grappenmaker(s) op marktplaats II

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hier op marktplaats, 250 euro ruilwaarde voor een overgespoten garige 1210
2167221570103382518S600x600Q85.jpg

Tja, eerder 150 euro in deze staat..

...en DJ gier...

Hier op marktplaats, 250 euro ruilwaarde voor een overgespoten garige 1210
2167221570103382518S600x600Q85.jpg

Tja, eerder 150 euro in deze staat..

Er is nu al 200 geboden dus dat valt blijkbaar nog wel mee...In BE geeft men 300-350 in nette staat en deze werkt ook perfect.

@J. Baars: bruinkool. Hoewel turf ook wel werkt, maar dan haalt hij geen 45 toeren.

Ach kom op, 250 is gewoon veelsteveel, voor datzelfde bedrag koop je er eentje waar de verf niet vanaf valt en compleet is. Kwa herstel zit er gewoon nog wat werk in, want als je hem voor het verfwerk uit elkaar gehaald hebt zal die ook weer gecalibreerd moeten worden, of heb je dat zelf gedaan?

Heb mijn laatste set voor 350 gekocht, twee stuks in pico bello staat.

Maar als jij iemand gevonden hebt die er werkelijk 200 voor wilt geven zijn de gekken de wereld nog niet uit:)

Misschien ligt de Belgische markt hier wel heel anders dan de Nederlandse. Ik heb mijn prijsstelling zo gekozen dat ik de goedkoopste van BE was, de staat in acht nemend. Hier biedt men vrolijk 200€ op exemplaren zonder stofkap, zonder naald, én zonder contragewicht... Hij moet van mij ook niet per sé 250 opbrengen hoor, sommigen hebben er zo'n enorm plezier in om af te bieden dat ik hun dat pleziertje gun. Dat komt dus helemaal goed met die speler, ik tevreden en een koper tevreden.

Wat bedoel je met calibreren? De quartz lock werkt, de pitch schuif klopt qua bereik, het plateaulager is met SP10 olie gesmeerd, de armlagers zijn correct afgesteld, VTA+VTF+antiskating+overhang zijn afgesteld. Dus ondanks jouw terugkerende omschrijvingen in termen van "gaar" en "herstel" werkt deze perfect. Ik zit onderhand meer dan 10 jaar in de (high end) draaitafels; ik weet wat ik doe.

Dat is fijn..........maar door de prijs kan ik het niet echt serieus nemen, 170 en dan is de koek wel op, maar dan ook alleen als die technisch spot on is. De verf en het ontbreken van een startknop doen de prijs niet gelijk zetten op welke andere 1210 op marktplaats oid.

Zoals gezegd, in BE liggen de prijzen heel anders dan de referenties die jij hanteert. Ik ben het volmondig eens dat hij niet evenveel waard is als een optisch perfect exemplaar, zoals ook in de advertentie stond. Daarom ook dat ik hem 100€ onder mijn referentie heb gezet, namelijk de Belgische tweedehandsmarkt. En hier geeft men makkelijk meer dan 300€ voor een technisch en optisch perfecte. Op de NL markt ligt dat anders. Vandaar dat ik hem ook niet op MP.NL aanbied, maar op de Belgische sites (en op synthforum.be wat meteen ook synthforum.nl is). En dat blijkt dus ook uit de biedingen die ik van Belgen krijg; binnen de 12 uur al naar 200€ geboden door meerdere personen.

er zijn genoeg andere direct drive platenspelers met pitch control voor een stuk minder geld...
bij de kringloop ofzo

dus waarom zijn de SL1200's zo duur in vergelijking met andere?

dus waarom zijn de SL1200's zo duur in vergelijking met andere?

Het enige wat voor DJ werk naast een Technics kan staan, is een goede super OEM (niet zo'n poserding dat op een 1200 lijkt maar stiekem beltdrive heeft :D). De kenmerken die de 1200 en super OEM's geliefd maken bij DJ's zijn de sterke motor, goede absorptie van trillingen, on-the-fly VTA afstelling en grote pitch fader.

Als je een beetje zuinig bent dan kan je nog steeds genieten van je aankoop toen ergens in de jaren 70 (bijvoorbeeld) want oerdegelijk gebouwd maar heeft er in de jaren 90 zo'n hardcore puistenkop er mee zitten raggen dan is het natuurlijk een ander verhaal :)
Maar leuke tafels (zoek er eigenlijk ook nog een in een iets nettere staat voor erbij) :D

@J. Baars: bruinkool. Hoewel turf ook wel werkt, maar dan haalt hij geen 45 toeren.

dan zou hij op kolen ook nog 78 rpm moeten halen,,,:D

:mega:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back