grappenmaker(s) op marktplaats II

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nou, nou.. moet er serieus ruzie ontstaan on SF?

ik heb ook een hekel aan synthjesmelkers maar goed, helaas bestaan die mensen daar doe je weinig aan.

gelukkig zijn er ook toffe mensen! ik heb een keer een TR-505 overgenomen... ergens in 2000, vraagprijs was 100€ komt die man aan de deur en zag waar ik mee bezig was en waarom ik de TR leuk vond enz. zegt die man tegen mij: "ahaa, een liefhebber, dan is de TR in goede handen dus jij mag hem kopen voor 50€" erg tof van die kerel!!

dus het kan allemaal best leuk zijn in muziekland :okdan:

Nou ja, vintage gaat toch helemaal nergens meer over man. Oue krakkemikkerige laggy crap met maar een paar parameters.

Degene die er 6000 voor gaat betalen, dat is pas een grappemaker.

Haha, zo laggy is de JP8 niet hoor, wellicht als je MIDI en een softsequencer (pianorol) gebruikt omdat je te lui of gemakszuchtig bent om goed te leren spelen met het bijgeleverde clavier haha, dan mischien wel ja.

Volgens mij baal je gewoon dat je geen 6000 euro kan neerleggen voor een supersynth, stiekem wil je hem wel.

tuurlijk lijkt mij een jp8 leuk om te hebben, maar niet voor 6000 euro... =(

6000 euro, daar kan je een heel groot stuk kaas voor kopen.

Tja, iedereen krijgt wat ie verdiend he, en als je het niet met de prijs eens bent dan steel je hem toch gewoon even? Moet kunnen toch? Zeker tegenwoordig want je kan de verkoper daarna nog altijd stigmatiseren (op internet) door hem een "graaier" of "hebberd" te noemen. Eventueel zou je hem ook nog kunnen afschilderen als "iemand die erom gevraagd heeft omdat hij niet eerlijk wilt delen".

Deze uitspraak is natuurlijk puur gebaseerd op de huidige stand van zaken (occupy, digitale lynchpartijen van synthhandelaren, bankiers, etc enz)

Tja, iedereen krijgt wat ie verdiend he, en als je het niet met de prijs eens bent dan steel je hem toch gewoon even? Moet kunnen toch? Zeker tegenwoordig want je kan de verkoper daarna nog altijd stigmatiseren (op internet) door hem een "graaier" of "hebberd" te noemen. Eventueel zou je hem ook nog kunnen afschilderen als "iemand die erom gevraagd heeft omdat hij niet eerlijk wilt delen".

Deze uitspraak is natuurlijk puur gebaseerd op de huidige stand van zaken (occupy, digitale lynchpartijen van synthhandelaren, bankiers, etc enz)

we zijn weer erg vriendelijk vandaag.....

:koffie:

hier op SF stond een matrix 12 voor 3000, dus een jp8 voor 6000 is errrggg veel te veel...
persoonlijk liever de matrx 12 zodat ik de pump up the jam bass kan spelen :)

Ik vind een matrix 12 eigenlijk ook veel leuker dan een jupiter 8, prijs maakt mij niet uit verder. Als ik het namelijk te duur vind kijk en wacht ik wel even verder hoor, het is tenslotte maar een synth...

het is ook gewoon een hobby, bovendien heb ik geen gearlust meer zoals ruim 10 jaar terug...

maar een 100% matrix 12 blijft wel een soort holy grail... als ik hem kan betalen ben ik alleen bang voor de kosten als er iets mis mee is... voor de reparatiekosten kun je meestal al een synth kopen...

als persoon A bedrag X noemt voor product Q en persoon B zou graag product Q willen hebben maar vindt bedrag X te veel dan word persoon A ineens een graaier genoemd... maar persoon A kan pas graaien op het moment dat persoon B bedrag X wil neertellen voor product Q... dus zolang er B personen zijn die accoord gaan met X prijzen dan zullen A personen altijd blijven bestaan... en als persoon B product X van persoon A niet koopt dan doet persoon C het wel...

FIX:

tuurlijk lijkt mij een jp8 leuk om te hebben, maar niet met gaten in voor 6000 euro... =(

als persoon A bedrag X noemt voor product Q en persoon B zou graag product Q willen hebben maar vindt bedrag X te veel dan word persoon A ineens een graaier genoemd... maar persoon A kan pas graaien op het moment dat persoon B bedrag X wil neertellen voor product Q... dus zolang er B personen zijn die accoord gaan met X prijzen dan zullen A personen altijd blijven bestaan... en als persoon B product X van persoon A niet koopt dan doet persoon C het wel...

Ik las dit bericht (door mijn onoplettendheid zag ik niet wie het gepost had) en ik snapte er werkelijk geen bal van. Toen ik het bericht gelezen had zag ik later pas dat sixtrack de auteur was en toen begreep ik het ineens: "The words of a true madman", dus ik hoef dit niet echt serieus te nemen denk ik...

Eerst dacht ik nog dat het aan mij lag.....

het verhaal van 6-trak is kompleet helder, ze noemen het ook wel eens marktwerking.

het verhaal van 6-trak is kompleet helder, ze noemen het ook wel eens marktwerking.

Oja, nu zie ik het ook ja (nadat ik het 5x heb moeten overlezen). Het is alleen rechtsreeks overgetypt "in eigen worden" met wikipedia als bron... Kijk maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Marktwerking ik kan ook googlen hoor....

Wat een internetheld is die sixtrack toch ook he, nu is het net alsof hij echt slim is en een economische studie gevolgd heeft....

Wonderlijk toch, hoe je jezelf "goed" en "anders" kan voordoen op het internet....

Oja, nu zie ik het ook ja (nadat ik het 5x heb moeten overlezen). Het is alleen rechtsreeks overgetypt "in eigen worden" met wikipedia als bron... Kijk maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Marktwerking ik kan ook googlen hoor....

Wat een internetheld is die sixtrack toch ook he, nu is het net alsof hij echt slim is en een economische studie gevolgd heeft....

Wonderlijk toch, hoe je jezelf "goed" en "anders" kan voordoen op het internet....

Ik vind het wel van enig talent spreken zou je dit http://nl.wikipedia.org/wiki/Marktwerking verhaal omknutselen naar

"als persoon A bedrag X noemt voor product Q en persoon B zou graag product Q willen hebben maar vindt bedrag X te veel dan word persoon A ineens een graaier genoemd... maar persoon A kan pas graaien op het moment dat persoon B bedrag X wil neertellen voor product Q... dus zolang er B personen zijn die accoord gaan met X prijzen dan zullen A personen altijd blijven bestaan... en als persoon B product X van persoon A niet koopt dan doet persoon C het wel..."

Het is ook best lastig om jezelf anders voor te doen op internet, dus om jezelf en andere voor te liegen moet je wel over een talentje beschikken ja. In de psychologie noemen ze dat talent ook wel: pseudologia phantastica. Iets waar 95% van de mensen die actief zijn op internet, aan lijden zonder het zelf door te hebben.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back