Hulp gezocht bij reparatie Virus B

stefan90kauw

<-BIOSIGN->
Hallo,

Ik heb eerder een topic gestart om te kijken of ik het zelf zou kunnen repareren.
Helaas is dit dus niet gelukt =(

Ik zoek dus iemand die het opstart probleem van mijn Virus B kan oplossen.

Als het even kan omgeving Heerhugowaard.

Mvg,

Stefan

was er onlangs geen draad waar hetzelfde probleem en een oplossing (vervanging van de voeding of zoiets) werden gegeven (kan het zo 1234 niet vinden)

was er onlangs geen draad waar hetzelfde probleem en een oplossing (vervanging van de voeding of zoiets) werden gegeven (kan het zo 1234 niet vinden)

Er was daar inderdaad een topic over.
Echter heeft een andere voeding geen effect gehad en de andere oplossing (vervangen van elco's?) ga ik zelf sowieso niet aan beginnen.

Ik heb hem zelf niet maar kun je er geen ander OS op zetten of moet hij daarvoor sowieso eerst normaal zijn opgestart?

Ik heb hem zelf niet maar kun je er geen ander OS op zetten of moet hij daarvoor sowieso eerst normaal zijn opgestart?

Lijkt me dat hij daarvoor helemaal geboot moet zijn.
Van de andere kant: ik heb dus al een complete reset geprobeerd van de software en dit heeft ook niet gewerkt. =(

Welke specs hadden de voedingen waarmee je de virus heb aangesloten? (volt/mA)

Ik kom dit tegen voor de Ti. Misschien dat het ook bij de B zo werkt?

To forcefully set the virus into OS update mode, boot while holding the
exit button. USE THIS TECHNIQUE IN CASE AN UPDATE HAS FAILED and the
virus doesn't boot anymore.

Welke specs hadden de voedingen waarmee je de virus heb aangesloten? (volt/mA)

Meegeleverde voeding: 12v, 1200mA (maar levert 15v? )
Eerste voeding, geleend van externe hdd: 12v, 1500mA (levert ook echt 12v precies)
Tweede voeding, geleend van andere externe hdd: 12v, 1500mA (ook 12v precies)

Ik kom dit tegen voor de Ti. Misschien dat het ook bij de B zo werkt?

To forcefully set the virus into OS update mode, boot while holding the
exit button. USE THIS TECHNIQUE IN CASE AN UPDATE HAS FAILED and the
virus doesn't boot anymore.

Helaas heeft mijn virus sowieso al geen Exit button. De meest laatste OS versie staat er trouwens al op. :)

meegeleverde voeding is waarschijnlijk 220v ipv 230v

Dan gok ik ook op de elco's.

virus b

virus b

Het is geen probleem met de elco's. De backlight van je LCD doet het gewoon, de CPU draait want je ziet letters etc. Wat dit volgens mij kan zijn: zware bug in de code, kapot IC in de access (waardoor bv een buslijn hangt) of een toets die vast zit waardoor de code niet goed initialiseert.

Ik zou contact opnemen met Access en kijken wat zij zeggen.

Succes,
Heiko

Ik heb wel eens gehad met mijn Virus C, dat hij niet wilde opstarten (ook bleef hangen) het los koppelen van de midikabel hielp toen. Maar ik denk dat je dit al lang geprobeerd heb.

Ik heb hem eens eigenhandig open geschroefd.

Het eerste wat me opviel was de geur.
Bij de plek waar de voedingsspanning binnenkomt ruikt het erg 'fikkerig'...

Wat me ook opvalt is dat er een batterijtje op de voedingsprint zit, als deze ze beste tijd gehad heeft, of leeg is, kan het dan ook zijn dat hij niet start?

Hierbij ook een viertal foto's van de open liggende virus (voedingsprint):

http://www.stefankauw.nl/virus/virus1.jpg
http://www.stefankauw.nl/virus/virus2.jpg
http://www.stefankauw.nl/virus/virus3.jpg
http://www.stefankauw.nl/virus/virus4.jpg

Ivm grootte van de foto's aub de link aanklikken.
Misschien is het bruikbaar.

@Heiko: Ga ik zeker ook eens proberen inderdaad. Heb overigens niet het idee dat er een knop blijft hangen, alle knoppen functioneren gewoon goed.
@VasC: Inderdaad al geprobeerd. Gewoon een 'cold start' met alleen de voeding er in.

Helaas heeft mijn virus sowieso al geen Exit button.
bij de virus b moet je een andere knop indrukken (staat wel in de manual geloof ik)

was wel een heel kort stukje en dus snel over het hoofd te zien...

Helaas heeft mijn virus sowieso al geen Exit button. De meest laatste OS versie staat er trouwens al op. :)
Dat zegt toch niks? Als je Windows 7 of OSX Lion op je PC of Mac hebt staan wil dat niet zeggen dat het niet corrupt kan raken :)

Dat zegt toch niks? Als je Windows 7 of OSX Lion op je PC of Mac hebt staan wil dat niet zeggen dat het niet corrupt kan raken :)

Nee, maar heb dat toch ook niet gezegd? *D

Vooralsnog zou de enige oplossing zijn om even het batterijtje te vervangen.
Als dit alsnog niet werkt, dan zal ik toch eens moeten kijken of er ergens een bedrijf of persoon is die het kan maken.

Het is geen probleem met de elco's. De backlight van je LCD doet het gewoon, de CPU draait want je ziet letters etc. Wat dit volgens mij kan zijn: zware bug in de code, kapot IC in de access (waardoor bv een buslijn hangt) of een toets die vast zit waardoor de code niet goed initialiseert.

Ik zou contact opnemen met Access en kijken wat zij zeggen.

Succes,
Heiko

Als ik aan mijn virusB een voeding hang van 12v/300mA, dan doet ie exact hetzelfde.

Back