2e hands en rook aanslag

Altijd leuk om te zien hoe apparaten daar van opknappen he?! :{
Oude sticker resten kan je perfect weghalen met : lampenolie! Kost een euro of 2 bij de Xenos!
Dit werkt echt perfect zonder de ondergrond te beschadigen ( vreet niks weg)! Je moet de resten eerst even voorweken met de lampenolie en na een sec of 20 kan je met een doekje bedrenkt met olie het zo weg vegen!
Die kende ik nog niet maar als dat werkt zou ik heel blij zijn. Werkt het ook op plastic ondergronden?

Ziet er weer netjes uit. Ik vind wel altijd dat de rook geur er nog lang in blijft hangen. Maar even openmaken en schoonmaken wil dan ook wel helpen.

Voor hardnekkige vlekken, vet en lijm gebruik ik altijd ontsmettingsalcohol van de apotheek. Heb hier laatst nog enkele vlekken op een tweedehands Virus B met behandeld.
Tast geen verf aan in tegenstelling tot aceton.
Maar leuk om te horen dat Cillit Bang zo goed werkt.

ja,ik begin ook altijd medicinale alcohol v/d apotheek, gedenaturaliseerd 70% maar dit weekr nog niet zo goed als gewoon ff lekker ouderwets soppen en schrobben

Dat is veel te duur joh. Koop gewoon IPA voor een tientje de liter, dat laat minder achter en is veel voordeliger. Of nog goedkoper; bij de Blokker een liter >95% bio ethanol (is ook alcohol) voor €1,50

op kunststof nooit geen oil based producten gebruiken .......

Laatst nog gebruikt om stickers te verwijderden op mijn Plasma tv. De kids hadden de randen vol geplakt, deze zijn in ieder geval van plastic/kunstof en er is niks beschadigd ( behalve dan 2 kinderen met blauwe ogen maar dat trekt vanzelf weg)!

Ook wel eens stickers op polycarbonaat bodies mee verwijderd! Hier ook geen beschadigingen ( glimt wel mooi die olie)!

Dus voorzover ik weet is het niet agressief t.o.v plastic/kunstof. ( maar altijd even uittesten op een stukkie waar je niets van ziet). Na het verwijderen doe ik hetwel gelijk na met een vochtige doek om de olie weg te poetsen.

Laatst nog gebruikt om stickers te verwijderden op mijn Plasma tv. De kids hadden de randen vol geplakt, deze zijn in ieder geval van plastic/kunstof en er is niks beschadigd ( behalve dan 2 kinderen met blauwe ogen maar dat trekt vanzelf weg)!

Ook wel eens stickers op polycarbonaat bodies mee verwijderd! Hier ook geen beschadigingen ( glimt wel mooi die olie)!

Dus voorzover ik weet is het niet agressief t.o.v plastic/kunstof. ( maar altijd even uittesten op een stukkie waar je niets van ziet). Na het verwijderen doe ik hetwel gelijk na met een vochtige doek om de olie weg te poetsen.

Hmm,

Plastic/kunststof is volgens mij een olie-product.
Water mengt zich niet echt goed met olie.
;)

Whahaha... mooie foto [ook als avatar ;)]
Maar ik maak alles schoon met wasbenzine.
In de laatste 25 jaar hiermee nooit iets ermee beschadigd of dat iets losliet.
ik wel de witte randjes van m'n opus. de verf liep gewoon uit.

Ik weet uit ervaring (helaas) dat je een plastiekbak met bedrukking NIET moet gaan schoonmaken met wasbenzine of alcohol. trust me.

bijv: TB303 TR606 TR707 etc etc etc

Ook de glanslaag van de bedrukking van een bijvoorbeeld een Juno6 of 60 is geheel naar de klote als je dat fanatiek met alcohol schoonmaakt.
Ik heb best wat synths helemaal schoongemaakt, wat ik doe klinkt misschien stom, maar ik neem de lege metalen/plastieke kast gewoon mee onder de douche.
Eerst goed afspoelen met lauwwater en dan met shampoo en zachte doek zachtjes schoonmaken. Daarna met een handdoek drogen en evt ff bij de verwarming zetten

Attachments

• BeforeP6.jpg
    BeforeP6.jpg
    66,3 KB · Bekeken: 64
  • AfterP6.jpg
    AfterP6.jpg
    33,1 KB · Bekeken: 58
Laatst gewijzigd:
gewoon mee onder de douche.

Liefde voor gaat wel heel ver zeg iets met fietsmeneer 8o)

Maar plaat zag er niet uit man, sjeez wat hebben ze daarmee gedaan bommetjes op geknald ofzo ipv op spelen.

dat er nu zeg maar geen referentie kader is enzeau
:geslaagd:

Let op: ik kan niet instaan voor de survival van uw eventuele belettering

serieus messed up metalen en chromen delen kun je aardig schoon krijgen met Neverdull. vreemd goedje op watten dat vooral door motorfanaten wordt gebruikt. Mijn 309 zag er weer uit als nieuw. Echt topspul. Wel goed ventileren en daarna afnemen. is vettig olieachtig spul.

kunststof en gelakte delen kun je het beste schoonmaken met afwasmiddel en water. Maar serieus gehavende zaken als toetsen kun je ook met ZEER fijn schuurpapier opschuren en vervolgens polijsten (al dan niet met een daarvoor geschikt polijst/schuurmiddel). Let wel: dit is alleen voor zeer zwaar gehavende toepassingen, eventuele belettering of blanke lak zal dit niet overleven.

Als je ze afwerkt met een autowas (bijvoorbeeld Meguairs Techwax) zien ze er daarna niet alleen uit als nieuw, maar ruiken ze ook nog es lekker :-P

Zeer penetrante geurtjes kun je ook proberen te bestijden door een bakje natriumbicarbonaat in je behuizing te zetten of het apparaat in een gesloten zak met daarin een bakje natriumbicarbonaat te stoppen. Dit stofje (baking soda) trekt namelijk ranzige geurtjes aan en absorbeert ze.

Als het echt niet om te harden is kun je nog overwegen om het apparaat in een ozon machine te zetten. reconditioneringsbedrijven kunnen je daar meer over vertellen. Hou er wel rekening mee dat veel houtsoorten en sommige (poreuze) kunststoffen de geur nooit meer kwijt zullen raken. In dat geval kun je deze beter inkapselen met een wax of iets dergelijks of ze voorzien van een nieuwe laklaag.

of zelf gaan roken, dan ruik je al vlug niks meer :)

heb ook smartmedia 2mb kaartje gekocht op eBay, kunnen mooi alle soundsets op

Blue wonder doet ook soms wonderen, vooral met rookaanslag.

Back