Instr. song (1 stereo versie) akkoord ander zetten??

boeklanoei

Ouwe rot
Is het mogelijk om met een progje, software, plugin of anders een bepaald gedeelte of stuk in een Instrumental song (1 stereo version; geen losse sporen) in een ander akkoord te zetten?

Het hoeft niet echt super goede kwaliteit/uitkomst te hebben, als het maar behoorlijk of erg redelijk is uiteindelijk.

Is dit veel werk (het gaat om totaal een 30-60 sec Instr. muziek)?
Is dit te doen? En zo ja, welke progjes lenen zich hier goed voor?

Main Daw: cubase/Nuendo.

nee, dat bedoel ik niet. Hoe ik een halfje +/- moet, dat weet ik wel.
Bedoel echt een stuk binnen dezelfde toon, maar dan in een andere akoord zetten.
niet transponeren/pitch shiften.

Dat zou echt een wondermiddel zijn als het bestaat. Dus transponeren is het mogelijk maar een andere akkoord, als je geen losse sporen hebt, dat is niet mogelijk.

nou niet helemaal waar... je heb toch die audiotools zoals die roland r-mix..
daarmee kan je bepaalde stukkies eruit halen.. mag je daarna je nieuwe melodietje er overheen doen..
of net andersom.. alles behalve "dit" .. en dan gaan knippen en plakken..

helaas voor de poster... of dit ooit echt mooi gaat klinken.. denk het niet... verwacht eigenlijk niet eens dat het echt goed werkt... ik verwacht dat dit soort tools leuker is voor remixers die met bottere bijlen hakken. en de output weer voorzien van fx-en en dergelijke

nou niet helemaal waar... je heb toch die audiotools zoals die roland r-mix..
daarmee kan je bepaalde stukkies eruit halen.. mag je daarna je nieuwe melodietje er overheen doen..
of net andersom.. alles behalve "dit" .. en dan gaan knippen en plakken..

helaas voor de poster... of dit ooit echt mooi gaat klinken.. denk het niet... verwacht eigenlijk niet eens dat het echt goed werkt... ik verwacht dat dit soort tools leuker is voor remixers die met bottere bijlen hakken. en de output weer voorzien van fx-en en dergelijke

Ja, maar zo kun je ook via het geluidspectrum uithalen met welke programma je gebruikt, volgens mij met adobe soundbooth of zoiets. Je krijgt wel K# geluid. Zo doen men met de acapella's ook tegenwoordig, of voice-over. Daarna, als je de instrumenten gescheiden hebt dan kun je inderdaad via melodyne handmatig aanpassen.

Ik zou zeggen voor een stuk van 30 seconden, kun je jezelf helemaal spelen en daar ben je minder tijd kwijt dan met de "andere" methode :mega:

Back