Wat is nou een vette 1u module?

Ophidian

Ouwe rot
Ik heb 1u over in m'n rack! :o:

Wat is nou een leuke synth (maar mag ook iets anders zijn, effect ofzo) wat dus in een 1u rack mount zit?
Analoog/digitaal maakt niet uit, 1e of 2e hands ook niet, maar wél liefst onder de €250...

Dit is een vraag om ideeën en een roep wat je cool vindt thread in-één ;)

Met een beetje geluk kan je in die prijsklasse een
Oberheim Matrix-1000 kopen...

6 Stemmig polyfoon (6 * 2 DCO's) met een analoge
filter.

Alleen via software te editen, maar een enorm
arsenaal aan geluiden vanwege de modulatie matrix.

Kan een beetje alles, van enorm goede strings tot
bijtende sync-leads, mooie ronde bas, effecten
etc.

Een beest waar altijd wel plaats voor is in een track.

Ik weet er nog een te koop staan in de UK, totale
kosten komen op 297 Euro (inclusief verzending),
heb zelf hele goede ervaringen met die leverancier,
stuur me maar een pb'tje als je geinteresseerd bent...

Mvg.

CoolRunning

fat 1 u en meer

fat 1 u en meer

zeker helemaal waar, een obie 1000
is ready 2 play ; brede klank karakter en mooi
en 1 u

als je van acid houdt , neem dan een syntecno [de betere cloon , geloof me ]
[ook 4x cv.gate conv]
heb je ook gelijk een midigestuurdt analoog filter met ms20 ringmodulator

voor de rest je heb van elke redelijke synth ook rackjes bv m1 >heb je de m3 rack
alleeen in deze prijsklasse wordt het wel moeilijker om iets goeds
btw [ik heb een m3 te koop [180.- mooie sounds ,...FATT ...tis geen moog ofso ]

Novation BassStation, ik weet niet of het een groot rack is maar een patchbay is ook niet verkeerd ;)

dingen als roland U110/U220, JV880 etc. zijn wel leuk voor dat geld. Alleen die 1e 2 ruisen nogal schijnt... Emu proteus 1 of 2 zou je ook voor dat geld moetn krijgen. Wel leuk als je dat soort geluiden leuk vind. Ik weet niet wat je allemaal kan gebruiken.

Sampler misschien ook wat voor je? Roland S330 ? Of soundcanvas misschien?8o)

voor etnische dingen enzo proteus 3, planet earth.
voor dance etc zou je planet orbit eventueel kunnen proberen te zoeken. Voor rond de 200 moet die denk ik wel te krijgen zijn.
emu morpheus schijnt een leuke ook te zijn. Hele aparte geluidjes. Die zou je evt ook kunnen overwegen

of als je drums nodig hebt emu procussion

Korg heeft ook nog de 03R/W. die is ook leuk. Zit heel veel leuks tussen schijnt. Naja keuze genoeg zou ik zeggen :)
Yamaha TX81Z als je van FM houd en bassen etc wilt. kun je soms voor rond de 75 euro al krijgen...

Origineel geplaatst door BananaWorld
De novation A-station schijnt ook leuk te zijn. Ik heb wel eens een demo gedownload en vond hem erg goed.

Sinds gister heb ik dr eentje en ik sta dr van te kijken wat ie kan!
Vette sounds. de presets zijn nogal trancy maar ik ga es kijken wat ie allemaal kan.
Maar goed ik heb maar een uurtje dr mee kunnen spelen.
Vanavond kan ik dr meer over zeggen.

-C-

Ik zou ook eens naar de Novation A-station gaan kijken, is nu ook afgeprijsd. Liquid geluid voor weinig geld. Gewoon erg handig en leuk om in je setup te hebben, ik ga m ook halen binnenkort.

MAM MB 33 II TB-303 kloon, of t wat is? Dat weet ik niet, ik heb m nooit gehoord, zelf ff testen.

Heb je al een enhancer/exciter? Als je dr een nodig mocht hebben dan is de Behringer Ultrafex Pro zeker niet verkeerd voor maar 99 pleuro bij Feedback, normaal gesproken niet mn eerste keus maar dit is een uitzondering.

De Alesis Akira, volgens mij een leuk (niet extreem uitgebreid) allround effectenbakkie.

Of de TC Electronic M 300.

Verder kan ik me ff geen andere nog niet genoemde 1u synth bedenken in dexe prijsklasse, effecten kan ik je nog wel een hele waslijst van geven maar das zoveel, daar moet je zelf maar ff naar kijken.

Re: Wat is nou een vette 1u module?

Origineel geplaatst door Ophidian
Ik heb 1u over in m'n rack! :o:

Als je een leuk bod/ruil doet, mag je mn Emu Procussion wel overnemen...

8)

Zat zelf te denken aan de A-Station of de Korg 03RW.

Die Oberheim Matrix-1000 leek me wat flauw, en patchbays, effecten en drums heb ik voorlopig genoeg denk ik.

Maar ga vooral door met roepen! :biertje:

E-mu Vintage Keys :). Maar knap als jij een A-station voor dat geld kan krijgen..

Die Oberheim Matrix-1000 leek me wat flauw, en patchbays, effecten en drums heb ik voorlopig genoeg denk ik.

Een modulaire synth is nooit flauw.

Als je nog een geweldige allround-rompler zoekt kan ik je de Ensoniq MR Rack of Korg TR Rack aanbevelen (deze laatste heb ik overigens nog in de aanbieding). Die MR Rack zag ik laatst aangeboden door Ron Boots ("Grooveron") voor 300 eurotjes. De TR Rack ligt een (prijs)klasse hoger.

Of eh... Misschien zo'n 1U rack-verlichting? Of een vet cool afdekplaatje? ;)

(ze moeten vol he die racks, levensgevaarlijk :))

Die Oberheim Matrix-1000 leek me wat flauw

Hoe kom je daar nou bij? Ik begrijp dat ie zonder mooie
camouflage kleuren etc. er wat oninteressant uitziet...

Maar:
1) Een Oberheim logo in je rack verhelpt dat.
2) Het is echt een van de meest flexibele synths die ooit
gemaakt is... kan praktisch alles!

Mvg.

CoolRunning

Een Matrix 1000 klinkt geweldig, maar je moet het er wel voor over hebben om met een software editor te werken. Er zijn hele goeie software editors voor, maar het blijft behelpen als je het mij vraagt. Ik heb er twee gehad (doorgelinkt, 12 stemmig dus!) en dat klonk als een huis. Maar programmeren bleef (voor mij persoonlijk) het grootste struikelblok, en tja... een synth met zulke mogelijkheden verdiend het om geprogrammeerd te worden nietwaar?

Origineel geplaatst door Yoozer
E-mu Vintage Keys :). Maar knap als jij een A-station voor dat geld kan krijgen..

De A-Station is nu nieuw €300 en 2e hands meestal iets van €200, dus...

Enneh, sorry als ik heel veel mensen beledigd heb met m'n opmerking over de Matrix-1000 :engel: :D
Maar wat ik ervan gehoord heb in demo-tjes e.d. klonk gewoon een beetje flauw. Geen echte power in het geluid.
Maar wat moet ik me er dan bij voorstellen? Iets als reaktor in een hardware kastje?

Enneh, sorry als ik heel veel mensen beledigd heb met m'n opmerking over de Matrix-1000 :engel: :D
Maar wat ik ervan gehoord heb in demo-tjes e.d. klonk gewoon een beetje flauw. Geen echte power in het geluid.
Maar wat moet ik me er dan bij voorstellen? Iets als reaktor in een hardware kastje?

Ga voor de grap eens door de presets van een Alpha Juno heen....echt een slappe kutsynthesizer zo te horen. Om maar ff een voorbeeld te geven.

Maar het is geen rag zaag ram synth, het filter is eerder zacht dan rauw (dat zachte lekkere vloeibare analoge zeg maar) maar je kunt natuurlijk met de modulatie matrix die imho minstens net zo goed is als die van moderne VA's danwel beter natuurlijk altijd wel gekke vage of redelijk harde geluiden maken, zeker als je hem ook nog eens verder bewerkt door hem te oversturen of door een Sherman heen te halen.

Je kunt bijvoorbeeld een envelope aan de LFO speed toewijzen dat soort gekke dingen. Verder kun je er gewoon fantastische pads mee maken of strings.

Origineel geplaatst door Yoozer

Voor vintage keys kan je vaak ook al rond de 300 euro neertellen 2e hands. 250 voor wie geluk heeft...

Back