Hartmann Neuron

De 'Vox Cluster' lijkt zo uit een Roland JD990 te komen. Niks an.
Anderzijds illustreerd de 'Poly Juno' erg goed waar het bij de Neuron om gaat. Dat is erg knap en zeker bruikbaar voor soundesigners.
Of je dit soort klankwijzigingen daadwerkelijk in een dagdagelijkse 'pop' produktie gaat gebruiken is maar zeer de vraag...
Heb zelf lang over de Neuron getwijfeld maar toch blij dat ik niet zo'n hoop geld heb uitgegeven.

Op Muffwigglers.com is net een thread terug te vinden over de Neuron. Volgens mij niet echt de moeite waard -- tenzij je hem voor een piepklein bedraagje op de kop kan tikken. Ik zelf was er niet onder de indruk van -- met name de kwaliteit van de losse elementen vond ik nogal tegenvallen (goedkoop plasticky).

1.500 euro aangezien het feit dat Music Store in Keulen ze zo´n jaar of zes geleden voor 1.777 euro de deur uit gooide.

Stephen

ik denk dat je het instrument als totaal moet zien, en niet als kiloprijs plastic, metaal en verf.
maar ben met je eens als je er 1 vindt voor 1500euro, meteen doen.

nog even inhoudelijk reageren:

kast is trouwens volledig metaal.goed afgewerkt, mooi stukje hout eraan, goed 5-octaafs fatar toetsenbord met aangename licht verzwaarde feel.
rotarypots/ endless decoders geen probleem.
intern tja toptech uit die tijd, nu natuurlijk " lichtelijk " achterhaald. geluidskaart custom 6 uit+ dig uit, 24 bit 48khz, usb en miditrio
( hoor weinig cheapy ..)

oh ja , de plastic capjes van de joysticks, inderdaad breekbaar voor de grove hand, gelukkig heb ik een reservesetje gekocht van 5 stuks voor m'n neuron-vs . heb ze nog alle 5 , nog nooit eentje hoeven te vervangen.
tis natuurlijk geen punklive keyboard da's waar, maar goedkoop/cheapo/ platsicky ??

was oorspronkelijk bijna 5000 euro, maar ( ook dat is waar) toen hartmann failliet sloeg, werden de allerlaatste bij musicstore in de uitverkoop voor 1777 verkocht....

ik ben er wel blij mee, zou zeggen kom en probeer , mag, hoeft niks

ik heb er een gehad, de meest koud klinkende en schel klinkende synth ooit! ik kreeg er ook niets moois uit waarvan ik dacht WAUW!! het toetsenbord is ook niet lekker net iets te zwaar voor synthtoetsen, ik heb hem direct teruggestuurd naar Musicstore (destijds werden ze voor 1799 gedumpt)

optisch is hij mooi maar daar is ook alles mee gezegd

ik heb hem ooit bij nederland muziek in almere geprobeerd en ik verwachte ook wauw sounds maar ik kreeg later met mn 150 euro kostende emu morpheus nog dikkere soundscape sounds

de volgende verkoop ik gewoon weer via ebay hoor ! :D

ik heb er een gehad, de meest koud klinkende en schel klinkende synth ooit! [...]

Interessant. Ik had toen de indruk dat je bijna net hetzelfde met een Technics WSA-1 kan doen. Die klinkt ook nogal koud en naar plastic maar op een interessante manier.

Wellicht vergis ik me ook...

Stephen

nou , ik moet eerlijk zeggen buggy hoor.
geprobeerd wat sounds die ik met de neuron-vs versie heb gemaakt over te zetten naar de keyboard versie. via ouderwetse ethernet technologie.
dacht laat ik de jongens eens horen dat ie ook warm kan klinken , als je bv gewoon de interne parameq/ filter erbij inschakelt.
camera erbij , denk is leuk voor op het forum
.

maar BUGGY man....
werd er gek van .
toch maar filmpje erop gezet, ter lering.
kan me voorstellen dat hartmann failliet is geslagen, wat een "techniek"

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de moeite (en de waarschuwing ;) ).

Stephen

Moet er niet gewoon een beetje galm/delay/chorus /comp achter [ zoals bij bijna elke synth overigens] om ook deze bak wat leven in te pompen ?

Ik begin overigens de neuron steeds meer te waarderen na deze thread ;)

ah daarom het hij neuron, je wordt er neurotisch van

goh, de laatste tijd zie ik er toch wel wat meer opduiken . wel behoorlijk aan de prijs, dat wel.
ik ben er wel tevreden over, toch echt eens een andere synth naast jd800 en/ of alle analoge spul.
vooral sterk is het gemak waarmee je de joystick bewegingen ( op 3-6 niveaus apart per joystick ) kan recorden/ aanpassen/ afspelen/ saven per patch . maak hier veel gebruik van , zoveel dat de envelopgeneratoren ( 8 stuks of zo) bijna niet gebruikt hoeven worden. gewoon even joystickbeweging recorden, eventueel op loop zetten en gaan met die banaan. sterk stukje. vreemd dat dat niet bij meer hardware synthesizers is geïmplementeerd.

oh ja , de ebay link :
http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110834493728

misschien zijn z'n prijzen wat aan de hoge kant voor europa ?
ken hem verder niet , dus inderdaad altijd even voorzichtig zijn

Ik zie in deze draad weinig terug van de 're-sample mogelijkheden'; het lijkt (afgaande op het bovenstaande) meer een synth met een andere aanpak/unieke mogelijkheden dan de ongekende re-sample bak op welke wijze hij/zij initieel mee op de markt werd gezet.

ik heb dat wel al bij de neuron-vs wel uitgeprobeerd in het verleden .
het werkt vrij goed en makkelijk , alleen het resultaat is vrij onvoorspelbaar, maar dat kan ook ervaring zijn.
jammer is wel dat de resampling alleen werkt met 44.1-16 bit ( mono ) geluiden. geheugen kan tot 512mb, en multisamples kunnen worden geanalyseerd. tevens , als je eenmaal een analyse hebt laten doorrekenen, kan je de modellen supersnel veranderen voor die sample.

het werkt, maar eerst gewoon eens met de samples die er al in zitten eigen presets maken, met wat minder galm en minder superhoog, daarna weer eens met modelmaker aan de gang. het zal nog even duren dus.

Back