grappenmaker(s) op marktplaats II

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nou over grappenmakers gesproken... er was laatst een kerel op marktplaats die vroeg voor een DX21.. 400€ !! gestoorde pietje of niet dan?!

ik heb om te pesten 50€ geboden... krijg ik een mail terug:

"Beste johan koops, voor vijftig Euro doe ik hem niet weg als je nou 300 had geboden dan was je de men geweest maar nu kun je......"

3x raden. 4 weken krijg ik een mail of ik nog interesse had.. voor 50€ kon ik de synth komen ophalen! :engel:

niet gedaan, heb al een FB01 enne.. ik had ff geen 50€ had net een edirol pcr300 gekocht namelijk maar anderss..!

Het ergste van dat er lui zijn die prijzen zonder problemen verdubbelen en binnen een paar dagen waren doorverkopen vind ik nog de nutteloosheid van een dergelijk persoon of actie.

Zo iemand voegt werkelijk helemaal niets toe aan het product of 'de scene'. Het is enkel profiteren maar niets toevoegen.
Doordat anderen dingen hebben gemaakt en wat hebben toe weten te voegen is er ook ruimte voor mensen die enkel kunnen profiteren.

Een blije klant en wat btw betalen zie ik niet als iets toevoegen, wat een leven moet je hebben als dat enkel bestaat uit het verhogen van prijzen op listig ingekochte waren, hoe legaal het ook is, het is op geen enkele manier fris of sympathiek te noemen. Zeker niet als het in een branche plaats vind waar de vraag vele male groter is dan het aanbod.

Het ergste van dat er Demians zijn die de realiteit zonder problemen misinterpreteren en liefst in Noord Korea wonen dat vind ik nog de nutteloosheid van een dergelijk persoon of actie.

Zo iemand voegt werkelijk helemaal niets toe aan het product of 'de scene'. Het is enkel profiteren maar niets toevoegen.
Doordat anderen dingen hebben gemaakt en wat hebben toe weten te voegen is er ook ruimte voor mensen die enkel kunnen profiteren.

Een blije klant en wat btw betalen zie ik niet als iets toevoegen, wat een leven moet je hebben als dat enkel bestaat uit het verhogen van prijzen op listig ingekochte waren, hoe legaal het ook is, het is op geen enkele manier fris of sympathiek te noemen. Zeker niet als het in een branche plaats vind waar de vraag vele male groter is dan het aanbod.

...

Laatst gewijzigd:
En je denkt ook dat een handelaar (ik in deze) zich de hele dag ellendig zit te voelen omdat ie niet in jouw stak omlijnde kader zit van wat goed en fout is?

Waarom reageer je dan overal op als je er geen last van hebt? :?

Volgens mij zijn de meeste bezoekers hier op SF gewoon liefhebbers en geen sneaky hyena's die toeslaan als iemand even niet in de gaten heeft wat hij verkoopt om het vervolgens x2 op Ebay te knallen. :duivels:

@RvZ Wederom bedankt voor je toelichting! :okdan:

Serieus, ik vind het al vreemd dat jij als ondernemer (blijkbaar ben je dat) dit soort standpunten weet te verspreiden..maar dan ook nog eens van een dusdanig simpel en neerbuigend inzicht..typisch Nederlands zuurpruimen gejank.

Is helemaal niet vreemd hoor, ik ben idd ondernemer, eentje die daadwerkelijk iets doet, iets maakt, iets toevoegt, tijd en geld investeert om dingen op een hoger plan te krijgen, jij bent een profiteur, je noemt jezelf ondernemer, maar ik zie je niet zo.

En zeker de toon van je reacties is al een tijdje niet dat wat ik van de gemiddelde ondernemer ken. Dat jij van dit alles verder niet wakker ligt weet ik allang, maar met jouw inkoop/snaai/verkoop beleid speel je je zelf aardig in beeld hier op het forum en daar hoor je ons dan wel eens over, dat dat in duitsland niet zo is, tjsa.. je zal daar waarschijnlijk anderen niet zo overduidelijk in de weg zitten denk ik dan.

Lul niet zo dom, ga eens wat nuttigs met je leven doen dan profiteren over de ruggen van ontwetenden en anderen non stop in de weg zitten met je inkoop acties.

Volgens mij zijn de meeste bezoekers hier op SF gewoon liefhebbers en geen sneaky hyena's die toeslaan als iemand even niet in de gaten heeft wat hij verkoopt om het vervolgens x2 op Ebay te knallen. :duivels:

Ik vond het wel prima toen dat gebeurde met mijn Prophet 2002. Daar hebben echt een stel mensen liggen te slapen voordat RvZ hem oppikte bij mij :z

wat ik vervelend vind zijn die
"ticketopkoopbedrijven" die eerst alles opkopen en daarna voor €125,00 verkopen...

voor de rest (gehandel in synths) maak ik mij gelukkig niet meer druk :D. Ik vind het nog steeds prachtig dat vintage en nieuw analoog maar ik ben er mee gestopt... mss dat ik me wel weer ga storen als ik mij weer op die markt ga begeven maar ik hoop het niet! :)

Lul niet zo dom, ga eens wat nuttigs met je leven doen dan profiteren over de ruggen van ontwetenden en anderen non stop in de weg zitten met je inkoop acties.

Inprincipe gaat het toch wel overal zo qua zaken, of nou ja, bijna overal. Te gekke marktwerking...
Maarja, mocht dit ooit anders worden, wij maken het niet mee. Mss eerst WIII o.i.d.

Negatieve gedachten proberen te omzeilen is zinloos..idd beter om er niet op te reageren...de zon schijnt..

Gelukkig verkopen jullie je in 1990 gekochte 808 a 500 eu nu weer voor dat bedrag..dat scheelt

Die in 1990 gekochte 808 is ondertussen 22 jaar met plezier gebruikt en onderhouden door de eigenaar, die hem dus duidelijk niet alleen voor de winst heeft gekocht. Dat je uberhaupt probeert zo'n situatie te vergelijken met een flipje binnen de week. :stupid Had het dan gewoon bij je eerlijke vorige reactie gehouden dat je een snelle winst zoekt en te lui was om het ding te testen. Daar kunnen en zullen mensen nog steeds het hunne van denken, maar het is dan toch een relevante reply.

Je zit er naast ralph, ik zag die ad in de eerste minuut staan toevallig en ik dacht, leuk voor de gene die hem koopt,
dat jij dat dan weer moest zijn was een beetje jammer.

Liever dat ie bij een echte liefhebber terecht was gekomen, dat zou de verkoper waarschijnlijk ook leuker hebben gevonden, maar omdat jij je concentreert op handel en winst in deze branche heeft iedereen pech steeds behalve jij.

Dat wordt je niet in dank afgenomen door een aantal mensen hier en dat mag je gerust weten.

Gelukkig verkopen jullie je in 1990 gekochte 808 a 500 eu nu weer voor dat bedrag..dat scheelt

Iemand die in 1990 zijn 808 heeft gekocht en nu verkoopt gaat ook mee met de prijs en heeft er in ieder geval wel 22 jaar lang plezier van gehad.
Waar het om gaat is kopen en verkopen puur voor de handel. De vorige handelaar is hier van het Synthforum afgeknikkerd en dat was in mijn ogen nog een liefhebber met mooie spullen en schappelijke prijzen, maar dit gaat natuurlijk nergens meer over. Het SF beleid mbt handelaren mag wat mij betreft doorgevoerd worden. :eureka:

Uiteraard is het primaire doel van iedere ondernemer winst maken. Maar we hadden het al eerder over beroepseer en toegevoegde waarde gehad. Daar zal iedereen wel iets anders onder verstaan; mijn standpunt is bekend.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back