[track] Trance: Soaring; Synths & stuff

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
hallo allemaal,

ik heb een nummer geschreven en geproduceerd. Ik denk dat ik t beste als trance kan categoriseren.

Ik heb mn nummer gemaakt met een yamaha CS6x , alle geluid komt daaruit..
verder heb ik alles bewerkt en opgenomen met Cubasis VST 2.0 via een Creative soundblaster Audigy platinum op een intel P4 2,53 Ghz die draait op windows XP..

hoop dat mn nummer gewaardeerd kan worden, ik wacht met smacht op reacties:

DJ D Prime - Soaring (final edit)

groeten,

Prime

Laatst gewijzigd:
Niet gek voor een eerste productie! Ik zou proberen om iets meer dan die 4 accoorden die je gebruikt in je nummer te stoppen, nu is er niet echt sprake van een intro- melodie- refrein- construktie. Niet dat dat moet trouwens :)
Verder vind ik je lead sound een beetje te vrolijk voor dit soort muziek en daarbij denk ik dat ik af en toe wat speelfoutjes hoor, dus die zou je nog beter moeten editen. Verders ie ie wel strak. Je percussie is alleen niet hard genoeg vind ik.
Maar dat is ook heel lastig om dat allemaal uit een apparaat te laten komen en dan ook nog te laten stampen.
Je zou de drum audio apart op kunnen nemen en dan dat door een soft-compressor heen halen. idee ?

Origineel geplaatst door dextron
Niet gek voor een eerste productie! Ik zou proberen om iets meer dan die 4 accoorden die je gebruikt in je nummer te stoppen, nu is er niet echt sprake van een intro- melodie- refrein- construktie. Niet dat dat moet trouwens :)
Verder vind ik je lead sound een beetje te vrolijk voor dit soort muziek en daarbij denk ik dat ik af en toe wat speelfoutjes hoor, dus die zou je nog beter moeten editen. Verders ie ie wel strak. Je percussie is alleen niet hard genoeg vind ik.
Maar dat is ook heel lastig om dat allemaal uit een apparaat te laten komen en dan ook nog te laten stampen.
Je zou de drum audio apart op kunnen nemen en dan dat door een soft-compressor heen halen. idee ?

je hebt gelijk, dit was vooral een eerste productie om mn methode van produceren even goed te testen,
int vervolg wil ik me wat meer aan een "klassieke" opbouw houden....

tja vrolijk> t staat in e-mineur dus zou niet te vrolijk mogen zijn, maarja, wrom ook niet, positive NRG :D

speelfoutjes zijn t niet ;) bewuste vertragingen om de track wat gevoel te geven. computerperfectie is ook niet alles,

percussie is idd mn ZWAKKE punt, vindt t ook saai om te doen :(

BTW, ik neem alles wel appart op dus dat moet geen punt zijn, maar wat is een soft compressor ? :confused:

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
je hebt gelijk, dit was vooral een eerste productie om mn methode van produceren even goed te testen,
int vervolg wil ik me wat meer aan een "klassieke" opbouw houden....

Maar dat geeft niks voor een eerste productie, het was waarschijnlijk bloed zweet en tranen om dit zo te krijgen :)

tja vrolijk> t staat in e-mineur dus zou niet te vrolijk mogen zijn, maarja, wrom ook niet, positive NRG :D
speelfoutjes zijn t niet ;) bewuste vertragingen om de track wat gevoel te geven. computerperfectie is ook niet alles,

Dan lag dat aan mij :)

percussie is idd mn ZWAKKE punt, vindt t ook saai om te doen :(

Heb ik deels ook.. maar ook dat is niet erg, eerst maar veel nummers maken... goed word je daarna pas
BTW: Drums hoeven niet saai te zijn, tís maar wat je er mee wil.

BTW, ik neem alles wel appart op dus dat moet geen punt zijn, maar wat is een soft compressor ? :confused:

een vst-plug in die als compressor werkt over je opgenomen audio ...

En een tip. produceer liever veel korte dingen dan weinig hele lange dingen... je leert het namelijk van veel doen.
Daarom was het helemaal niet erg dat die drums nog niet goed zijn. dat komt later weer! Succes!

Vergelijkbare discussies

Back