met filter en envelope en weldra heb je donder...

zoals deze ???

Origineel geplaatst door MadThijs
En tot slot het resultaat.
Wie denkt dat het ook met een analoge synth kan?
k Ben benieuwwd.

Bij de laastse versie heb ik een LFO gebruikt met hoge rate en depth. Een ruis als vorm van de lfo. daardoor krijg je dat typysche onweer geluid.

Hmm ik vind um niet echt lijken...:o:

Hey Bass, is dat niet het onweer uit "its a sin" van de *kuch* Pet Shop Boys ?

Origineel geplaatst door Bass
Hmm ik vind um niet echt lijken...:o:

Tis ook niet de bliksem inslag maar de donder.

Origineel geplaatst door oli303
Dat is toch poepsimpel : het enige dat de oscilatoren mogen produceren is ruis waarvan je de kleur bijregelt met de filter die je ook moduleert met de juiste envelope... een beetje prutsen met filter en envelope en weldra heb je donder...

Voor een realistisch resultaat ben je ook nog wel een lfo nodig op het geheel die een random aplitude generator als modulatie heeft

Offef... plug een Yamaha keyboard in je mengpaneel, veel laag en veel hoog dr in draaien, dan het meest lullige begeleidingsprogramma aanzetten, opname starten en over het keyboardje pissen.
Dan heb je niet alleen onweer, maar ook flitsen en een stroomstoot...

-C-

Re: Re: Onweer maken met analoge synth!!

Re: Re: Onweer maken met analoge synth!!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
....Hetzelfde met de Rate van je LFO met ruis vorm... Daar kan ik me ook niets bij voorstellen...

* 6 Trak wel... SAMPLE & HOLD, en dus is de freq WEL waarneembaar (als MODULATIE, want daar is een LFO normaal gesproken voor) ;)

Wat wordt de volgende, de zee? :D Moet niet moeilijk zijn op een analoge synth (met marginale modulatie dan wel)
Had laatst met m'n odyssey echt een fabriekshal met werkende mensen weten na te maken, net echt! dus dan moet onweer wel lukken denk ik ;)

ik heb deze ooit 's gevonden voor de xp-80
2x2 ruis golfvormen met ringmod
hij is niet van mij dus maar vond 'm wel goed gedaan

MS10 of 20

MS10 of 20

Ik kan me heriineren dat de Korg MS-10 of MS-20 toch zo'n voorbeeldje had in de orginele handleiding van dat gedonder.
Paar patch kabeltjes inpluggen en wat instellingen of zo. Weet niet meer of dat erg goed klonk dat was 20 jaar geleden.

als je een juiste kick op de juiste manier time stretched heb je ook onweer :)

Laatst gewijzigd:
Re: MS10 of 20

Origineel geplaatst door Exzit
Ik kan me heriineren dat de Korg MS-10 of MS-20 toch zo'n voorbeeldje had in de orginele handleiding van dat gedonder.
Paar patch kabeltjes inpluggen en wat instellingen of zo. Weet niet meer of dat erg goed klonk dat was 20 jaar geleden.
oeps ik reageer op mezelf

Origineel geplaatst door Exzit
Klinkt nu nog steeds goed op de MS-20! Gebruik de switch links naast het toestenbord om de boel te laten knallen !

ms10

ms10

p10lightning.jpg

Op het album Irrlicht van Klaus Schulze wordt op het nummer Satz Gewitter (onweer dus) ook op een hele mooie manier onweer voorgesteld en dan te bedenken dat hij het met een gelimiteerde installatie toen heeft gemaakt.

Phochos:D

Back