Hartmann Neuron

oh, zou kunnen, ken ik niet goed die machine

ik heb geprobeerd ook soms te laten horen hoe makkelijk je de joystick animatie kan inschakelen: even knopje record induwen, beweeg de joystick naar wens ( bv in de "demo" staat 1 joystick geschakeld naar filterfreqcutoff) en daarna op speel en dan loopt ie ( naar wens) de joystick beweging.
werkt erg goed, stom dat niet meer synthfabrikanten zo'n geheugentje voor slider/joystick beewegingen hebben ingebouwd.

oh, zou kunnen, ken ik niet goed die machine

ik heb geprobeerd ook soms te laten horen hoe makkelijk je de joystick animatie kan inschakelen: even knopje record induwen, beweeg de joystick naar wens ( bv in de "demo" staat 1 joystick geschakeld naar filterfreqcutoff) en daarna op speel en dan loopt ie ( naar wens) de joystick beweging.
werkt erg goed, stom dat niet meer synthfabrikanten zo'n geheugentje voor slider/joystick beewegingen hebben ingebouwd.

die zijn er wel hoor. Bijvoorbeeld de Korg M3 en de Korg Kronos kunnen dit. In de Kronos kun je zelfs achteraf nog de curves van de joystick motions nog bepalen. Op de korg M3 werkt het zoals bij jou. Ik heb ben het ook wel op andere merk synthesizers tegengekomen, maar de namen daarvan ben ik vergeten.

De allermooiste oplossing die ik tegen ben gekomen wat betreft motion recording in een XY pad is de Orb functie van Omnisphere. Ook als is dat een VST (maar via de Ipad editor voelt het als hardware aan, want dat is 1 groot XY pad op dat moment), de manier waarop die Motion recording werkt en hoe ze 'out of the box' hebben gedacht is echt op geen 1 synth te vinden.

ah kijk,
da's mooi
het leuke van de neuron is dat je voor iedere joystick apart een eiegen sequencertje hebt, je daar eiegenlijk nauwelijks bij hoeft na te denken omdat hij alleen record/play en loop/singleshotfuncties heeft.
goede resolutie ( interpolatie ?) en voldoende geheugencapaciteit lijkt te hebben , en per joystick tot 6 verschillende sequences/ niveaus kan vastleggen ( bv filtercutoff + ( apart ) resonantie +_digitaaleffectparameter +etc )
het werkt heel intuitief en leidt tot mooie bewegende klankbeelden, heel geschikt voor films en zo.
bewerken kan ( als de midi in het doet ) natuurlijk gewoon via de computer

Back