ploteslinge ruis probleem

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
L.S.

Ik ben bezig met het opnemen van mn nieuwe nummer, na alles eerst in MIDI gecomponeerd te hebben, en vervolgens elke voice apart op te nemen naar de computer. Dit doe ik met Cubasis VST 2.0

Er gaat een kabel vanuit de headphones out van mn CS6x (dus een grote stereo jack stekker) naar twee tulip stekkers die in de internal bay van mn creative soundblaster audigy platinum gaan.

Normaal heb ik altijd wel wat achtergrond ruis, maar ineens is er iets veranderd en heb ik heel veel ruis en verstoring op de achtergrond. Ik heb vrijwel kunnen uitsluiten dat het de uitgang op mn synth is door daar een koptelefoon op aan te sluiten en te luisteren.

Ik heb 2 geluidsbestanden, eentje met normale ruis en eentje met de plotselinge extra verstoring.

heeft iemand een idee? zijn het de kabels of is mn geluidskaart zomaar ineens gaar?

bedankt,

normale ruis

plotselinge extra verstoring

gaaf woord trouwens, "ploteslinge" :D

...maar goed: normalize je je tracks?

uiteraard,

beide bestanden zijn hetzelfde genormalized,

los daarvan, het verschil is duidelijk of niet

het klinkt namelijk als een oversturing...

Gaan zoveel zijn, harde schijf, cd-rom speler, extra koeler, die gaat draaien, ASIO buffers. Vaak zijn dit toch trajecten van steeds een mogelijkheid uitsluiten.

ja maar ik heb zoveel opgenomen, en ineens gebeurt dit

wat zou de koeler daar nou mee te maken kunnen hebben?

zoiets is nog nooit eerder gebeurd

het enige wat mij zo snel te binnen schiet is dat misschien je output verrot is?

de tom in het eerste fragment klinkt namelijk normaal, terwijl de 2e zeer duidelijk overstuurd is.....

...het IS toch een tom, niet? ;)

(Zonder de geluidsfragmentjes beluisterd te hebben...) Ligt er misschien een audiokabel dichtbij en parallel met een stroomkabel?

Misschien staat het schuifje van de 'line-in' helemaal tot de nok... ik kan me herinneren dat dat extra ruis opleverde voor Creative kaarten... Of andere 'schuifjes' die misschien onnodig openstaan vwb opneem-volumes?

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
het is een tom :)

maar als ik met een koptelefoon uit die output luister klinkt het hardstikke helder

Is het dan niet zo dat je gewoon de verkeerde output gebruikt?

Headphone is wat anders dan main out namelijk.. is dit misschien het probleem dan?

Of anders 'hardware versnelling' uitschakelen in systeem prestaties?

schuifje staat niet helemaal open, dat geeft idd extra ruis, volume van de synth staat ook niet helemaal open.

ik gebruik de headphones out altijd om op te nemen, de gewone outputs gaan namelijk naar mn mixertje en dan naar de versterker.

Ik neem liever niet via de mixer op, want er is gebleken dat ik dan nog meer verstoring krijg

tsja, heb je al een andere kabel geprobeerd?

Heb je al geprobeerd op te nemen zonder een kabel aan te sluiten. (komt de ruis wel van buiten?)

gebruik eens een ander programma om op te nemen

gewoon uitsluiten hè

Hay

hallo djprime

uw laat twee geluidsfragmenten horen een met ruis en een zonder

hoe heeft uw die ene met ruis op genomen en de ander zonder?

misschien is het beter om toch uw outputs te nemen en niet de headpfone uitgang ?

ik hoop dat uw er uitkomt

8D

het eerste fragment is van voor het probleem zich voordeed

ik ga vanmiddag nieuwe kabels halen, en ook de andere outputs proberen en andere inputs van mn geluidskaart

ik houd jullie op de hoogte

Hold it! Heb je toevallig laatst een file afgespeeld, of geïmporteerd in je sequenser die niet 16 bit 44.100 khz was?

Heb nu thuis ff geluisterd en dit klinkt als een samplerate/bitrate probleem... ik zou het eens checken voordat je geld uit gaat geven voor kabels.

Want je 2e sample klinkt als een verneukte Mp3 :)

hay

is je asio driver ineens veranderd in cubasis ?

8D

Back