Onweer maken met analoge synth!!

MadThijs

Stamgast
k Kan donder maken met mn softsynth.

Nu vraag k me af of het ook kan met een analoge synth. k Zal voorbeelden posten van hoe k et gemaakt heb.

k Heb 1 OSC. en die genereert een ruis. De toonhoogte input krijgt een envelope met A 0% D 100% S 0% R 0%

met een filter dr op begint et al te lijken
Envelope van het filter
A 0% D 0% S % R 0%

En tot slot het resultaat.
Wie denkt dat het ook met een analoge synth kan?
k Ben benieuwwd.

Bij de laastse versie heb ik een LFO gebruikt met hoge rate en depth. Een ruis als vorm van de lfo. daardoor krijg je dat typysche onweer geluid.

Laatst gewijzigd:
k heb ooit eens met vaz modular een grot nagebootst, waar je druppels, kabbelend water & wind in hoort.

was wel leuk om eens te doen

Origineel geplaatst door JazzMann
k heb ooit eens met vaz modular een grot nagebootst, waar je druppels, kabbelend water & wind in hoort.

was wel leuk om eens te doen

Proef ik hier iets van......

Ach, laat ook maar :erm:.

Origineel geplaatst door Mike-E
Proef ik hier iets van......

Ach, laat ook maar :erm:.

Leuk, maar de vraag was of het met een anologe synth gemaakt kan worden??

Origineel geplaatst door MadThijs
Leuk, maar de vraag was of het met een anologe synth gemaakt kan worden??

t zou mij verbazen als het niet kon...

anyway.. je hebt het wel leuk gedaan

grz jzz

Te gek gedaan die onweer, altijd leuk omdat soort geluiden te synthetiseren:yamaha: Waar zouden ze het woord synthesizer toch vandaan hebben:D :D :D :D Okee andere uitdaging een blaffende hond :eureka: :eureka: :eureka:

Groetjes Synthfreak

kan je dan niet beter een pcm synth nemen ?

daar zitten reeds honden & onweer in de presets:kroon:

Resultaat mag er wezen maar je kan het ook gewoon met een Analoge Synth en hoeft niet eens perse` een Analoge Synth te zijn als je maar een Noise (Osc/Wav blablabla...) Source een Filter,Envelope en LFO hebt !
De resultaten zullen allemaal net iets anders klinken maar dat is ook het karakter van een Synth.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen het is niet iets wat alleen een SoftSynth kan......
Als je echt een Softsynth zoekt die wat kan wat een Hardware Synth (bijna) niet kan of waar je meerdere Synths voor nodig hebt om een apart geluid te maken dan moet je eens kijken voor Absynth (alles d.m.v. Breakpoints in Envelopes te verbouwen zoals Filters,Pitch,Volume enz.enz.) of Reaktor (Granulaire Synthese,Subtractief ''analoog'',FM en Wavetables door elkaar) heb je wel een flink Systeem voor nodig om dit alles te mengen in Reaktor
Niet om je resultaat af te kraken dat klinkt namelijk zeer goed :D Maar niet iets dus wat heel apart is voor een Softsynth..

Origineel geplaatst door Kevin
Resultaat mag er wezen maar je kan het ook gewoon met een Analoge Synth en hoeft niet eens perse` een Analoge Synth te zijn als je maar een Noise (Osc/Wav blablabla...) Source een Filter,Envelope en LFO hebt !
De resultaten zullen allemaal net iets anders klinken maar dat is ook het karakter van een Synth.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen het is niet iets wat alleen een SoftSynth kan......

Tis niet analoog vs. digitaal, maar k vroeg me het gewoon af.
Tis niet analoog vs. digitaal, maar k vroeg me het gewoon af.
Als je echt een Softsynth zoekt die wat kan wat een Hardware Synth (bijna) niet kan of waar je meerdere Synths voor nodig hebt om een apart geluid te maken dan moet je eens kijken voor Absynth (alles d.m.v. Breakpoints in Envelopes te verbouwen zoals Filters,Pitch,Volume enz.enz.) of Reaktor (Granulaire Synthese,Subtractief ''analoog'',FM en Wavetables door elkaar) heb je wel een flink Systeem voor nodig om dit alles te mengen in Reaktor
Niet om je resultaat af te kraken dat klinkt namelijk zeer goed :D Maar niet iets dus wat heel apart is voor een Softsynth..

Leraar op school zei dat mijn ruis niet helemaal ruis was. De ruis moest nog gemoduleert moet worden voordat ik er donder van kan maken. k Kan namelijk de pitch verlagen van de ruis maar dan is het geen ruis meer, maar een random amplitude generator ofzo.
Laat ook maar ik kan dus analoog en digitaal maken alleen moet k nu nog een analoge synth kopen of ff langs de muziekwinkel om het uit te proberen. K Weet zo niet waar ze nog analoge synths in de winkel hebben.

Origineel geplaatst door synthiaks
In Assen:D
Das dichtbij, k woon in Hoogeveen. welke winkel?

Bij de meeste DCO-analoge-synths uit de jaren 80 zat een onweer-patch tussen de factory-presets...

Als je het op een emulatie van een analoge synth kan, waarom zou dat dan niet gaan op een echte analoge synth???

Van een analoge synth zal waarschijnlijk wel de ruis wat vuiler zijn, maar dat maakt het juist warmer.

ik weet niet hoe je het maakt
maar ik weet wel dat de vcs 3 van EMS er donders goed in is.

Re: Onweer maken met analoge synth!!

Origineel geplaatst door MadThijs
k Kan donder maken met mn softsynth.

Nu vraag k me af of het ook kan met een analoge synth. k Zal voorbeelden posten van hoe k et gemaakt heb.

k Heb 1 OSC. en die genereert een ruis. De toonhoogte input krijgt een envelope met A 0% D 100% S 0% R 0%
Wat is de toonhoogte van ruis? Misschien kun je de kleur van ruis bij regelen, maar niet de pitch. Pure ruis heeft geen pitch (samples van ruis wel).

Hetzelfde met de Rate van je LFO met ruis vorm... Daar kan ik me ook niets bij voorstellen...

Maar goed... Ik ga ook eens wat experimenteren, ik heb helaas maar 1 noise bron.. das denk ik iets te weinig...

p.s. Het eindresultaat klinkt wel erg goed moet ik zeggen.

Back