grappenmaker(s) op marktplaats II

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat moet je maar aan sunnypedaal vragen, die heeft er iig één gezien.
Laten we het zo stellen,

breek me de bek nie open..8)

Ik weet het ook. Die stille die meer wa op de meeting :-)

Wellicht is ze in bed minder stil..

of: "maar vanavond, heb ik hoofdpijn....", anders wel: "vuile huichelaar..."
als ze nou danseres was. of violiste..

Ik baal wel dat ik niet een paar jaar geleden een Moog Source heb gekocht toen ze nog rond de 800/900 euro waren. Het mag dan nog een "ondergewaardeerde synth" zijn, aldus Leo, hij gooit er wel elk jaar een paar honderd euro bovenop, nu al bijna 1500 euro:

http://muziek.marktplaats.nl/synthesizers/567077254-moog-the-source-vintage-analog-synth.html

Maar als men dat er voor wil betalen, kunnen we hem dat waarschijnlijk niet kwalijk nemen. Maar ik vind 't te duur...

Zo werkt dat hè, eerst goedkoop een berg inkopen, dan helemaal kapothypen op SF en dan lekker verkopen ;)

Maar goed uiteindelijk heb je voor minder dan duizend euro tegenwoordig al een funkelnagelneue Moog, die tweede hands nog eens een stuk goedkoper zullen zijn. Vermoedelijk stabiliseert dat toch de prijs een beetje van oude Moogs. Want al klinkt een slim Phatty niet als een MiniMoog, hij klinkt wel als een Moog.

Ik ben ervan overtuigd dat Leo niks goedkoop inkoopt om dit vervolgens met dikke winst te verkopen.
Alle spullen die ik heb ingeruild werden voor een fractie meer verkocht (bijv. Een Moog LP ingeruild voor 750, stond op MP te koop voor 800).
Leo is een liefhebber pur sang, en gezien zijn huis heeft hij het geld al veel eerder op een andere manier verdiend en doet hij de synth verkoop er gewoon bij.

Overigens vind ik de Source ook wel aardig aan de prijs (1100 is volgens mij meer gangbaar).

Ik ben ervan overtuigd dat Leo niks goedkoop inkoopt om dit vervolgens met dikke winst te verkopen.

Ik snap wat je schrijft maar ik begrijp nooit zo goed waarom dit relevant zou moeten zijn.
Stel dat iemand goedkoop inkoopt en met dikke winst verkoopt, wat is dan precies het probleem?

Ik snap wat je schrijft maar ik begrijp nooit zo goed waarom dit relevant zou moeten zijn.
Stel dat iemand goedkoop inkoopt en met dikke winst verkoopt, wat is dan precies het probleem?

Er is ook geen probleem met winst maken mits je verkoopprijs conform de marktwaarde is (met vintage is er altijd discussie).
Mijn reactie was meer dat mijn persoonlijke ervaring erg goed is met Leo, en ik had het idee dat hij werd afgeschilderd als iemand die puur om dikke winst handeld.

Ik kocht een moog Voyager Performer Edition V3.5 met blauwe pitch en modwheel (in nieuwstaat).
Prijs die ik had afgesproken was 2000 euro, toen ik hem ophaalde zei Leo doe maar 1900!
Trek je conclusies, maar als je op winst uit bent dan doe je zoiets niet.

Ik wil niet moeilijk doen hoor, en het gaat me in feite al helemaal niet om precies jouw posts.
Maar dit soort dingen worden ontzetten vaak geschreven op dit forum:

Mijn reactie was meer dat mijn persoonlijke ervaring erg goed is met Leo, en ik had het idee dat hij werd afgeschilderd als iemand die puur om dikke winst handeld.

Ik vind dat het een het ander niet uitsluit.
Als iemand puur uit is op dikke winst dan kan je toch nog steeds gewoon goede ervaringen hebben?
Andersom: stel dat Leo handelt (we mogen dat woord toch inmiddels wel gebruiken?) vanuit een hobby perspectief, dan vind ik dat geen reden om hem als persoon meer te waarderen dan iemand die handelt met als doel geld verdienen.

Die man heeft gewoon een bedrijfje, het zou stom zijn als hij niet met winst zou verkopen. Maar dat groot inkopen omhoog lullen en dan verpatsen verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op, dat snappen jullie hopelijk nog wel? :erm:

die moog source is 1500 omdat die bijna fonkelnieuwstaat oogt,als je liefhebber bent van analoge synths
moet dit toch opgevallen zijn,zo niet ben je beter af met een minibrute van arturia.

Die man heeft gewoon een bedrijfje, het zou stom zijn als hij niet met winst zou verkopen. Maar dat groot inkopen omhoog lullen en dan verpatsen verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op, dat snappen jullie hopelijk nog wel? :erm:
+1.

die moog source is 1500 omdat die bijna fonkelnieuwstaat oogt,als je liefhebber bent van analoge synths
moet dit toch opgevallen zijn,zo niet ben je beter af met een minibrute van arturia.

Het ging mij vooral om de opmerkelijke prijsstijging de afgelopen paar jaar. Ik had bijna een Moog Source bij Leo gekocht 2-3 jaar geleden, alleen vond ik toen de prijs van 900 te veel. Die was ook in nieuwstaat. Had ik dus wel moeten doen...:stupid ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back