ems synthi

hooguit enkele per jaar, vermoed ik

Ja, alleen is de wachtlijst erg lang..

Ik sta er nu 3 jaar op en laatste wat ik hoorde is dat ik waarschijnlijk over 2 jaar misschien aan de beurt zou zijn.

Dus, ik reken op minstens 5 jaar nog.

het is een beetje als dat café met een bordje voor het raam: morgen gratis bier.

En zijn die goedkoper dan een gebruikte?

neen, maar er zijn dus vrijwel geen nieuwe, nada, njet, gewoon, niet.
enkele zijn/ worden er gemaakt.
wil je een synthi, ben je zeer waarschijnlijk aangewezen op de 2dehands, bestaande, modellen.

maar ja dromen mag altijd en sommige winnen wel eens de loterij....

De nieuwe zijn ook erg prijzig : http://www.emsrehberg.de

Zou iemand mij kunnen vertellen waarom de synth duurder moet zijn dan een Minimoog ( of Voyager) of een JP-8, P5???
Wat maakt deze synth nou zo bijzonder ( ik bedoel het serieus en niet om af te kraken)!

tja, dat is een dooddoener zeg - ik denk dat de vraag meer is, hoe komt het dat de vraag het aanbod zo overstijgt.

de synthi is gewoon erg, erg de moeite en het geld waard: geluid, mogelijkheden en looks.

Ik sta er nu 3 jaar op de wachtlijst en het laatste wat ik hoorde is dat ik waarschijnlijk over 2 jaar misschien aan de beurt zou zijn

neen, maar er zijn dus vrijwel geen nieuwe, nada, njet, gewoon, niet.
Wil je een synthi, ben je zeer waarschijnlijk aangewezen op de 2dehands, bestaande, modellen

Dit zijn tegenstrijdige berichten, waar ik dus niets aan heb.

Als een nieuwe Synthi A goedkoper of net zo duur is als één van 40 jaar oud is mij dat het wachten wel waard :eureka:

tja, dat is een dooddoener zeg - ik denk dat de vraag meer is, hoe komt het dat de vraag het aanbod zo overstijgt.

de synthi is gewoon erg, erg de moeite en het geld waard: geluid, mogelijkheden en looks.

Beetje kort door de bocht van mij idd, die vraag komt door wat jij zegt uiteraard.

Als een nieuwe Synthi A goedkoper of net zo duur is als één van 40 jaar oud is mij dat het wachten wel waard :eureka:

enige moeilijkheid hierbij is dat je niet echt een garantie hebt ook ooit een nieuwe synthi te bemachtigen.

Ik sta op de lijst, maar ik reken ergens op.

sinds de laatste rumble over de synthi's van ems cornwall...... is er een koper bekend en wat kost zo'n ding nou, als ie helemaal af thuis staat?! toch ook geen €3500 denk ik..

ik sprak pas nog iemand die al 15 jaar op de lijst staan of zoiets.

als je er een wilt, moet je er een zoeken, of wachten tot dat heel misschien een nieuwe komt.
2de hands zijn ze redelijk te vinden, nieuw ..??? misschien , misschien niet/nooit
hoelang wil je wachten, inschrijven kan altijd, verkoop je de 2dehandse weer ( denk dat er nooit een nieuwe voor in de plaats komt eerlijk gezegd, ook niet na 2 of 5 jaar, kans is errug klein , to mho, daarom heb ik 2dehands gekozen. )
verder koop je een ( indien geserviced) hele leuke handzame monofone analoge synth, modulair in een koffertje , met kwaliteitsgeluid , vrij zeldzaam, en een zeer uitgebreide voorgeschiedenis. tja en dan zit je al gauw op een prijs boven de meer voorkomende minimoog. tel daarbij de looks en verzamelobjectwaarde ......

Ja, alleen is de wachtlijst erg lang..

Ik sta er nu 3 jaar op en laatste wat ik hoorde is dat ik waarschijnlijk over 2 jaar misschien aan de beurt zou zijn.

Dus, ik reken op minstens 5 jaar nog.

Vergeet niet, dat destijds bij Moog de levertijd 1 jaar was. Later toen MoogCE het overnam (kwam net nog zijn reclame tegen in mijn archief) was de levertijd slechts 2-3 jaar voor een 55 systeem. Sja, kleine bedrijfjes voor de liefhebber (en daar zijn er veel van).

volgens mij soldeert hij er wel eens eentje , in z'n eentje, maar of hij echt toekomt aan afwerken van de wachtlijst..... we shall see.
hoor dit soort hoopvolle berichten al jarenlang, zonder echt veel beweging overigens, dus zijn de verwachtingen niet zo hoog gespannen meer.
( ik gun het verder eenieder daar niet van )

Back