Playback sound opnemen in Cubase 5

DavidCentral

Ingeburgerd
Goedenavond!

Ik zit met een probleempje,

Ik wil een aantal tutorials maken over hoe ik bepaalde sounds creeer in Cubase5.

Als screenrecorder gebruik ik Camtasia 7.

Opnemen van beeld gaat perfect, alleen het geluid niet.. Ik wil het totale geluid opnemen van alles wat ik doe ik cubase, maar ik krijg geen geluid.. Wellicht komt dit door mijn geluidskaart die geen system audio laat recorden? (Tascam FW1082).

Nu mijn vraag:

Nu lijkt mij dat ik dat ook gewoon in Cubase op kan lossen, door een totaal opname te maken van de sound van mijn VST / effecten, en deze sporen daarna te exporten naar audio file en onder mijn beeld te monteren..

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Kan ik bijvoorbeeld in cubase een opname maken van mijn masterspoor?

Alvast bedankt!

Grt, D:mega:

Toevallig stelde ik deze vraag van de week ook.
Na onderzoek blijkt dat Camtasia geen Asio ondersteunt.
Ik heb de vraag ook neergelegd bij de maker van trancemusicmastery.com en ook hij werkt met camtasia.

je bent idd aangewezen om het geluidsspoor er later zelf weer onder te zetten. Bijvoorbeeld met datzelfde camtasia.
Ik ben geen enkele screenrecorder tegegekomen die Asio ondersteunt. Dat wil niet zeggen dat deze er niet is, maar er is blijkbaar niet veel behoefte aan, want anders zou Asio veel beter ondersteunt worden.

Paul

je verbind gewoon je Cubase main out fysiek met bijv je onboard realtek audio in en klaar.....

dan pak je een andere input van je kaart, kaart zal toch wel multiclient ondersteunen mag ik hopen?

test het gewoon ff ipv anderen aan het werk te zetten
pak je capture programma > settings > audio inputs? en kies daar een beschikbare input en leg een echt kabeltje tussen de cubase uit en die input...

Ik heb output op analog 1-2 staan, input op analog 3-4.. Als ik dan een kabeltje leg krijgt hij alsnog geen signaal :(

Weet iemand misschien een programma wat wél ASIO playback op kan nemen? Ik las audacity, maar daar is het me ook niet mee gelukt :s

Gelukt!

Kanalen onderling linken werkt op de een of andere manier niet.. Heb een simpel jack kabeltje van mijn headphones uitgang naar analog 3 gelegt, neemt gewoon goed op in Camtasia :D

Back